آخرین ماه گرفتگی کامل برای سه سال سه شنبه فرا می رسد

[ad_1]

کیپ کاناورال، فلوریدا. (AP) – بهتر است روز سه شنبه ناپدید شدن ماه را بگیرید – تا سه سال دیگر مانند آن وجود نخواهد داشت.

ماه گرفتگی کامل در سرتاسر آمریکای شمالی در ساعات قبل از طلوع آفتاب – هر چه در غرب دورتر، بهتر – و در سراسر آسیا، استرالیا و بقیه اقیانوس آرام پس از غروب خورشید قابل مشاهده خواهد بود. اورانوس به‌عنوان یک غذای اضافی، به اندازه یک انگشت بالای ماه قابل مشاهده خواهد بود و شبیه یک ستاره درخشان است.

در حالی که زمین مستقیماً بین ماه و خورشید می گذرد، کل تقریباً 1 و نیم ساعت طول می کشد – از ساعت 5:16 صبح تا 6:41 صبح به وقت شرقی.

این ماه که به عنوان ماه خونی شناخته می شود، از نور غروب و طلوع خورشید به رنگ قرمز مایل به نارنجی ظاهر می شود. به گفته دانشمندان ناسا، در اوج ماه گرفتگی، ماه 242740 مایل (390653 کیلومتر) از ما فاصله خواهد داشت. دوربین های دوچشمی و تلسکوپ دید را بهبود می بخشند، مشروط بر اینکه آسمان صاف باشد.

آمریکای جنوبی در صورت مساعد بودن آب و هوا، نگاهی اجمالی به ماه گرفتگی روز سه شنبه خواهد داشت. در مجموع، آفریقا، خاورمیانه و بیشتر اروپا باید تا سال 2025 صبر کنند.

رصدخانه گریفیث در لس آنجلس و پروژه تلسکوپ مجازی مستقر در ایتالیا، از جمله کسانی که پخش زنده ای از غول ماه سه شنبه را ارائه می دهند.

این دومین ماه گرفتگی کامل در سال جاری است. اولین مورد در ماه مه بود. مورد بعدی تا سال 2025 نخواهد بود. ماه گرفتگی های جزئی زیادی در این مدت در دسترس خواهند بود.

___

بخش سلامت و علم آسوشیتدپرس از بخش آموزش علوم موسسه پزشکی هاوارد هیوز حمایت می‌شود. AP تنها مسئول تمام محتوا است.

[ad_2]

Leave a reply