چگونه تست کووید-19 کیو هلث به ابزاری برای کسب و کار تبدیل شد

[ad_1]

مقیاس بندی برای هر شرکتی دشوار است. اما زمانی که کسب و کار شما برای Covid-19 آماده است، رشد می تواند به اندازه بیماری ویروسی باشد.

این مورد در مورد Cue Health است، یک شرکت فناوری مراقبت های بهداشتی مستقر در سن دیگو، کالیفرنیا که تست های تشخیصی قابل حمل را برای استفاده سازمانی و خانگی توسعه می دهد. محصول اصلی این شرکت، آزمایش کووید-19 مولکولی، که در سال 2010 تأسیس شد، اکنون گزینه‌ای برای Google، Salesforce، NBA، MLB، Salesforce، Netflix، NASA و سایر سازمان‌ها است. این شرکت می‌گوید که این محصول دارای سرعت تست‌های آنتی‌ژن سریع با دقت با کیفیت آزمایشگاهی تست‌های PCR است، به این معنی که می‌تواند موارد علامت‌دار و بدون علامت، از جمله نوع Omicron را تنها در 20 دقیقه تشخیص دهد.

آزمایش‌های کیو با هدف قرار دادن ناحیه‌ای از ژن نوکلئوکپسید («ژن n») که به شدت حفاظت شده است، کار می‌کند، که این شرکت می‌گوید این امکان را فراهم می‌کند تا دقت آزمایش تحت تأثیر جهش‌های گونه‌های کووید-۱۹ قرار نگیرد. محصول Cue همچنین به گونه‌ای ساخته شده است که ماژولار و انعطاف‌پذیر باشد تا بتواند با پیشنهادات مراقبتی آینده که با Cue Reader کار می‌کند، سازگار شود.

موفقیت یک شبه کیو یک دهه در راه بود. یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل ایوب ختاک برای شروع Cue در طول شیوع H1N1 (آنفولانزای خوکی) در بهار 2009 الهام گرفت. CDC تخمین می زند که از آوریل 2009 تا آوریل 2010، تقریبا 60.8 میلیون مورد وجود داشته است. ختاک متوجه شد که اگر مشتریان بتوانند خود را با استفاده از تشخیص‌های خانگی آزمایش کنند و این نتایج را از طریق یک اپلیکیشن به پزشک منتقل کنند، افراد می‌توانند سریع‌تر تشخیص داده شوند، مراقبت مناسب دریافت کنند و گسترش احتمالی عفونت را کاهش دهند.

ختاک به یاد می‌آورد: «همه این افراد به اتاق‌های اورژانس و مراقبت‌های فوری سرازیر شده بودند، جایی که باید با 100 نفر دیگر مبارزه می‌کردند تا دیده شوند و تشخیص داده شوند. افراد باید بتوانند این اطلاعات را به راحتی در خانه پیدا کنند، به ویژه آنهایی که علائم ندارند.

زمانی که با یکی از بنیانگذاران کلینت سیور، طراح محصول و همسایه اش در سانتا مونیکا، در زمانی که هر دو در حال اتمام تحصیل بودند، به این مشکل فکر می کرد. چیزی بلافاصله کلیک کرد.

آنها بیش از 1 میلیون دلار بودجه اولیه برای تحقیق و توسعه تهیه کردند و در طول سال ها به جمع آوری سرمایه ادامه دادند: 7.5 میلیون دلار در سری A در سال 2014، بیش از 45 میلیون دلار در سری B در سال 2018، و 100 میلیون دلار سری C در سال 2020 در زمان شیوع کووید-19، آنها تقریباً توسعه محصول را تمام کرده بودند. Cue به تازگی مطالعه بالینی خود را برای آزمایش آنفولانزا آغاز کرده بود، که این شرکت با مشارکت سازمان تحقیقات و توسعه پیشرفته زیست پزشکی (BARDA)، دفتر وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده مسئول تهیه و توسعه اقدامات متقابل پزشکی است.

تست کووید-19 کیو اولین آزمایش مولکولی بود که مجوز استفاده اضطراری را در 5 مارس 2020 از سازمان غذا و دارو برای استفاده در خانه و بدون نسخه بدون نسخه دریافت کرد. این یک هفته قبل از اینکه پرزیدنت ترامپ کووید-19 را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی اعلام کرد است. در آن سال، این شرکت تقریباً 23 میلیون دلار درآمد داشت که شامل 15.4 میلیون دلار از فروش محصول بود. Cue هنوز چشم انداز خود را برای سال 2022 به طور عمومی گزارش نکرده است، اما این شرکت درآمد اولیه سال 2021 را بین 613 میلیون دلار تا 618 میلیون دلار گزارش کرده است. کیو تا به امروز میلیون‌ها آزمایش ارائه کرده است که در مدارس، خانه‌های سالمندان، مراکز اصلاحی، بیمارستان‌ها، کلینیک‌های بهداشتی اجتماعی و شرکت‌های خصوصی استفاده می‌شوند.

برت تیلور، یکی از مدیران عامل Salesforce در بیانیه مطبوعاتی درباره مشارکت این شرکت با Cue گفت: “کسب و کارها در سراسر جهان به دنبال بهترین راه ها برای کارمندان، مشتریان و شرکای خود هستند تا با خیال راحت دور هم جمع شوند.” “تست کردن راه رو به جلو و Safety Cloud است (زیر مجموعه Salesforce به تست Covid-19 و پروتکل های بهداشت و ایمنی کمک می کند) سازمان‌ها را در انواع مختلف قادر می‌سازد تا پیچیدگی رویدادها را از بین ببرند و مردم را دوباره با اطمینان دور هم جمع کنند.”

افزایش دقت و سرعت تست هزینه دارد. قیمت خواننده تست به تنهایی 249 دلار است و هزینه تست ها 65 دلار است. این شرکت همچنین دو سطح اشتراک از 39.99 دلار تا 74.99 دلار ارائه می دهد که شامل 10 یا 20 کارتریج آزمایشی با احترام (و تخفیف در موارد اضافی)، تحویل رایگان در همان روز یا روز بعد، و تخفیف در دستگاه خواننده است. این در مقایسه با خودآزمایش آنتی ژن BinaxNOW COVID-19 با قیمت 23.99 دلار و Ellume Covid-19 Home Test با قیمت 38.99 دلار است. در حالی که به همان سرعتی که کیو انجام می‌دهد، آزمایش‌های آنتی‌ژن دقیق نیستند، و برخی از آنها در سال گذشته به دلیل مثبت کاذب و نتایج نادرست فراخوانی شده‌اند.

افزایش و گسترش

سپس این شرکت در سپتامبر گذشته با ارزشی نزدیک به 2.3 میلیارد دلار وارد بورس شد. اما از آنجایی که بیماری همه گیر کاهش یافته است، بدون توجه به سهام به طور کلی، ارزش بازار این شرکت به 1.22 میلیارد دلار اخیر کاهش یافته است.

خاتاک موفقیت شرکت را بخشی از توسعه زنجیره تامین آن می داند که کیو از ابتدا آن را ایجاد کرد، که برای محصول یکپارچه تری که می خواست ایجاد کند ضروری بود. این شرکت مجبور شد ساخت و طراحی محصول پیچیده‌تری را توسعه دهد، آنزیم‌ها و آغازگرها و مونتاژ کارتریج خود را بسازد – فرآیندهایی که به گفته او معمولاً برون‌سپاری می‌شوند.

ختاک می گوید: «ما یک شبکه کامل را اینجا در ایالات متحده ایجاد کردیم تا بتوانیم یک زنجیره تأمین داخلی محافظت شده داشته باشیم. ما از همان ابتدا دامنه بسیار گسترده‌تری نسبت به شرکت‌های جوان‌تر را پذیرفتیم و اکنون این یک مزیت بزرگ است.» Cue در حال حاضر تقریباً 1600 کارمند و هشت مرکز در سراسر کشور دارد.

Cue هرگز حول یک بیماری طراحی نشده است و موفقیت مستمر به معنای تنوع بخشیدن به بیماری همه گیر به یک بیماری بومی است. بر اساس مطالعه Fortune Business Insights، پیش‌بینی می‌شود که بازار جهانی تشخیص کووید-19 از 20.05 میلیارد دلار در سال 2021 به 9.20 میلیارد دلار تا سال 2028 کاهش یابد. ختاک می‌گوید در حالی که کیو به ارائه آزمایش‌های کووید-19 ادامه می‌دهد، به‌ویژه با ظهور انواع بیشتری، هدف ارائه یک راه‌حل آزمایش آسان برای انواع بیماری‌ها است. این مستلزم محصولات و خدمات بیشتری در سراسر دسته‌هایی مانند سلامت تنفسی، سلامت جنسی، سلامت قلب و متابولیک و مدیریت بیماری‌های مزمن است.

ختاک می‌گوید: «مردم در دسترسی به اطلاعات بهداشتی چنین مشکلی دارند، لایه‌های متعددی از تدارکات و نگه‌داری دروازه برای دریافت هر قطعه داده در یک مکان در زمان واقعی وجود دارد، و شما باید بتوانید این کار را با مهمترین چیز انجام دهید. شما می خواهید بدانید که سلامتی شما چیست.”

[ad_2]