4 نوآوری دیجیتال که صنعت مد را متحول می کند


خرید لباس نسبت به گذشته بسیار متفاوت به نظر می رسد.

این بیماری همه گیر پذیرش تجارت الکترونیک را تسریع کرده است، به طوری که فروش آنلاین پوشاک، لوازم جانبی و کفش در سال 2021 به 180.5 میلیارد دلار رسید – و بر اساس داده های بدست آمده از داده ها، تخمین زده می شود صنعت تا سال 2025 به 295.7 میلیارد دلار برسد. آمارشناس. این رشد احتمالاً با نوآوری هایی که به مصرف کنندگان کمک می کند هوشمندتر، پایدارتر و به روشی شخصی تر خرید کنند، انجام می شود.

در اینجا چند راه وجود دارد که شرکت ها در حال حاضر دنیای مد را از طریق پیشرفت های دیجیتال جدید متحول می کنند.

  تصویر درون خطی

1. فعال کردن آزمایش های مجازی

ویتنی کاتکارت، 55 ساله، یکی از بنیانگذاران 3D Look، شرکت آزمایشی مجازی مبتنی بر هوش مصنوعی B2B مستقر در کالیفرنیا، می گوید: سفارش های آنلاین بیشتر لباس به معنای بازدهی بیشتر است – این یک مشکل پایداری جدی را هم از نظر مالی و هم از نظر زیست محیطی ایجاد می کند. 3D Look که در سال 2018 تأسیس شد، به خریداران آنلاین اجازه می دهد تا با ارسال عکس های 2 بعدی، یک آواتار سفارشی ایجاد کنند. با آواتار خود، توصیه‌های متناسب و اندازه سفارشی دریافت می‌کنند. کاتکارت می گوید، هدف کمک به مردم برای خرید لباس هایی است که می دانند واقعا مناسب است و زیبا به نظر می رسند، حتی زمانی که اتاق مناسبی در چشم نباشد. او می‌گوید: «ما بیش از 86 نقطه اندازه‌گیری را روی بدن انسان محاسبه می‌کنیم، و این مبنایی برای توصیه‌های اندازه ما می‌شود.

امروزه 3D Look حدود 100 مشتری از جمله برندهای مد مانند 1822 Denim و Dickies دارد و حدود 15 میلیون دلار سرمایه جذب کرده است. کاتکارت می گوید بزرگترین چالش رشد، استخدام فروشندگان بیشتر و جذب مشتریان بیشتر است. اما او مطمئن است که تقاضا فقط افزایش خواهد یافت. او می‌گوید: «اگر به این فکر می‌کنید که در یک دهه آینده چگونه خرید می‌کنیم، ما روی رایانه‌هایمان نمی‌نشینیم و فکر نمی‌کنیم که اندازه ما چقدر است – اقلام به صورت سه بعدی به ما ارائه می‌شوند. . دگرگونی دیجیتال طی پنج تا 10 سال آینده مسحورکننده خواهد بود.

2. کمک به برندها در ارزیابی تقاضا

چگونه از داشتن انبوهی از موجودی فروخته نشده در پایان یک فصل جلوگیری می کنید؟ دانستن اینکه مشتریان شما دقیقاً چه می‌خواهند و درک بهتری از نحوه جبران بیش از حد یا کم‌تر تقاضای خود داشته باشید. FashWire، یک برنامه خرید مستقر در سیاتل که در سال 2018 تأسیس شد، با بازی کردن تجربه خرید برای مشتری، قصد دارد این کار را انجام دهد. کاربران می توانند لباس و لوازم جانبی بیش از 400 برند جهانی را کشف کنند طراحان و در مورد اینکه آیا آنها را دوست دارند یا نه با دکمه هایی که بر خلاف دکمه هایی که در یک برنامه دوستیابی پیدا می کنید، رأی دهید. داده‌هایی که از این تعاملات کاربر استخراج می‌شود با طراحان سایت به اشتراک گذاشته می‌شود، که از آن برای درک بهتر ترجیحات مشتری استفاده می‌کنند و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا در وب‌سایت‌های خود تبدیل به مشتری شوند. FashWire از خریدهایی که توسط پلتفرم انجام می شود، 15 درصد کمیسیون دریافت می کند و برای ثبت نام از طراحان هزینه ای دریافت نمی کند.

FashWire همچنین ادعا می کند که فناوری آن تجربه خرید بهتری را برای کاربر ایجاد می کند. کیمبرلی کارنی، 53 ساله، موسس و مدیر عامل، می‌گوید: «قابلیت‌های هوش مصنوعی بصری ما توصیه‌های دقیقی را بر اساس رفتار و علایق کاربر گذشته ارائه می‌دهند، و همچنین از هوش مصنوعی برای بهبود مستمر ابزارهای جستجو و قابلیت کشف خود در پلتفرم خود استفاده می‌کنیم.»

  تصویر درون خطی

3. شخصی کردن خرید

خستگی از خرید چیزی است که جولی بورنشتاین 52 ساله، بنیانگذار و مدیر عامل اپلیکیشن خرید The Yes در سانفرانسیسکو، شخصا آن را احساس کرده است. این کهنه کار تجارت الکترونیک شرکت خود را در سال 2018 تأسیس کرد تا به مشتریان کمک کند تا لباس مورد نظر خود را بدون نیاز به غربال کردن صفحات و صفحات نتایج جستجو پیدا کنند. کاربران هنگام ثبت نام در این پلتفرم، آزمون سبک را انجام می دهند و هر چه بیشتر با پلتفرم تعامل داشته باشند، به لطف یادگیری ماشینی، سبک آنها را بهتر درک می کند. بله، اقلامی از صدها برند معاصر را نشان می‌دهد و فقط اقلامی را به کاربران نشان می‌دهد که در اندازه آن‌ها در دسترس هستند، در میان سایر ویژگی‌های کیفی. اساسا، این امر منجر به یک تجربه خرید بسیار شخصی می شود. بورنشتاین می‌گوید: ما به هر محصولی که از کاتالوگ یک برند وارد می‌شود، حدود 500 ویژگی اضافه می‌کنیم تا محصول را درک کنیم. سپس، ما از هوش مصنوعی برای درک مصرف کننده استفاده می کنیم.

بله، 25 درصد از هر فروش در سایت را می گیرد، و برندها را ملزم به پرداخت هزینه ثبت نام یا ذخیره سهام نمی کند – بنابراین برای خرده فروشان بزرگی مانند Shopbop یا Nordstrom (جایی که Bornstein برای پنج نفر در تجارت الکترونیک کار می کرد کاملاً رقیب نیست. سال ها). این شرکت تا به امروز حدود 30 میلیون دلار جمع آوری کرده است.

4. ایجاد یک سیستم مد مدورتر

نیکول کوبیلانسکی، 36 ساله، مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران اپلیکیشن مد مستقر در سانفرانسیسکو، استوری، می گوید که اکثر مردم تمایل دارند بخش کوچکی از کمد خود را بپوشند. هنگامی که او این برنامه را در سال 2021 راه اندازی کرد، هدف او این بود که مردم را وادار کند تا لباس ها و لوازم جانبی را که قبلاً دارند، دوباره کشف کنند، در حالی که به طور همزمان فروش مجدد اقلامی را که آماده جدا شدن از آنها هستند برای آنها آسان تر می کرد. کاربران با آپلود دستی عکس اقلام یا استفاده از قابلیت‌های هوش مصنوعی اپلیکیشن برای اسکن ایمیل خود برای خرید آنلاین لباس، نسخه‌های دیجیتالی کمد لباس‌های خود را ایجاد می‌کنند. از آنجا، آنها می توانند لباس ها را کلاژ کنند، اقلام را مجدداً بفروشند، و عکس های لباس را پست کنند، که در آنها اقلام به طور خودکار برچسب گذاری می شوند – به کاربران اطلاعات ارزشمندی در مورد اینکه کدام لباس ها را بیشتر می پوشند، می دهد.

این شرکت در ژانویه 2021 در Techstars یک دور فرشته جمع کرد و در حال حاضر در حال افزایش سرمایه اولیه است. Storey پیش درآمد است، اما Kobilansky در حال بررسی مدل‌های مختلف کسب‌وکار است، به طور بالقوه از هر فروش مجددی که در برنامه اتفاق می‌افتد، اقلام دست دوم را از سایت‌های فروش مجدد شخص ثالث توصیه می‌کند و برای آن خریدها هزینه‌های وابسته دریافت می‌کند. کوبیلانسکی می‌گوید: «این راهی است برای کمک به تشویق مردم به خرید دست دوم در صورت امکان.