باکتری هایی که باعث بیماری های نادر استوایی می شوند که در خاک ایالات متحده یافت می شوند

[ad_1]

نیویورک (AP) – مقامات بهداشتی ایالات متحده روز چهارشنبه گفتند میکروبی که باعث بیماری نادر و گاهی کشنده می شود – که مدت ها تصور می شد محدود به آب و هوای گرمسیری است – در خاک و آب قاره ایالات متحده یافت شده است.

این باکتری در ملک مردی از می سی سی پی که به بیماری ملوئیدوز مبتلا شده بود، پیدا شد. مقامات نمی دانند که چه مدت در آنجا بوده است، اما آنها می گویند که احتمالا در مناطق دیگر در امتداد ساحل خلیج فارس رخ می دهد.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری در هشداری بهداشتی اعلام کرد که پزشکان آمریکایی باید ملوئیدوز را حتی در بیمارانی که به کشورهای دیگر سفر نکرده‌اند، در نظر بگیرند.

جولیا پتراس از CDC که بر این تحقیق نظارت داشت، گفت: زمانی که در خاک باشد، می تواند یک تهدید سلامتی برای مردم منطقه باشد.

این بیماری می تواند با طیف وسیعی از علائم مانند تب، درد مفاصل و سردرد شروع شود. اگر به موقع تشخیص داده شود با آنتی بیوتیک مناسب قابل درمان است، اما در صورت عدم درمان مناسب می تواند منجر به ذات الریه، عفونت خون و حتی مرگ شود.

سالانه حدود 12 مورد در ایالات متحده گزارش می شود که اکثریت قریب به اتفاق در افرادی بوده است که به مکان هایی که باکتری آندمیک است، از جمله مناطق خاصی از استرالیا، تایلند و آمریکای مرکزی و جنوبی سفر کرده اند.

افراد می توانند از طریق تماس مستقیم با خاک و آب آلوده به این بیماری مبتلا شوند، به خصوص اگر بریدگی در دست یا پای خود داشته باشند. همچنین امکان استنشاق باکتری وجود دارد.

این باکتری ممکن است افراد سالم را آزار ندهد. اما برای کسانی که دیابت، بیماری مزمن کلیوی یا ریوی و سیستم ایمنی ضعیف دارند، می تواند خطرناک باشد.

سال گذشته، چهار نفر به این بیماری مبتلا شدند، اگرچه هیچ‌یک به خارج از کشور سفر نکرده بودند. مقامات علت بیماری های خود را اسپری آروماتراپی آلوده وارداتی از هند می دانند.

مقامات گفتند که یافته های جدید دو مورد می سی سی پی را در مردانی که به خارج از کشور سفر نکرده اند توضیح می دهد. یکی در سال 2020 به ملیوئیدوز مبتلا شد و دیگری که حدود 10 مایل دورتر زندگی می کند، امسال به آن مبتلا شد. هر دو بهبود یافته اند.

مقامات بهداشتی به طور دقیق نگفتند که این مردان در کجای می سی سی پی زندگی می کنند، اما بازرسان 109 نمونه خاک و آب از منطقه برداشتند. این باکتری در سه نقطه – دو نقطه در خاک و یکی در گودال – در ملک مردی که دو سال پیش بیمار شده بود، یافت شد.

یافتن باکتری در خاک ایالات متحده بسیار مهم است، اما تعجب آور نیست. مقامات CDC گفتند، محققان مدت‌ها بر این باور بوده‌اند که آلودگی خاک محلی عامل عفونت در شهرستان آتاسکوزا تگزاس در سال‌های 2004 و 2018 بوده است.

___

بخش سلامت و علم آسوشیتدپرس از بخش آموزش علوم موسسه پزشکی هاوارد هیوز حمایت می‌شود. AP تنها مسئول تمام محتوا است.

[ad_2]

Leave a reply