اظهارنامه مالیاتی ترامپ پس از کشمکش طولانی با کنگره منتشر شد

[ad_1]

(AP) – دموکرات‌ها در کنگره اظهارنامه‌های مالیاتی شش ساله دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا را روز جمعه منتشر کردند، اوج تلاش سال‌ها برای اطلاع از وضعیت مالی یک غول تجاری زمانی که دهه‌ها سابقه سیاسی را شکست، زمانی که از آزادی داوطلبانه امتناع کرد. اطلاعاتی که او در جستجوی کاخ سفید بود.

بازگردانی ها که شامل ویرایش برخی از اطلاعات حساس شخصی مانند شماره حساب های بانکی و تامین اجتماعی است، از سال 2015 تا 2020 است. آنها تقریباً 6000 صفحه را شامل می شوند که شامل بیش از 2700 صفحه از بازگشت های فردی ترامپ و همسرش ملانیا و غیره است. بیش از 3000 صفحه در بازده برای نهادهای تجاری ترامپ.

آزادی آنها پس از رای گیری حزبی در کمیته راه و روش مجلس نمایندگان در هفته گذشته برای علنی کردن بازگشت ها صورت می گیرد. دموکرات‌های کمیته استدلال می‌کردند که شفافیت و حاکمیت قانون در خطر است، در حالی که جمهوری‌خواهان مخالفت کردند که انتشار یک سابقه خطرناک در رابطه با از دست دادن حفاظت از حریم خصوصی ایجاد می‌کند.

ترامپ در زمان نامزدی ریاست جمهوری از انتشار اظهارات خود امتناع کرده بود و در زمانی که در کاخ سفید بود، برای مخفی نگه داشتن آنها دست به مبارزه قانونی زده بود. اما دادگاه عالی ماه گذشته حکم داد که او باید آنها را به کمیته راه و روش مالیات نویسی تحویل دهد.

انتشار این خبر، تنها چند روز قبل از اینکه جمهوریخواهان ترامپ کنترل مجلس نمایندگان را از دست دموکرات‌ها بازپس بگیرند، پتانسیل افشاگری‌های جدید در مورد امور مالی ترامپ را افزایش می‌دهد که از روزهای او به عنوان یک توسعه‌دهنده املاک و مستغلات در منهتن در هاله‌ای از رمز و راز و دسیسه پوشانده شده است. در دهه 1980 اکنون که ترامپ کمپینی را برای کاخ سفید در سال 2024 راه اندازی کرده است، این بازگشت ها می تواند اهمیت بیشتری پیدا کند.

آنها احتمالا واضح ترین تصویری را که تاکنون از وضعیت مالی او در طول دوران ریاستش ارائه می دهند ارائه می دهند.

ترامپ که قبل از پیروزی در کاخ سفید به ساختن آسمان‌خراش‌ها و میزبانی یک برنامه تلویزیونی واقعی شهرت داشت، در فرم‌های افشای اجباری جزئیات محدودی درباره دارایی‌ها و درآمد خود ارائه کرد. او ثروت خود را در صورت‌های مالی سالانه‌ای که به بانک‌ها برای تضمین وام‌ها و مجلات مالی ارائه می‌کند تا جایگاهش در رتبه‌بندی میلیاردرهای جهان را توجیه کند، ارتقا داده است.

شرکت حسابداری قدیمی ترامپ از آن زمان این اظهارات را رد کرده است و لتیتیا جیمز، دادستان کل نیویورک، شکایتی را مبنی بر افزایش ارزش دارایی های ترامپ و سازمان ترامپ به عنوان بخشی از یک کلاهبرداری چند ساله تنظیم کرده است. ترامپ و شرکتش تخلف را رد کرده اند.

این اولین باری نخواهد بود که اظهارنامه های مالیاتی ترامپ مورد بررسی قرار می گیرد.

در اکتبر 2018، نیویورک تایمز مجموعه‌ای برنده جایزه پولیتزر را بر اساس سوابق مالیاتی فاش شده منتشر کرد که نشان می‌داد ترامپ حداقل 413 میلیون دلار امروزی از دارایی‌های املاک پدرش دریافت کرده است که بیشتر آن پول از آن چیزی است. تایمز در دهه 1990 “فرارهای مالیاتی” نامید.

سری دوم در سال 2020 نشان داد که ترامپ در سال‌های 2017 و 2018 فقط 750 دلار مالیات بر درآمد فدرال پرداخت کرده است، و همچنین در 10 سال از 15 سال گذشته اصلاً مالیات بر درآمدی پرداخت نکرده است، زیرا به طور کلی بیشتر از درآمد خود ضرر کرده است.

کمیته راه‌ها و ابزارها در گزارش هفته گذشته خود نشان داد که دولت ترامپ ممکن است الزامات پس از واترگیت را که ممیزی پرونده‌های مالیاتی رئیس‌جمهور را اجباری می‌کرد، نادیده گرفته باشد.

IRS فقط در 3 آوریل 2019 – بیش از دو سال پس از ریاست جمهوری او – زمانی که رئیس کمیته، نماینده رئیس جمهور، بازرسی پرونده های مالیاتی 2016 ترامپ را آغاز کرد. ریچارد نیل، D-Mass، از آژانس اطلاعات مربوط به اظهارنامه مالیاتی را درخواست کرد.

اندرو بیتس، سخنگوی کاخ سفید گفت: در مقایسه، حسابرسی های جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن برای سال های مالیاتی 2020 و 2021 انجام شده است. سخنگوی باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا، گفت که اوباما در هر یک از هشت سال ریاست جمهوری خود حسابرسی شده بود.

گزارشی از کمیته مشترک غیرحزبی مالیاتی کنگره، چندین پرچم قرمز را در مورد جنبه‌های پرونده مالیاتی ترامپ، از جمله ضررهای ناشی از انتقال وی، کسورات مربوط به کمک‌های مالی و خیریه، و وام‌هایی به فرزندانش که می‌تواند هدایایی مشمول مالیات باشد، برافراشت.

مجلس در پاسخ به آن لایحه‌ای را تصویب کرد که بر اساس آن باید پرونده‌های مالیات بر درآمد هر رئیس‌جمهوری بررسی شود. جمهوری خواهان به شدت با این قانون مخالفت کردند و این نگرانی را ایجاد کردند که قانونی که ممیزی را الزامی می کند، حریم خصوصی مالیات دهندگان را نقض می کند و می تواند منجر به استفاده از حسابرسی ها برای منافع سیاسی شود.

این اقدام که عمدتاً در راستای خطوط حزبی تصویب شده است، با سوگند مجلس جدید به رهبری جمهوری‌خواهان که در ژانویه سوگند یاد می‌کند، شانس کمی برای تبدیل شدن به قانون به این زودی‌ها دارد. بلکه به عنوان نقطه شروعی برای تلاش های آینده برای تقویت نظارت بر ریاست جمهوری تلقی می شود.

جمهوری‌خواهان استدلال کرده‌اند که دموکرات‌ها پس از به دست گرفتن قدرت در هفته آینده، از این اقدام پشیمان خواهند شد و هشدار می‌دهند که رئیس جدید جمهوری‌خواهان کمیته تحت فشار قرار خواهد گرفت تا اظهارنامه‌های مالیاتی سایر افراد برجسته را جستجو کرده و علنی کند.

از زمان ریچارد نیکسون، هر رئیس‌جمهور و نامزد احزاب اصلی حداقل خلاصه‌ای از اطلاعات مالیاتی خود را داوطلبانه در دسترس عموم قرار داده است. ترامپ به عنوان یک نامزد و به عنوان رئیس جمهور این روند را رد کرد و مکرراً تاکید کرد که مالیات هایش «تحت حسابرسی» هستند و نمی توانند آزاد شوند.

وکلای ترامپ در تلاش برای حفظ اظهارنامه مالیاتی وی از کمیته مجلس نمایندگان مکرراً رد شدند. یک هیئت دادگاه تجدیدنظر فدرال متشکل از سه قاضی در ماه اوت حکم دادگاه بدوی مبنی بر اجازه دسترسی به کمیته را تایید کرد.

وکلای ترامپ همچنین تلاش کردند و نتوانستند دفتر دادستان منطقه منهتن را از دریافت سوابق مالیاتی ترامپ به عنوان بخشی از تحقیقاتش در مورد فعالیت های تجاری او مسدود کنند و دو بار در دادگاه عالی شکست خوردند.

حسابدار باسابقه ترامپ، دونالد بندر، در محاکمه جنایی اخیر سازمان ترامپ در منهتن شهادت داد که ترامپ به مدت یک دهه هر سال در اظهارنامه های مالیاتی خود از جمله نزدیک به 700 میلیون دلار در سال 2009 و 200 میلیون دلار در سال 2010 زیان گزارش کرده است.

بندر، شریک Mazars USA LLP که سال‌ها برای تهیه اظهارنامه‌های مالیاتی شخصی ترامپ وقت صرف کرده است، گفت که زیان‌های گزارش‌شده ترامپ از سال 2009 تا 2018 شامل زیان عملیاتی خالص برخی از مشاغل متعددی است که او از طریق سازمان ترامپ در اختیار دارد.

سازمان ترامپ در اوایل این ماه به اتهام تقلب مالیاتی به دلیل کمک به برخی مدیران برای فرار مالیاتی از مزایای پرداختی شرکت مانند آپارتمان ها و اتومبیل های لوکس محکوم شد.

پل وایزمن، نویسنده آسوشیتدپرس در واشنگتن در این گزارش مشارکت داشت.

[ad_2]

Leave a reply