5 نکته ست گودین برای اینکه چگونه تجارت شما می تواند به نجات سیاره کمک کند


ست گودین به عادات قهوه شرکت شما اهمیتی نمی دهد، حداقل نه در رابطه با نجات کره زمین. این نویسنده پرفروش می گوید: “کسب و کارهای کوچک باید چه کاری انجام دهند؟ پاسخ این است که به فنجان های قهوه ای کمپوست پذیر تغییر ندهید.” گودین نابغه بازاریابی خود را در یک کتابچه راهنمای منبع جدید در مورد تغییرات آب و هوا به کار می برد. سالنامه کربن: خیلی دیر نیست. چیزی که قرار است مشکل را حل کند این است که کسب‌وکارهای کوچک در تغییر فرهنگ پیشرو باشند، بنابراین انجام کارهایی که معادله کربن را به‌طور چشمگیری تغییر می‌دهد عادی می‌شود.»

برای اکران در 21 ژوئن – انقلاب تابستانی –سالنامه کربن توضیح‌دهنده‌های یک صفحه‌ای، تجسم‌ها و فراخوان‌هایی برای اقدام در مورد تغییرات آب و هوایی که توسط بیش از 300 داوطلب از طیفی از رشته‌ها و 40 کشور ارائه شده است، بسته‌بندی می‌شود. گودین (همچنین یک داوطلب) این تلاش جمعی را سازماندهی کرد که به خودی خود بازتاب یک موضوع مهم است. یعنی، آن اقدام فردی کار را انجام نمی دهد. به بیان ساده، او می گوید: “ما نمی توانیم راه خود را برای خروج از این مشکل بازیافت کنیم.”

  تصویر درون خطی

این به این دلیل است که البته مشکل خیلی بزرگ است. با این حال، برای دهه‌ها، روایت محیط‌زیست‌گرایی نیاز به انجام کمتر، و کمتر و کمتر را نشان می‌دهد. بازیافت، کاهش، استفاده مجدد. همه اقدامات اصولی هستند، اما زمانی که یکی از بیت‌های مهاربندی را در نظر بگیرید که در آن ارائه شده است سالنامه— اینکه فقط 9 درصد از پلاستیک در ایالات متحده بازیافت می شود – می بینید که ما در کجا متوقف شده ایم. ما سطل‌های بازیافت داریم تا احساس بهتری به عنوان مصرف‌کننده داشته باشیم، حتی اگر تقریباً همه چیزهایی که در آنها می‌رود دفن می‌شوند یا بدتر از آن سوزانده می‌شوند. جای تعجب نیست که مفهوم ردپای کربن شما – ردیابی تأثیر فعالیت های روزانه شما – توسط فروشگاه بازاریابی لندن Ogilvy & Mather برای British Petroleum ایجاد شده است. اگر در مورد ردپای کربن خود احساس گناه می کنید، شاید کاری انجام ندهید که شرکت های نفت و گاز را از بازگشت به کار و بیرون کشیدن سوخت های فسیلی از زمین مختل کنید.

بازاریابی عالی برای بسیج اقدام برای مقابله با تغییرات آب و هوایی چندان عالی نیست. ایالات متحده به عنوان بخشی از مشارکت ما در توافقنامه پاریس متعهد شده است که انتشار کربن را تا سال 2050 به صفر برساند. این به معنای متحول کردن اقتصاد ما به گونه ای است که ما به ازای هر تنی که منتشر می کنیم یک تن کربن را از جو حذف می کنیم – صفر خالص.

گودین می‌گوید، در حالی که نجات کره زمین به این دلیل است که مصرف‌کنندگان کمتر انجام دهند، سرمایه‌داری به معنای انجام بیشتر است. به نظر می رسد به اندازه روغن و آب سازگار است. جز اینکه با قالب بندی مجدد بحث در مورد رسیدن به صفر خالص به زبان تغییرات فرهنگی، سالنامهنویسندگان یک لحظه فرصت برای کارآفرینان را توصیف می کنند. به عبارت دیگر، اگر می خواهید یک تغییر عمیق در شیوه زندگی همه ما ایجاد کنید، سفر احساس گناه را کنار بگذارید و یک تجارت راه اندازی کنید. زیرا تنها با ساختن محصولات و خدمات جایگزین است که تقاضا را در میان مصرف کنندگان ایجاد می کند که جامعه به جامعه ای تبدیل می شود که هزینه کربن را به درستی محاسبه می کند.

گودین می‌گوید: «من فکر می‌کنم در اینجا فرصتی برای کارآفرینان وجود دارد، زیرا کل جهان در ده سال آینده تغییر خواهد کرد – بیش از هر دوره‌ای از زندگی ما. و هنگامی که جهان تغییر می کند، این سازمان های زیرک و کوچک هستند که معمولا برای حل مشکلات وارد عمل می شوند. و این یعنی شما

در این بین – یا اگر قبلاً دست خود را برای اداره یک تجارت کامل کرده اید – در اینجا پنج مرحله عملی وجود دارد که از سالنامه که شرکت شما امروز می تواند آن را تحمل کند. زیرا همانطور که کتاب به ما یادآوری می کند، «هنوز دیر نیست».

1. وسایل نقلیه الکتریکی برای ناوگان شرکت خود بخرید.

حمل و نقل با سوخت فسیلی بیش از هر بخش دیگری از اقتصاد گازهای گلخانه ای را به جو پمپ می کند، به طوری که خودروها و کامیون ها تقریباً 20 درصد از کل انتشار گازهای گلخانه ای ایالات متحده را تشکیل می دهند. وسایل نقلیه الکتریکی پادزهر هستند، زیرا در حین کار چیزی از خود ساطع نمی کنند. مثلاً استخراج مواد معدنی برای باتری‌ها و ساخت وسایل نقلیه، هزینه‌های کربنی را به همراه دارد، اما حتی با در نظر گرفتن چنین هزینه‌های کربن چرخه عمر، خودروهای برقی انتشار گازهای گلخانه‌ای را تا 60 درصد نسبت به خودروها و کامیون‌هایی که با سوخت‌های فسیلی کار می‌کنند کاهش می‌دهند. سبز کردن شبکه مزیت بیشتری به خودروهای برقی می‌دهد.

2. پنل های خورشیدی را در HQ نصب کنید.

برای اینکه ایده ای از مزیت آن داشته باشید، یک مزرعه خورشیدی به چهار هکتار مربع برای تولید تقریباً یک مگاوات برق نیاز دارد. ما می توانیم کل ایالات متحده را با هشت میلیون هکتار مربع پنل های خورشیدی تامین کنیم سالنامهکه مساحتی کوچکتر از کویر موهاوه است. بنابراین منطقی است که پوشش سقف شرکت شما شروع خوبی خواهد بود. قبض آب و برق خود را بگیرید و آدرس ساختمان خود را به پروژه سانروف Google وصل کنید تا ببینید آیا انرژی خورشیدی برای مکان شما منطقی است یا خیر.

3. جدید نسازید – به فضای اداری موجود بروید.

بخش ساختمان و ساخت و ساز 38 درصد از انتشار CO2 جهانی را تشکیل می دهد که تقریباً سه چهارم آن مربوط به مصرف انرژی است. بنابراین بهترین استراتژی برای تأثیر مثبت یک تجارت در حال گسترش، بهبود بهره وری انرژی یک ساختمان موجود و استفاده از آن فضا است. در مورد فناوری ساختمان سبز چطور؟ موسسه ملی حفاظت از تاریخ ایالات متحده دریافت که حتی اگر شما با فناوری‌های کم‌مصرف انرژی جدید بسازید، بین 10 تا 80 سال طول می‌کشد تا هزینه‌های کربن ناشی از ساخت و ساز را به صفر برسانید.

4. بانک عمدا.

چهار بانک برتر 36 درصد از تامین مالی شرکت‌های سوخت فسیلی را به خود اختصاص می‌دهند سالنامه اشاره می کند، “تریلیون ها دلار تفاوت ایجاد می کند.” بنابراین قبل از افتتاح حساب با مؤسساتی که صنعت سوخت فسیلی را تأمین مالی می کنند، دو بار نگاه کنید – یا بهتر از آن، اگر متوجه شدید که این کار را انجام می دهند، تجارت فعلی خود را ادامه دهید. برای یافتن کسی که در مبارزه با تغییرات آب و هوایی سرمایه گذاری می کند، از اتحاد جهانی برای بانکداری در ارزش ها دیدن کنید. بحث پول

5. بودجه ERG در شیوه های سبز.

در جلو به سالنامه کربنگودین این ماموریت را انجام می دهد: “و اگر این کتاب به اندازه کافی به شما الهام می دهد که یک نسخه از آن را با یک دوست به اشتراک بگذارید، ارزشش را داشته است. اگر باعث شود شما و دوستتان دایره ای متشکل از ده نفر را سازماندهی کنید، باعث ایجاد یک حلقه خواهد شد. و اگر افراد شما با سایر گروه ها هماهنگی کنند تا تغییرات سازمانی و فرهنگی اتفاق بیفتد، موفقیت آمیز خواهد بود.» شما می توانید از شرکت خود به عنوان یک پلتفرم برای هر کاری استفاده کنید. چرا این نیست؟