چگونه با بازاریابی محتوا، شرکت خود را رشد دهید؟

[ad_1]

توسط کریستوفر بی جونز، یک کارآفرین و سرمایه گذار سریالی. کریس بنیانگذار فینالیست آژانس سئو سال 2020 LSEO.com است.

بازاریابی محتوا بخش کوچکی از بازاریابی ایمیلی است، یکی از راه‌های اصلی رشد بسیاری از مشاغل امروزه. از این گذشته، اگر محتوایی برای ارسال ندارید، نمی توانید به طور کامل برای مشتریان خود بازاریابی کنید. خود محتوا به اشکال مختلفی از جمله خبرنامه، وبلاگ، ویدئو، مصاحبه و مطالعات موردی ارائه می شود.

درست مانند بازاریابی ایمیلی، شما به یک برنامه قوی برای ایجاد و ارسال محتوا به مشتریان خود نیاز دارید. شما همچنین باید مشتریان خود را بشناسید و بدانید که چه محتوایی به بهترین وجه با آنها مرتبط است، که بر نحوه رتبه بندی محتوای شما در موتورهای جستجو و در واقع مصرف شدن تأثیر می گذارد.

یک طرح محتوا ایجاد کنید

یک تیم محتوا قبل از نوشتن هر چیزی باید چند نکته را در مورد مخاطبان خود بداند:

  • این محتوا برای چه کسانی در نظر گرفته شده است؟
  • این افراد ممکن است به دنبال چه اطلاعاتی باشند؟
  • چه نوع محتوایی آن اطلاعات را به بهترین شکل منتقل می کند؟
  • این محتوا به کدام کانال های رسانه اجتماعی می رود؟

پاسخ‌های شما به این سؤالات تأثیر بسزایی در عملکرد محتوا دارد. به عنوان مثال، اگر مخاطبان هدف شما عمدتاً با کانال‌های ویدیویی مانند YouTube یا TikTok تعامل دارند و بیشتر محتوای خود را در یک وبلاگ نوشته شده قرار می‌دهید، احتمالاً آن اطلاعات را دریافت نمی‌کنند. اگر بیشتر مخاطبان شما اخبار خود را از طریق خبرنامه های ایمیل دریافت می کنند و به این ترتیب محتوای خود را به اشتراک می گذارید، شروع خوبی دارید.

KPI ها را تعریف کنید

چندین هدف تجاری مربوط به اعداد هستند: فروش، درآمد، مشترکین. تنظیم KPI برای این موارد به شما نشان می دهد که چقدر به اهداف ماهانه یا سالانه خود دست یافته اید. به عنوان مثال، اگر در تلاش برای رسیدن به یک KPI فروش یا درآمد هستید، می‌توانید ببینید که چگونه محتوای شما در یک دوره معین بر آن چیزها تأثیر گذاشته است. همچنین ممکن است KPI برای ترافیک، سئو، معیارهای رسانه های اجتماعی و بازاریابی ایمیلی ایجاد کنید.

مخاطب خود را بشناسید

بنابراین، چگونه می توان در مورد مخاطبان خود اطلاعات بیشتری کسب کرد؟ با استفاده از برنامه هایی مانند Google Analytics و Twitter Analytics، می توانید اطلاعاتی در مورد مواردی مانند سن، جنسیت، درآمد و حتی تحصیلات دریافت کنید. این اطلاعات به شما این امکان را می دهد که به جای مخاطبان خود قدم بگذارید و تصمیم بگیرید که به احتمال زیاد چه محتوایی را مصرف خواهند کرد.

گوگل آنالیتیکس حتی می تواند نگاهی اجمالی به علایق مخاطبان به شما بدهد. فقط روی دکمه “مخاطب” در منو کلیک کنید، که فهرستی دقیق از آنچه افراد در جمعیت‌های خاص معمولاً به صورت آنلاین جستجو می‌کنند را نشان می‌دهد.

این اطلاعات همچنین به شما این امکان را می‌دهد که پرسونای خریدار ایجاد کنید، که نمایه‌های کاملی از مشتری ایده‌آل است که از محتوای شما استفاده می‌کند. هرچه پرسونا بیشتر شکل بگیرد، بهتر می‌توانید برای خواسته‌ها و نیازهای او محتوا ایجاد کنید.

تصمیم بگیرید چه چیزی و چه زمانی پست کنید

داشتن برنامه ای برای اینکه چه محتوایی بنویسید خوب است، اما اکنون باید برای ارسال آن محتوا برنامه ریزی کنید. آیا رویدادی در راه است که با محتوای شما همزمان باشد؟ اگر چنین است، آن محتوا را با رویداد هماهنگ کنید. اگر قصد دارید مجموعه ای از پست های وبلاگ را تهیه کنید، آنها را به ترتیبی که برای خوانندگان شما منطقی است، پست کنید.

پرسونای خریدار و اطلاعات جمعیت شناختی شما نیز تصمیم خواهند گرفت که چه زمانی محتوا را پست کنید. گروه خاصی از افراد ایمیل خود را چک می کنند یا در ساعات خاصی از روز مطالب را می خوانند، بنابراین شما برنامه زمان بندی پست خود را با آن زمان مطابقت می دهید.

محتوا باید به مشتریان شما آموزش دهد، بنابراین تصمیم بگیرید که چگونه این کار را انجام دهید. به یاد داشته باشید، شما اطلاعات را به بهترین وجه از طریق کانال هایی که مشتریان شما به احتمال زیاد با آنها تعامل خواهند داشت، منتقل خواهید کرد.

به طور منظم پست کنید

کلید جذب مخاطب، تولید و ارسال منظم محتوا است. این بدان معناست که ایمیل هایی حاوی فروش، خبرنامه، کارت تبریک یا هر محتوای مرتبط با مشتریان خود را به موقع ارسال کنید. اگر محتوای با کیفیت تولید کنید، مخاطبان شما می‌دانند که چه زمانی باید از آن انتظار داشته باشند و با آن درگیر شوند. به علاوه، داشتن زمان برنامه ریزی شده برای ارسال، تیم محتوای شما را در مسیر تولید محتوای ثابت تر نگه می دارد.

یک حسابرسی محتوا انجام دهید

هر چند وقت یکبار، انجام ممیزی محتوا ایده خوبی است. ممیزی محتوا تقریباً گزارشی از تمام محتوای شما است که نحوه عملکرد آن را به شما نشان می دهد. ما در مورد اشتراک‌گذاری رسانه‌های اجتماعی صحبت می‌کنیم، اینکه آیا لینک‌های ورودی روی پست‌ها وجود دارد یا خیر، آیا کسی پست‌ها را به اشتراک گذاشته است و غیره. به شما نشان می دهد که کدام محتوا برای مشتریان شما سودمندتر است. همچنین به شما فرصتی می دهد تا محتوای خود را به روز کنید. به جای خلاص شدن از شر محتوا، می توانید لینک های ورودی یا اطلاعات مرتبط بیشتری را اضافه کنید تا به عملکرد بهتر آن کمک کنید.

برای ایجاد نتایج بزرگ تلاش کنید

مطمئناً، برای تقویت بازی بازاریابی محتوای خود تلاش می کنید، اما در اینجا بازی آهسته و پیوسته است. این را رعایت کنید، و می تواند نتایج بزرگی برای شما ایجاد کند.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان می شود، نظرات خودشان است، نه نظرات Inc.com.

[ad_2]