4 عبارتی که باید در شرح شغل برای جذب استعدادهای بهتر اجتناب کنید

[ad_1]

آیا در پر کردن یک موقعیت مهم مشکل دارید؟ ممکن است زمان آن رسیده باشد که به شرح وظایف خود دقت کنید.

شما باید شرح شغل را به عنوان یک پیش نمایش کوچک از فرهنگ شرکت خود در نظر بگیرید. هر استخدام‌کننده خوبی می‌داند که استخدام به معنای فروش نقش و شرکت به کارکنان احتمالی است، به همین دلیل است که ایجاد شرح شغل مناسب می‌تواند عاملی تعیین‌کننده برای تضمین یک نامزد عالی باشد.

به یاد داشته باشید، آگهی شغلی ممکن است اولین برداشتی باشد که یک نامزد از شرکت دارد. هرچه شرح شغل شما واضح تر و مختصرتر باشد، زمان کمتری برای حذف نامزدهای فاقد صلاحیت صرف خواهید کرد.

در اینجا چند نکته تایید شده توسط استخدام‌کنندگان وجود دارد که به شما کمک می‌کند خلاصه‌های شغلی خود را جمع‌آوری کنید و استعدادهای برتر را جذب کنید:

1. “ما به دنبال یک تجارت باهوش هستیم.”

هنگام توضیح جزئیات آنچه در یک نامزد به دنبال آن هستید، ویژگی کلیدی است. اصطلاحات مبهم تجاری صرفاً پرکننده‌ای است که تمرکز را از جستجوی ویژگی‌ها و مهارت‌هایی که واقعاً می‌خواهید منحرف می‌کند.

در عوض، سعی کنید از عبارات عمل محور استفاده کنید که نشان می دهد چه شغلی مستلزم آن است و همچنین مهارت های دقیقی را که دوست دارید ببینید. به‌عنوان مثال، به‌جای گفتن اینکه به‌دنبال کسی هستید که هدایت‌شده باشد، نشان دهید که این نقش به فردی با توانایی اثبات‌شده نیاز دارد که ضرب‌الاجل‌های سریع را رعایت کند. این امر باعث می شود هر کسی که درخواست می کند شواهدی از این مهارت داشته باشد تا در مصاحبه یا نامه پوششی مورد بحث قرار گیرد.

2. “باید قادر به داشتن “روزهای استخوانی” هنگام کار از خانه باشد.”

از آنجایی که Gen Z بیش از همیشه قابل استفاده است، برخی از شرکت ها در تلاش هستند تا با استفاده از کلمات رایج و ارجاعات فرهنگ پاپ، جوان ترین گروه کارگری را جذب کنند. (اشاره داشتن “روز استخوان” از یک پاگ محبوب در TikTok است.)

اگرچه ممکن است این موارد تازه و جالب به نظر برسند، عباراتی مانند این باعث می‌شوند که توصیفات شما پیچیده و پرمدعا به نظر برسند. درعوض، کلمات کلیدی معمولاً شرح شغل شما را به هم می ریزند و درک حقیقتاً مستلزم چیستی شغل را برای نامزد شما دشوار می کنند. مستقیم به سر اصل مطلب بروید و شفاف باشید.

3. “ما مثل یک خانواده هستیم.”

آیا می دانید فردی که همیشه شکایت می کند بیشتر از کسانی که دوستشان دارند با همسالان کاری خود وقت می گذراند؟ آنها در واقع خیلی دور نیستند – در واقع، بیشتر مردم 2000 ساعت در سال را با همکاران خود می گذرانند. بنابراین، به راحتی می توان فرض کرد که همکاران شما مانند خانواده دوم شما هستند.

با این حال، من به شدت در مورد استفاده از این عبارت در شرح شغل خود هشدار می دهم. با اشاره به محل کار خود به عنوان “مثل یک خانواده”، ممکن است اینطور تفسیر شود که مرزها بین کارمندان و کارفرما نقض می شود.

به جای استفاده از کلمه خانواده، سعی کنید از «بازیکن تیم» یا کلماتی استفاده کنید که شغل و شرایط مورد نیاز برای متقاضیان را توصیف می کند.

4. «جستجوی نامزدی که بتواند به طور مؤثر برنامه خود را مدیریت کند».

داشتن زبان یا ضمایر مغرضانه جنسیتی یک راه مطمئن برای بیگانگی استعدادها و دلسرد کردن برنامه های متنوع است.

استفاده از کلماتی که مردانگی را تداعی می کند یا وارد کردن عناوین خاص مردانه (مانند آتش نشان، پلیس و غیره) می تواند برخی از نامزدهای زن را منصرف کند و به تلاش های تنوع طلبی آسیب برساند.

برای جلوگیری از هر گونه اتفاق ناگوار، تا حد امکان از زبان خنثی استفاده کنید. مطمئن نیستید که آیا چیزی تعصب دارد؟ از همتایان از همه جنسیت ها بخواهید قبل از زدن “پست” آن را مرور کنند.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان می شود، نظرات خودشان است، نه نظرات Inc.com.

[ad_2]