گردبادهایی که خانه‌ها را در اطراف جنوب ویران کردند، به دلیل افزایش بی سابقه

[ad_1]

وتومپکا، آلا. (AP) – مقامات روز چهارشنبه گفتند که گردبادها به خانه های زیادی آسیب رساند، یک ایستگاه آتش نشانی را ویران کرد، برای مدت کوتاهی افراد را در یک فروشگاه مواد غذایی گرفتار کرد و سقف یک مجتمع آپارتمانی در می سی سی پی را شکافت، در حالی که دو نفر در اثر برخورد درخت به خانه متحرک آنها در آلاباما جان باختند.

سرویس ملی هواشناسی هشدار داده بود که با حرکت جبهه طوفان به سمت شرق از تگزاس، پیچش های قوی که قادر به ایجاد جوامع در فواصل طولانی هستند، امکان پذیر است. سوخت آنها توسط دمای بی سابقه بالا تامین می شد. و بخشی از ایالات متحده را که بیش از 25 میلیون نفر در آن زندگی می کنند، تهدید کرد.

پیش بینی ها گفتند که “تهدید برای ابرسلول هایی که قادر به همه خطرات شدید هستند” در نزدیکی ساحل خلیج در می سی سی پی، آلاباما، فلوریدا و جورجیا ادامه دارد. متیو الیوت، هواشناس مرکز پیش بینی طوفان در نورمن، اوکلاهاما، گفت که در مجموع 73 هشدار گردباد و 120 هشدار طوفان شدید از بعدازظهر سه شنبه تا صبح چهارشنبه صادر شده است.

دو نفر در جامعه فلت وود در شمال شهر مونتگومری کشته شدند. کریستینا تورنتون، مدیر آژانس مدیریت اضطراری شهرستان مونتگومری گفت: “آنها در خانه خود بودند که به دلیل گردباد با درخت برخورد کرد.”

تورنتون گفت که افراد دیگری در منطقه مجروح شدند و گروه های جستجو و نجات توانستند تا صبح چهارشنبه تمام خانه های منطقه را بررسی کنند. دفتر کلانتری گفت که یک پناهگاه در یک کلیسای مجاور برای ساکنان آسیب دیده باز می شود.

در شهر یوتاو در غرب آلاباما، ویدئویی از WBMA-TV نشان می‌دهد که بخش‌های بزرگی از سقف یک مجتمع آپارتمانی گم شده و 15 خانواده را در نیمه‌شب آواره کرده است.

تامی جانسون، رئیس پلیس یوتا، به WBRC-TV گفت: «ما خطوط برق داریم، درختان در سراسر جاده. صبح که روز روشن شد، می‌خواهیم خانه به در جستجو کنیم تا مطمئن شویم کسی داخل آن گیر نکرده است یا چیزی شبیه به آن.»

طوفان مشکوک در طول شب به خانه‌های زیادی در شهرستان هیل، آلاباما آسیب رساند، جایی که مدیر اورژانس گفت که بیش از یک سوم مردم در خانه‌های متحرک بسیار آسیب‌پذیر زندگی می‌کنند.

راسل ویدن، مدیر مدیریت اضطراری شهرستان هیل، درست پیش از طوفان، به WBRC گفت: «من خانه‌های متحرک واقعاً خوبی را دیده‌ام که بسته شده‌اند، اما در برابر گردباد شانسی ندارند.

کلانتر کلی بنت به KNOE-TV گفت که بر اثر طوفان خانه هایی در پریش کالدول، لوئیزیانا، دو نفر دیگر مجروح شدند.

سازمان هواشناسی تایید کرد که گردبادها به زمین در می سی سی پی برخورد کردند. تصاویر لاشه هواپیما در کالدونیا نشان می‌دهد که یک خواربارفروشی آسیب دیده، یک ایستگاه آتش‌نشانی خرد شده و یک خانه واژگون شده است، اما سیندی لارنس، مدیر آژانس مدیریت اضطراری شهرستان لوندز به WTVA-TV گفت که همه از جراحت نجات یافتند.

سنگ‌های تگرگ به پنجره‌های شهرداری در شهر کوچک تچولا، می‌سی‌سی‌پی برخورد کردند، جایی که آژیر خطر به صدا درآمد و شهردار و سایر ساکنان آن را پوشش دادند. شهردار آن پولک پس از عبور از طوفان گفت: «به پنجره برخورد می‌کرد و می‌توان گفت که توپ‌هایی با اندازه‌های زیبا از آن بودند.

وزش باد شدید خطوط برق را قطع کرد و سیل یک خطر بود زیرا بیش از 5 اینچ (13 سانتی متر) باران در برخی نقاط در طی چند ساعت بارید. به گفته poweroutage.us که قطعی برق را پیگیری می کند، بیش از 50000 مشتری در می سی سی پی و آلاباما صبح چهارشنبه بدون برق بودند.

پیش‌بینی‌ها از چند روز قبل از طوفان نسبت به احتمال شیوع گردباد هشدار داده بودند. الیوت که هشدارها را هماهنگ می‌کند، گفت که در حالی که مردم تعطیلات را جشن می‌گرفتند، کار زیادی لازم بود تا این خبر منتشر شود و به نظر می‌رسید که مردم تهدید را جدی می‌گرفتند.

الیوت گفت: “این یک بخش بسیار آسیب پذیر از کشور برای گردبادها است – به ویژه گردبادها پس از تاریک شدن هوا.” “همه ما باید با هم کار کنیم تا بهترین نتایج را در این نوع رویدادها به دست آوریم که به طور بالقوه می تواند منجر به ویرانی های زیادی شود.”

پیش‌بینی‌ها روز چهارشنبه گفتند که دمای بالای بی‌سابقه در تگزاس و لوئیزیانا، جبهه طوفان را پیش از انتقال به می‌سی‌سی‌پی و آلاباما تشدید کرد.

شروپورت، لوئیزیانا در روز سه شنبه تا 81 درجه (27.2 درجه سانتیگراد) گرم شد. و تایلر، تگزاس به 82 درجه (27.8 سانتیگراد) رسیدند، بر اساس گزارش سرویس ملی هواشناسی در شروپورت. به گفته سرویس هواشناسی، هر دو این علامت ها رکورد قدیمی 80 را که در سال 1949 ثبت شده بود، شکستند.

___

جف ای. مارتین و مایکل وارن در آتلانتا، جیل بلید در لیتل راک، آرکانزاس. مایکل گلدبرگ در جکسون، می سی سی پی؛ و سارا کلین در باتون روژ، لوئیزیانا، به این گزارش کمک کردند.

[ad_2]

Leave a reply