بایدن: فرماندار می سی سی پی باید در مورد آب جکسون عمل کند

[ad_1]

جکسون، خانم (AP) – رئیس جمهور جو بایدن گفت که دولت او به می سی سی پی “همه چیز موجود” را برای رسیدگی به بحران آب که پایتخت این ایالت را فرا گرفته است پیشنهاد داده است و از فرماندار خواسته است تا مشکلات را برطرف کند.

«ما همه چیزهایی را که در دسترس است به می سی سی پی ارائه کرده ایم. استاندار باید اقدام کند. پول برای مقابله با این مشکل وجود دارد. ما به آنها EPA داده ایم. بایدن در اواخر پنجشنبه گفت: ما همه چیزهایی را که می‌توانیم به آنها ارائه کنیم، داده‌ایم.

از رئیس جمهور پرسیده شد که آیا او از می سی سی پی بازدید خواهد کرد یا خیر و گفت که در حال حاضر برنامه ای برای این کار ندارد. بایدن گفت که با مردم می سی سی پی از جمله شهردار دموکرات چوکوه آنتار لومومبا صحبت کرده است. او به طور مشخص نگفت که آیا با فرماندار جمهوری خواه تیت ریوز صحبت کرده است یا خیر.

ساکنان جکسون مدت‌هاست که با یک سیستم آب معیوب دست و پنجه نرم می‌کنند که اغلب آنها را مجبور می‌کند قبل از استفاده از آن آب خود را بجوشانند. قبل از اینکه سیل از رودخانه مروارید باعث تشدید مشکلات طولانی مدت در یکی از دو تصفیه خانه آب شهر در این هفته شود، آنها قبلاً تحت دستور آب جوش قرار داشتند و بسیاری از ساکنان را بدون هیچ آبی رها کرد.

ریوز وضعیت اضطراری اعلام کرد، گارد ملی فراخوانده شده است و ساکنان در نقاط توزیع آب صف کشیده اند تا آب بطری برای آشامیدن و آب برای شستشوی توالت هایشان تهیه کنند. بایدن با اعلام وضعیت اضطراری به دولت خود دستور داد تا کمک های فدرال به این منطقه را افزایش دهد.

آمارهای شهر نشان می دهد که تا صبح چهارشنبه 80 درصد از مشترکان سیستم آب کم یا بدون آب بوده اند. تا روز پنجشنبه مشخص نبود که چه تعداد به طور قابل توجهی بازسازی شده بودند.

مدیر آژانس مدیریت اضطراری فدرال، دین کریسول قصد دارد جمعه از ایالت بازدید کند.

[ad_2]

Leave a reply