کسب و کارها در پاسخ به تهاجم اوکراین، محصولات روسی را می کشند. آیا شما باید همین کار را انجام دهید؟

[ad_1]

کسب‌وکارهای بیشتری با قطع روابط با روسیه حمایت خود را از اوکراین نشان می‌دهند، اما این اغلب هزینه دارد.

تهاجم روسیه به اوکراین، کسب‌وکارها را وادار می‌کند تا محصولات روسی را از قفسه‌های خود بیرون بکشند یا در جای دیگری تجارت کنند. متا دیگر به رسانه‌های دولتی روسیه اجازه نمی‌دهد تا تبلیغات را روی پلتفرم‌های خود اجرا کنند. برخی از فرمانداران ایالات متحده فروشگاه های مشروب متعلق به دولت را از فروش ودکای روسی منع می کنند. دایملر تراک، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان خودروهای تجاری در جهان، گفت که بلافاصله امور تجاری خود را در روسیه، که شامل شراکت با کاماز، یک سازنده کامیون روسی است، متوقف کرد.

کسب و کارهای کوچکتر نیز به همین ترتیب از منافع تجاری و ارتباطات خود با روسیه چشم پوشی می کنند. بر اساس گزارشی که از سوی فروشگاه منتشر شده، شرکت Ann’s Deli & Bakery مستقر در شیکاگو، که به فروش کالاهای روسی معروف است، در فروشگاه تابلویی را نشان داد که نشان می داد این تجارت دیگر محصولات ساخت روسیه را عرضه نخواهد کرد. ایمیل روزانه. صرافی جیکوب مشروب در ویچیتا، کانزاس تصمیم گرفت بیش از 100 بطری ودکای روسی را از مغازه مشروب فروشی بیرون بکشد و قصد دارد ودکای اوکراینی را به طور گسترده‌تری عرضه کند.

همچنین DroneDek Corporation، یک استارت آپ مستقر در لارنس، ایندیانا، وجود دارد که به دنبال ایجاد اختلال در فضای صندوق پستی است. دن اوتول، مدیرعامل این شرکت می‌گوید که این شرکت سه ساله که دارای 12 کارمند است، دیگر تلاشی برای ثبت اختراعات تحویل پهپاد خود در روسیه در نتیجه تهاجم نخواهد کرد. این شرکت همچنین روسیه را از عرضه جهانی خود برای صندوق های پست هوشمند خود حذف می کند و در آینده قابل پیش بینی در این کشور تجارت نخواهد کرد. صندوق‌های پستی هوشمند این شرکت به گونه‌ای طراحی شده‌اند که هم تحویل پستی استاندارد و هم تحویل بسته‌های بدون سرنشین را در خود جای دهد.

اوتول از DroneDek اذعان می‌کند که اگرچه او یک شرکت کوچک‌تر را هدایت می‌کند، اما قصد استارت‌آپ برای توقف روابط با روسیه نمادین است و او امیدوار است که سایر مشاغل نیز از این روند پیروی کنند. او می گوید: «هیچ چیزی نگفتن به معنای زیاد گفتن است.

مطمئناً، شرکت‌های بزرگ یا کوچک باید در مورد پیامدهای چنین پاسخی طولانی و سخت فکر کنند. برداشت کامل ممکن است برای هر کسب و کاری عاقلانه نباشد. برای مثال، یک شرکت ارتباطاتی که در منطقه فعالیت می‌کند و پیشنهاد می‌کند تا به شهروندان عادی از آنچه روی زمین در حال وقوع است، کمک کند، لزوماً نمی‌خواهد از آن خارج شود. و کسب‌وکارها باید منشأ محصولاتی را که می‌ریزند دوباره بررسی کنند: در حالی که برخی از ساقی‌ها با تخلیه استولی ودکا به حمله به اوکراین اعتراض می‌کنند، تنها چیزی که روسی در مورد آن برند ودکا دارد، خود نام آن است (ودکای استولی در بطری لتونی.)

همچنین ممکن است عواقب بلندمدتی برای شرکت ها وجود داشته باشد که فرصت های رشد را محدود می کند. یکی از آنها مطمئناً ضربه درآمدی است که هنگام خروج از تجارت به دنبال دارد، بنابراین عاقلانه است که به دنبال فرصت های دیگر در جای دیگری باشید. جف کار، پروفسور بالینی بازاریابی و کارآفرینی در دانشکده بازرگانی لئونارد ان. استرن دانشگاه نیویورک، می‌گوید: شرکت‌ها باید از خود بپرسند که آیا ادامه تجارت در روسیه فرصت رشدی است که واقعاً می‌خواهند داشته باشند.

او می‌گوید: «شرکت‌ها باید به خاطر داشته باشند که باید مشتریان و مشتریان خود را با دقت انتخاب کنند، همانطور که معتقدند مشتریان و مشتریان آنها را انتخاب می‌کنند.

نیکول سایق سوکار، وکیل در Crowell & Moring مستقر در واشنگتن، که بر موضوعات مرتبط با تحریم های ایالات متحده علیه روسیه و سایر کشورها تمرکز دارد، می افزاید که اگر شرکت ها می خواهند در روسیه بمانند، باید برای اطمینان از رعایت آنها سرمایه گذاری کنند. ادامه فعالیت تجاری بالای خط باقی می ماند.

Succar می افزاید: “اگر آنها ابزار لازم برای انجام این کار را نداشته باشند، متأسفانه، بهبود مالی درک شده ممکن است چندان عالی نباشد.”

از نظر اوتول، او می‌گوید که اعمال او شایسته و عادلانه است، اما آنها همچنین می‌خواهند نیش بزنند. DroneDek حدود دو سال کار کرد تا بررسی های لازم را انجام دهد و مالکیت معنوی خود را در روسیه ایجاد کند، فرآیندی که هم به موقع و هم پرهزینه است. این شرکت ماه ها تلاش کرد تا دامنه پتنت های آمریکایی خود را به سایر مناطق جهان از جمله استرالیا، برزیل، اتحادیه اروپا، اسرائیل، ژاپن و بریتانیا گسترش دهد. روسیه قبلاً در این لیست بود، تا اینکه اوتول و تیمش تصمیم خود را در آخر هفته گذشته گرفتند.

او می گوید: «روسیه کشور بزرگی است و بدیهی است که فرصت های زیادی در آنجا وجود دارد، اما این فرصت برای DroneDek نیست.

اگرچه اوتول می‌گوید که تصمیم برای قطع روابط با روسیه در میان کارکنان کاملاً اتفاق نظر بوده است، اما او می‌داند که ممکن است همه سرمایه‌گذاران در این تصمیم حضور نداشته باشند. او حتی می‌گوید که برای بازخرید سهام از سرمایه‌گذارانی که تصمیم شرکت را تایید نمی‌کنند تا آنجا پیش می‌رود، اما می‌افزاید که سرمایه‌گذاران هنوز پیشنهاد او را قبول نکرده‌اند.

او می‌گوید: «ما نمی‌خواهیم وارد این حوزه سیاسی شویم، اما این فراتر از همه سیاست‌هاست. این به حقوق مسلم انسان بودن وارد می‌شود.»

[ad_2]