ابر گرد و غبار صحرا به جنوب ایالات متحده رسید: معنی آن چیست

[ad_1]

(NEXSTAR) – ابر عظیمی از ذرات گرد و غبار صحرای صحرا بر کیفیت هوا در خلیج مکزیک و جنوب ایالات متحده روز دوشنبه پس از پیمودن هزاران مایل بر فراز اقیانوس اطلس از آفریقا تأثیر می گذارد.

این پدیده برای ماه های می، ژوئن و اوایل جولای غیرمعمول نیست، زمانی که توده های غبار غلیظ اغلب در تصاویر ماهواره ای به صورت لایه های شیری رنگ و جوی ظاهر می شوند.

به گفته دکتر، غبار صحرا معمولاً حدود یک مایل بالاتر از سطح اقیانوس اطلس در لایه ای به ضخامت 2 تا 2.5 مایل از هوای بسیار خشک و غبارآلود حرکت می کند. جیسون دانیون، محقق دانشگاه میامی در زمینه طوفان.

در حالی که بیشتر گرد و غبار معمولاً بالای سطح زمین باقی می‌ماند، برخی از توده‌های متراکم ممکن است باعث مشکلات کیفیت هوا در سطح زمین شوند و باعث تحریک شوند، به‌ویژه برای کسانی که از قبل مشکلات تنفسی دارند.

(تقدیم: WFLA)

برای مثال، در تگزاس مرکزی، پیش‌بینی می‌شود که کیفیت هوا از دوشنبه تا جمعه به محدوده بالای طبقه «متوسط» کاهش یابد. به گزارش KXAN Nexstar، گرد و غبار ممکن است باعث نگرانی های سلامتی برای تعداد کمی از افراد غیرعادی حساس شود و از افراد مسن و بسیار جوان خواسته می شود تا زمان خود را در فضای باز محدود کنند.

در حالی که غلظت‌های پایین گرد و غبار از قبل در بالای سر وجود دارد، مقادیر بالاتری به چهارشنبه شب منتقل می‌شود و تا پنج‌شنبه به اوج خود می‌رسد و به سرعت در زمان آخر هفته از هوا خارج می‌شود.

(با احترام: KXAN)

در نیواورلئان، جایی که انتظار می‌رود دمای هوا در روز دوشنبه بین 105 تا 110 درجه باشد، با ورود گرد و غبار، کیفیت هوا به سطوحی که برای گروه‌های حساس ناسالم تلقی می‌شود کاهش یافت.

در نواحی استوایی، مرکز ملی طوفان در حال بررسی یک اختلال در کارائیب است. NHC به سیستم 30 درصد شانس تشکیل در 5 روز آینده را می دهد زیرا به آرامی به سمت شمال غربی به سمت شبه جزیره یوکاتان حرکت می کند.

(با احترام: WGNO)

گرد و غبار صحرا در کنار عمل به عنوان یک کود طبیعی برای بسیاری از گیاهان و اکوسیستم های اقیانوسی، می تواند فعالیت های استوایی را نیز محدود کند. گرد و غبار بسیار خشک است و طوفان های استوایی برای شروع به سازماندهی نیاز به رطوبت دارند. اگر طوفان قبلاً شکل گرفته باشد، گرد و غبار می تواند طوفان را از هوای خشک و بادهای قوی که در داخل ستون فرو رفته است تضعیف کند.

بسته به متراکم بودن ستون، گرد و غبار صحرا همچنین می تواند طلوع و غروب خورشید چشم نوازی ایجاد کند که با رنگ های قرمز و نارنجی تیره مشخص می شود. در شرایط متراکم، آسمان ممکن است در طول روز به رنگ سفید شیری به نظر برسد و گرد و غبار جلوی نور را بگیرد و باعث غروب خاموش در عصر شود.

کارشناسان همچنین رشد شکوفه‌های جلبکی سمی را پس از مطالعه‌ای که تا حدی توسط ناسا تامین شده بود، زیر نظر گرفتند که گرد و غبار غنی از آهن می‌تواند زمینه را برای به اصطلاح جزر و مد قرمز فراهم کند. محققان در سواحل غرب فلوریدا گفتند که ارتباط کمی بین جزر و مد قرمز و غبار صحرا پیدا کردند.

جزر و مد قرمز مسئول کشتن تعداد زیادی ماهی، صدف، پستانداران دریایی و پرندگان بوده است. انسان هایی که در معرض جلبک های سمی قرار گرفته اند نیز دچار مشکلات پوستی و تنفسی شده اند.

[ad_2]

Leave a reply