آمریکا بالن چینی را بر فراز اقیانوس سرنگون کرد و برای بازیابی زباله ها حرکت کرد

[ad_1]

(نیوزنشن) – ایالات متحده یک بالون چینی را در سواحل کارولینا ساقط کرد و زباله های آن اکنون در حال بازیابی است.

به گفته یک منبع اطلاعاتی نظامی، این بالون که به گفته پنتاگون توسط چین برای نظارت استفاده می شد، حدود ساعت 2:05 بعد از ظهر به وقت شرقی شرق توسط یک هواپیمای آمریکایی سرنگون شد.

در اوایل آن روز، ایالات متحده به طور موقت حریم هوایی این منطقه را برای آمادگی برای عملیات محدود کرد.

در توییتر، اداره هوانوردی فدرال اعلام کرد که پروازها و ورود به فرودگاه‌های ایالت کارولینا – ویلمینگتون، میرتل بیچ بین‌المللی و چارلستون بین‌المللی – را “برای حمایت از وزارت دفاع در تلاش برای امنیت ملی” متوقف کرده است.

FAA با هشدار نسبت به تأخیر به دلیل محدودیت های پروازی، ترافیک هوایی را از منطقه تغییر مسیر داد.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، اوایل روز شنبه گفت که مقامات “مواظب” بالنی هستند که برای روزها بر فراز ایالات متحده شناور بود.

در آن زمان، چهار مقام آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود، به آسوشیتدپرس گفتند که دولت بایدن طرحی را برای ساقط کردن بالون با پایین آوردن آن در بالای اقیانوس اطلس، جایی که بقایای بقایای آن به طور بالقوه قابل بازیابی است، در نظر گرفته است.

چین ادعا می کند که این بالون فقط یک “کشتی هوایی” تحقیقات آب و هوا بوده که از مسیر منفجر شده است – اما پنتاگون این موضوع را رد کرده است. مقامات دفاعی می گویند که این بالون در واقع برای نظارت بوده است.

در ابتدا قرار بود آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، روز یکشنبه برای مذاکره با هدف کاهش تنش بین ایالات متحده و چین به پکن برود. این به طور ناگهانی با توجه به بالون لغو شد.

چین صبح شنبه در بیانیه ای این لغو را کم اهمیت جلوه داد.

وزارت امور خارجه چین گفت: “در واقع، ایالات متحده و چین هرگز هیچ سفری را اعلام نکرده اند، ایالات متحده چنین اعلامیه ای را به خود اختصاص داده است و ما به آن احترام می گذاریم.”

برخی از محافظه‌کاران، از جمله دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین، پیش از این نیز پیشنهاد کرده بودند که آن را ساقط کنند. با این حال، بایدن، به توصیه تیم دفاعی خود، قبلاً به دلیل خطر ریزش آوار برای ساکنان روی زمین، این کار را انجام ندهد.

یکی از مقامات وزارت دفاع در بیانیه قبلی گفت: «در حال حاضر، ما ارزیابی می‌کنیم که این بالون ارزش افزودنی محدودی از منظر مجموعه اطلاعاتی جمعی دارد». با این وجود، ما در حال انجام اقداماتی برای محافظت در برابر مجموعه اطلاعات حساس اطلاعات خارجی هستیم.»

با این حال سرگرد بازنشسته ژنرال لری استوتزریم، مدیر تحقیقات موسسه مطالعات هوافضا میچل، به Leland Vittert از NewsNation گفت که بالون جاسوسی چینی آنقدر به زمین نزدیک است که تصاویر بسیار واضح‌تری از یک ماهواره می‌گیرد.

بیانیه ای از پنتاگون مبنی بر “هی، چینی ها می توانند همه اینها را از طریق ماهواره به دست آورند.” خب نه. او گفت که ماهواره ها حدود 350 مایل بالا رفته اند. “این چیزی حدود 12 مایل است، و بنابراین شما می توانید سبیل های گربه را از آن بالون مشاهده کنید، اگر به درستی در آن استفاده شود.”

آسوشیتدپرس در این گزارش مشارکت داشته است.



[ad_2]

Leave a reply