آیا می توانم برای شخص دیگری برگه رای بگذارم؟

[ad_1]

(NEXSTAR) – برای بسیاری از رای دهندگان، روز انتخابات با همان کار، مدرسه و سایر خواسته های یک سه شنبه عادی همراه است. ممکن است در این فکر باشید که آیا کسی – شاید یکی از اعضای خانواده – ممکن است بتواند برگه رای شما را رها کند.

پاسخ در اکثر ایالت ها مثبت است، اما دستورالعمل ها متفاوت است.

قانون انتخابات تگزاس بیان می کند که یکی از اعضای خانواده یا یکی از اعضای خانواده حداقل در “درجه دوم خویشاوندی” مانند برادر شوهر یا خواهر ناتنی، یا در “درجه سوم خویشاوندی” مانند خاله یا برادرزاده ، می تواند برای انداختن برگه رای تعیین شود.

طبق کنفرانس ملی قانونگذاران ایالتی (NCSL) در کالیفرنیا، رای دهندگان می توانند شخص دیگری را برای رها کردن رای خود انتخاب کنند تا زمانی که آن شخص برای انجام این کار از برگه رای پولی دریافت نکند.

NCSL «از بین 31 ایالتی که رای‌دهنده می‌تواند به شخصی اجازه دهد برگه رای را از طرف خود بازگرداند، 9 ایالت تعداد برگه‌های رای‌گیری را که یک فرد مجاز می‌تواند برگرداند و 4 ایالت محدود می‌کنند که این برگه‌ها چه مدت می‌توانند قبل از بازگرداندن در اختیار شخص مجاز باقی بماند.» می گوید. این محدودیت‌ها مبتنی بر این نگرانی است که صرفه‌جویی در امر بازگرداندن برگه‌های رأی‌شان می‌تواند منجر به تشویق آنها به رأی دادن به روشی خاص شود.»

سایر ایالت‌ها، مانند کانزاس، از دفاتر انتخابات شهرستان‌ها می‌خواهند تا تأیید کنند که امضای برگه‌های رأی اولیه با سوابق رأی‌دهندگان مطابقت دارد.

واشنگتن دی سی، پورتوریکو و ایالت های زیر مشخص نمی کنند که آیا شخص دیگری می تواند برگه رای غایب یا پستی را از طرف یک رأی دهنده برگرداند یا خیر: آلاسکا، آیداهو، می سی سی پی، نبراسکا، نیویورک، داکوتای شمالی، تنسی، یوتا، ورمونت ، واشنگتن، ویرجینیای غربی و وایومینگ.

طبق NCSL، قانون پنسیلوانیا بیانگر این است که فقط رای دهندگان می توانند برگه رای خود را پس دهند. در آلاباما، تنها رای دهنده مجاز است برگه رای غایب را برگرداند.

در سال‌های اخیر، تعدادی از تئوری‌های توطئه، تعیین شخص دیگری برای رها کردن برگه رای زمانی که زمان یا عوامل دیگر مانع از رای‌دهی رای‌دهنده به موقع می‌شود را هدف قرار داده‌اند. چنین نظریه‌هایی اغلب به جمع‌آوری آرا به صورت تحقیرآمیز به عنوان «برداشت رأی» اشاره می‌کنند.

رای دهندگان به طور فزاینده ای در سال 2020 در طول همه گیری همه گیر از جعبه های دراپ باکس استفاده کردند، روندی که دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق و حامیانش از آن انتقاد کردند و گفتند که خطر تقلب را افزایش می دهد.

به گزارش آسوشیتدپرس، کارشناسان انتخاباتی می‌گویند تقلب در رأی‌دهندگان نادر است، اما یک فیلم بی‌اعتبار در پی پیروزی پرزیدنت بایدن در انتخابات ادعاهای بی‌اساس مبنی بر تقلب گسترده توسط «قاطرهای» مرتبط با دموکرات‌ها را مطرح کرد که برای جمع‌آوری و رها کردن آرا پرداخت شده‌اند. این فیلم هیچ مدرکی مبنی بر اینکه مردم به طور غیرقانونی رای می دادند نشان نداد و تحقیقات دولتی بعداً مشخص کرد که یکی از “قاطرها” به طور قانونی برگه های رای را برای اقوام پس می دهد.

نظرسنجی AP از مقامات انتخابات در سراسر کشور در ماه مه 2022 نشان داد که هیچ مشکل گسترده ای در انتخابات ریاست جمهوری 2020 به استفاده از جعبه های دراپ باکس مرتبط نیست.

[ad_2]

Leave a reply