7 کلید برای سلامت بلند مدت کسب و کار از طریق تفکر مانند یک کارآفرین

[ad_1]

برای همه شما که کسب و کارشان چند سالی است دوام آورده است، آیا متوجه شده اید که چگونه تفکرتان تغییر کرده است؟ به جای اینکه فرصت‌های جدید را در نظر بگیرید و فعالانه با هر مشتری جدید آشنا شوید، نگران کاهش هزینه‌ها، فرآیندهای تکرارپذیر و پیشی گرفتن از رقبای شناخته شده هستید.

به عنوان یک مشاور، من از اینکه ببینم تمرکز استارتاپ بر نوآوری، تغییر و مشتریان را از دست می دهید متنفرم.

بسیاری از شرکت‌های در حال رشد و شکوفایی را به یاد می‌آورم، مانند Blockbuster و BlackBerry که به نوعی طرز تفکر خود را تغییر دادند و توسط همتایان زیرک و زیرک‌تر یا تازه‌واردانی مانند نتفلیکس و اپل پیشی گرفتند.

همانطور که سرعت تغییر در حال رشد است، می تواند خیلی سریع اتفاق بیفتد. توصیه می‌کنم برای هر کسب‌وکاری، جدید یا قدیمی، به اولویت‌های کلیدی زیر توجه کنید:

1. همیشه روندها و نیازهای جدید را بر رقبا اولویت دهید.

چالش این است که تعیین کمیت آینده بسیار دشوارتر از بازارهای رقیب موجود است. آن اشتیاق را که زمانی نسبت به آنچه که ممکن است باشد، در مقابل آنچه دیروز اتفاق افتاده بود را فراموش نکنید. اجازه ندهید تمام اطلاعاتی که اکنون در مورد گذشته دارید، شما را از شنیدن تغییرات در بازار باز دارد.

استیو جابز به این دلیل معروف بود که کارش این بود که بفهمد مشتریان چه چیزی را قبل از انجام آنها می خواهند. او با استفاده از گوشی‌های هوشمند توانست رهبری خود را در رایانه‌های شخصی در مسیر جدیدی قرار دهد و فرصت رشد بی‌سابقه‌ای را فراهم آورد.

2. از تعقیب همسالان خود دست بردارید و نگاهی به گوشه و کنار بیندازید.

متأسفانه، مسیر فعلی شما به یک سوگیری تبدیل می شود که شما و همسالانتان نمی توانند آن را ببینند، بنابراین نگاه کردن به دور و دیدن تغییری که در اطراف شما در حال رخ دادن است به تلاش نیاز دارد. گاهی اوقات باید برای نفوذ به بازارها یا فناوری های جدید، جریان های درآمد فعلی را به خطر بیندازید.

رویکرد دیگر این است که به دنبال موارد مشابه برای پیشرفت در سایر صنایع باشیم. به عنوان مثال، من معتقدم که هوش مصنوعی، که پیشرفت‌هایی در زمینه بازی ایجاد کرده است، در بخش مراقبت‌های بهداشتی کشش کمی داشته است. در صنعت شما چطور؟

3. از بین بردن جریمه های ریسک پذیری و تجربیات یادگیری.

همانطور که شرکت ها رشد می کنند، ساختار یافته تر می شوند، تا جایی که اعضای تیم از ریسک جلوگیری می کنند و از معیارهایی برای شناسایی اشتباهات و تخصیص پاداش استفاده می کنند. آزمایش‌های تغییر باید تشویق شوند، و تجربیات یادگیری به جای جریمه، مورد تجلیل قرار گیرند.

جف بزوس بیشتر توانایی بلندمدت آمازون برای رشد و شکوفایی را مرهون تأمین مالی آزمایشات محصول جدید می داند، حتی زمانی که او موافق نبود. بزوس معتقد بود که اگر تعداد آزمایش های تغییر را دو برابر کند، توانایی خود را برای زنده ماندن از تغییرات بازار دو برابر خواهد کرد.

4. از منابع بیرونی برای رشد و تغییر در مقابل داخلی استفاده کنید.

معیارهای داخلی برای رفع مشکلات عالی هستند، اما کارشناسان صنعت، تأثیرگذاران و مشتریان شاخص‌های بهتری از تغییرات و روندهای آینده هستند. بهترین جایگزین‌های رشد ممکن است هنوز از «تفکر کارآفرین» درباره راه‌حل‌های جایگزین و مسیرهای متفاوت ناشی شود. اینها را فراموش نکنید

5. محدود کردن منابع برای بهینه سازی فرآیندها.

انگیزه ایجاد فرآیندهای کارآمد و قابل تکرار می تواند تمام منابع شما را جذب کند و در واقع سازگاری با تغییرات را دشوارتر کند. برنامه استراتژیک خود را به طور منظم بررسی کنید تا مطمئن شوید که بخش عمده آن به جای رفع ناکارآمدی های فعلی، بر رشد و تغییر آینده متمرکز است.

6. به پشتکار و سخاوت در حل مشکل اعضای تیم پاداش دهید.

در کسب‌وکارهای تثبیت شده، وفاداری و عملکرد کارکنان اغلب با ساعات کاری ثابت و حداقل احساسات اندازه‌گیری می‌شود. به یاد داشته باشید که به عنوان یک استارتاپ، حل مشکل اولویت بود، که اغلب به پشتکار عاطفی و اختلاف نظر همسالان نیاز داشت.

7. یک فرهنگ رهبری مثبت و بسیار فعال را فعال کنید.

آیا تصمیم گیری کسب و کار شما به شدت از بالا به پایین و با کاهش مشارکت کارکنان و مسئولیت پذیری تبدیل شده است؟ اطمینان حاصل کنید که به طور فعال اعضای تیم را تشویق کرده و قادر می‌سازید تا با حمایت مثبت، پاداش‌ها و مربیگری شما در حوزه خود تصمیم بگیرند.

همه این اولویت‌ها نشانه آنچه من «ذهنیت کارآفرینی» می‌نامم هستند، زیرا کلید علاقه، چابکی، انعطاف‌پذیری و نوآوری یک استارت‌آپ هستند. با توجه به اینکه تغییر بی سابقه ای در بازار امروز عادی است، تفکر کارآفرینی تنها راه تضمین طول عمر است.

من از شما می خواهم که طرز فکر خود را ارزیابی کنید و اجازه دهید تغییر تنها عامل ثابت در تجارت شما باشد.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان می شود، نظرات خودشان است، نه نظرات Inc.com.

[ad_2]