اعتراض جمعیت به انتقال کلینیک سقط جنین به نیومکزیکو

[ad_1]

LAS CRUCES، NM (AP) – فعالان ضد سقط جنین از سراسر ایالات متحده روز سه شنبه در جنوب نیومکزیکو گرد هم آمدند تا به طرح های جابجایی توسط کلینیک می سی سی پی در مرکز نبرد دادگاه که منجر به واژگونی Roe v. تصمیم وید که سقط جنین را در سراسر کشور قانونی کرد، اما فرماندار نیومکزیکو قول داد از حمایت خود برای دسترسی به سقط جنین عقب نشینی نکند.

میشل لوژان گریشام، دموکرات، که برای انتخاب مجدد نامزد شده است، ساعاتی قبل از اعتراض در توییتی اعلام کرد که دسترسی در ایالت او قانونی و امن است.

او نوشت: “مکزیکی های جدید حق تصمیم گیری شخصی در مورد مراقبت های بهداشت باروری خود را درک می کنند – و ما به عقب برنمی گردیم.”

جمعیت با دمای سه رقمی در شهر جنوبی لاس کروسس، نزدیک محلی که سازمان بهداشت زنان جکسون قصد دارد هفته آینده کلینیک جدید خود را افتتاح کند، جمع شدند.

برخی تابلوهایی در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود «برای پایان سقط جنین دعا کنید» و «به ارزش‌های خود رأی دهید». آنها از رهبر یک محله کاتولیک محلی، یک گروه دانشجوی دانشگاه و فعالانی از تگزاس و می سی سی پی شنیدند که در مورد تجربیات خود در تعطیل کردن کلینیک های سقط جنین در جاهای دیگر صحبت کردند.

تری هرینگ، رئیس گروه انتخاب زندگی مستقر در می سی سی پی، به جمعیت درباره بیش از دوجین مرکز بارداری در ایالت خود گفت که به مادرانی که قصد سقط جنین داشتند، اما ترجیح دادند به جای آن، بچه های خود را به دنیا بیاورند، کمک کرده است.

او در مورد نیومکزیکو گفت: “ما باید این مکان را به پناهگاهی برای زنان و کودکانشان تبدیل کنیم.” این مرکز خدمات حمایت از باروری، بارداری و زایمان را به عنوان جایگزینی برای سقط جنین های برنامه ریزی شده برای کلینیک سابق می سی سی پی در همسایگی ارائه می دهد.

لیا جاکوبسون، بنیانگذار و مدیر عامل پروژه ستاره راهنما، به جمعیت گفت که دلایل اصلی آنچه زنان را به سقط جنین سوق می دهد باید مورد توجه قرار گیرد و برای مقابله با آنچه او به عنوان از دست دادن استقلال بدنی از طریق آن توصیف کرد، باید یک تغییر فرهنگ انجام داد. دستگاه‌ها، قرص‌ها، داروها و جراحی‌ها.»

او با اشاره به کمبود مرخصی زایمان یا فضای شیردهی گفت: «اگر ما زندگی را دوست داریم، اگر می‌خواهیم از زنان و کودکان محافظت کنیم، باید درک کنیم که در فرهنگ ما چیزی اساساً در مورد نحوه رفتار ما با مادری شکسته شده است. در میان چالش های دیگر “چگونه واقعاً نیازهای زنان را در نظر بگیریم؟”

قانون‌گذاری نیومکزیکو تحت کنترل دموکرات‌ها از دسترسی حمایت می‌کند و قانون‌گذاران ایالتی سال گذشته قانون غیرفعال سال 1969 را لغو کردند که اکثر رویه‌های سقط جنین را به عنوان جنایت غیرقانونی اعلام می‌کرد و دسترسی به سقط جنین را حتی پس از لغو ضمانت ملی توسط دادگاه عالی تضمین کرد.

مقدمات کلینیک جدید سقط جنین با اثاثیه و تجهیزات سازمان بهداشت زنان جکسون از می سی سی پی به خوبی در حال انجام است و قرار است به زودی افتتاح شود.

دایان درزیس، مالک سازمان بهداشت زنان Las Cruces، روز دوشنبه به آسوشیتدپرس گفت: «ما فقط سعی می‌کنیم تا پایان‌های شل را ببندیم.

درزیس گفت که تظاهرات روز سه‌شنبه علیه کلینیک سقط جنین او را آزار نداد، زیرا اعتراضات سال‌ها در کلینیک‌های دیگری که او در می‌سی‌سی‌پی و جاهای دیگر مالک آن بود ادامه داشت.

او گفت: «این مسئله مهمی نیست. زندگی در کلینیک سقط جنین همین است.

___

سوزان مونتویا برایان، نویسندگان آسوشیتدپرس، در آلبوکرکی، و امیلی واگستر پتوس در جکسون، می سی سی پی، در این گزارش مشارکت داشتند.

[ad_2]

Leave a reply