اولین ممنوعیت سقط جنین در ایالت پس از حکم دادگاه عالی آغاز شد

[ad_1]

(هیل) – اولین ممنوعیت سقط جنین در ایالت پس از لغو روز جمعه دادگاه عالی Roe v. وید، عواقب فوری این تصمیم بزرگ را به خانه رساند.

ممنوعیت سقط جنین در حال حاضر در لوئیزیانا، داکوتای جنوبی، کنتاکی و میسوری اعمال می شود و انتظار می رود که به زودی ایالت های بیشتری نیز اجرا شوند.

سیزده ایالت قوانین “محرک” دارند که سقط جنین را در صورت Roe v. وید در حال ضربه خوردن است. به گفته مؤسسه Guttmacher، یک سازمان تحقیقاتی که از حقوق سقط جنین حمایت می کند، همه این قوانین محرک بلافاصله اجرا نمی شوند، اما در سه ایالت اجرا می شوند: لوئیزیانا، داکوتای جنوبی و کنتاکی.

در میسوری، که ابتدا نیاز به تأیید تغییر از دادستان کل ایالت داشت، دادستان کل اریک اشمیت در روز جمعه به سرعت تأیید کرد که Roe v. Wade لغو شده است و این ممنوعیت را به اجرا گذاشته است.

اشمیت که در حال حاضر برای مجلس سنای ایالات متحده نامزد شده است، گفت: “با این نظر دادستان کل، دفتر من عملاً به سقط جنین در میسوری پایان داد.”

دفتر او گفت استثناهایی برای ممنوعیت برای “اورژانس پزشکی” وجود دارد.

اشمیت افزود: «دفتر من از زمانی که من دادستان کل شدم، برای حفظ حرمت زندگی مبارزه کرده است، که به حکم امروز دادگاه و نظر دادستان کل به اوج خود رسید.

به گفته گاتماچر، شش ایالت دیگر به زودی پس از صدور گواهینامه از دادستان کل ایالت یا سایر مقامات ممکن است دنبال شوند: آرکانزاس، می سی سی پی، داکوتای شمالی، اوکلاهاما، یوتا و وایومینگ.

ممنوعیت 15 هفته ای سقط جنین در می سی سی پی در اصل موضوع را به دادگاه عالی کشانده بود.

سه ایالت دیگر تحریم هایی را اعمال کرده اند که ظرف 30 روز اجرایی می شود: آیداهو، تنسی و تگزاس.

در کنتاکی، فرماندار دموکرات اندی بشیر اجرای قانون ماشه را محکوم کرد.

بشیر در توییتی نوشت: «تصمیم امروز باعث ایجاد یک قانون افراطی کنتاکی می‌شود که ممنوعیتی کامل در کنتاکی ایجاد می‌کند که همه گزینه‌ها را برای قربانیان تجاوز جنسی یا زنای با محارم حذف می‌کند.

آبشار ممنوعیت سقط جنین ایالتی نشان می دهد که سقط جنین در اکثر موارد در بسیاری از ایالت های تحت کنترل جمهوری خواهان غیرقانونی خواهد بود. زنانی که در آن ایالت‌ها به دنبال سقط جنین هستند، می‌توانند صدها مایل را با هزینه‌ی قابل توجهی طی کنند تا برای یافتن یک ارائه‌دهنده خدمات درمانی تلاش کنند.

به طور کلی، Guttmacher تخمین می زند که سقط جنین احتمالاً یا قطعی است که در 26 ایالت ممنوع است.

«حتی با تصمیم وحشتناک امروز، سقط جنین هنوز در بیشتر نقاط کشور قانونی است. افرادی که نیاز به مراقبت دارند باید به abortionfinder.org مراجعه کنند، “Planned Parenthood در بیانیه ای گفت.

[ad_2]

Leave a reply