یک مطالعه جدید یک درس مدیریت زمان شگفت انگیز ارائه می دهد: روز خود را برنامه ریزی نکنید

[ad_1]

زمان ساعت منظم و بی وقفه است. اما، همانطور که همه ما از تجربه شخصی می دانیم، زمان ذهنی موضوعی کاملاً متفاوت است.

زمانی که شما 8 ساله هستید، 10 برابر بیشتر از سالی که در 38 سالگی هستید احساس می کنید. یک ساعت سپری کردن در DMV مانند یک ابدیت است، در حالی که یک ساعت با دوستان می تواند یک لحظه بگذرد. و سفر مضطرب به مقصدی همیشه طولانی تر از سفر آرام به عقب است.

حس ما از زمان بسته به خلق و خو و طرز فکر ما به شدت تغییر می کند. و این فقط در مورد تعطیلاتی که در یک لحظه می گذرد یا شتاب زمان با افزایش سن صدق نمی کند. همچنین در مورد درک ما از زمان در محل کار نیز صادق است. علم جدید نشان می‌دهد که نحوه برنامه‌ریزی وظایف، تأثیر عمده‌ای بر مدت زمانی که احساس می‌کنیم برای تکمیل آن‌ها داریم، دارد، که منجر به توصیه‌های غیرمنتظره‌ای در مورد چگونگی انجام کارهای بیشتر با استرس کمتر می‌شود.

هر چه بیشتر سعی کنید برنامه خود را رام کنید، احساس شلوغی بیشتری خواهید داشت

به عنوان کسی که برای اینترنت می نویسم، می توانم به شما بگویم که پورن بهره وری بسیار محبوب است. داستان هایی درباره اینکه چگونه نمادهای تجاری مانند بیل گیتس و ایلان ماسک به طور دقیق روزهای خود را تا پنج دقیقه برنامه ریزی می کنند، توجه زیادی را به خود جلب می کند. کارآفرینان و دیگر متخصصان به وضوح در پی کاهش بهره وری بیشتر در هر ساعت هستند، و برنامه ریزی دقیق راهی معقول برای انجام این امر به نظر می رسد.

اگر همزمان تسلا و اسپیس‌ایکس را اجرا می‌کنید، ممکن است برنامه‌ریزی وسواسی لازم باشد، اما برای بقیه ما یک مشکل بزرگ در تقویم دقیق همه جنبه‌های روزهایتان وجود دارد. یک مطالعه جدید نشان می دهد که باعث می شود احساس عصبانیت بیشتری داشته باشید اما کمتر انجام دهید.

سلین مالکوک، استاد بازرگانی دانشگاه ایالتی اوهایو، این تحقیق را به تفصیل در مورد مکالمه (نوک کلاه به کوارتز) توضیح داد، اما نتیجه آن این است که شرکت‌کنندگان در تحقیق یا تعهدی را برنامه‌ریزی کنند یا نه و سپس مشاهده کنند که چگونه داشتن یک نوشته در دفتر خاطراتشان بر وضعیت آنها تأثیر می‌گذارد. ذهن و بهره وری قبل از رویداد.

محققان بارها و بارها دریافتند که داشتن یک رویداد آینده در تقویم باعث می شود احساس عجله بیشتری داشته باشید، که شما را از پر کردن تمام وقت خود با کارهای مفید منصرف می کند.

به عنوان مثال، زمانی که تیم تحقیقاتی به شرکت کنندگان در مطالعه گفت که آنها در عرض 5 دقیقه شروع می کنند، اکثر آنها کار را انجام می دهند و هیچ کار سازنده ای انجام نمی دهند. هنگامی که محققان در عوض فقط شرکت کنندگان را برای آن پنج دقیقه تنها گذاشتند، بسیاری از آنها کار مفیدی مانند پاسخ به ایمیل ها یا خواندن کتاب انجام دادند. تعهدات احتمالی باعث می‌شود زمان کوتاه‌تر به نظر برسد، به طوری که افراد کمتر از زمان در آستانه رویدادها استفاده مؤثری می‌کنند.

“ما می دانیم که وقتی چیزی کمیاب است، مردم آن را با ارزش تر می دانند و کمتر تمایل دارند از آن جدا شوند. همین امر در مورد زمان نیز صادق است. اگر زمان محدود به نظر می رسد، مردم کمتر از آن استفاده می کنند – حتی زمانی که به نفع آنها باشد. “مالکوک توضیح می دهد.

به تقویم خود استراحت دهید

این باعث می‌شود که احساس بهتری نسبت به تمایلم به پرسه زدن بی‌هدف در اطراف تهیه چای کنم که احتمالاً قبل از مصاحبه‌های برنامه‌ریزی‌شده نمی‌نوشم. همچنین توضیح می‌دهد که چرا، همانطور که دیگران مشاهده کرده‌اند، وسواس در مدیریت زمان واقعاً می‌تواند به بهره‌وری شما آسیب برساند. هرچه بیشتر تقویم خود را پر کنید، زمان کمتری را احساس می کنید و زمان بیشتری را با استرس در مورد آن تلف می کنید.

البته برخی از فعالیت ها، به ویژه آنهایی که شامل هماهنگی با دیگران است، باید برنامه ریزی شوند. بنابراین چگونه می توانید از این بینش در دنیای واقعی استفاده کنید؟ Malkoc به کسانی که به تقویم‌های خود متعهد هستند پیشنهاد می‌کند سعی کنند “رویدادها یا وظایف را پشت سر هم برنامه ریزی کنند، که باعث می‌شود بخش‌های بزرگ‌تری از زمان برنامه‌ریزی‌نشده برای شما باقی بماند. چندین ساعت زمان بدون وقفه زمان‌بندی‌نشده طولانی‌تر خواهد بود، به‌ویژه اگر چیزی برنامه‌ریزی‌شده وجود نداشته باشد.”

این نسخه ای از هک بهره وری محبوب و تایید شده توسط تحقیقات گروه بندی همه جلسات با هم در چند روز است و ممنوع کردن آنها برای دیگران

حتی اگر تا حدودی رادیکال باشد، ممکن است به سادگی برنامه ریزی بسیار کمتری داشته باشید. به جای اینکه وسواس گونه هر تعهدی را در تقویم خود وارد کنید، می توانید از چیزی مانند سیستم 3-3-3 نویسنده الیور برکمن استفاده کنید تا تعداد قابل کنترلی از اولویت ها را برای روزها و هفته های خود تعریف کنید و اجازه دهید زمان شما به شکلی طبیعی سپری شود.

برای طرفداران پورن بهره وری، ممکن است بدعت به نظر برسد. اما علم نشان می دهد که اگر برنامه ریزی کمتری داشته باشید، در واقع کارهای بیشتری انجام خواهید داد.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان می شود، نظرات خودشان است، نه نظرات Inc.com.

[ad_2]