چگونه این بنیانگذاران یک ابزار عجیب و غریب ایجاد کردند، روی «Shark Tank» قرار گرفتند و بر نفرت‌کنندگان پیروز شدند

[ad_1]

با هر معیاری، ایده ای که بنیانگذاران پادشاه پروس، مستقر در پنسیلوانیا موز لوکا در سال 2019 مطرح کردند، ایده عجیبی بود: ابزاری که مغز موز را با غذاهایی مانند نوتلا یا کره بادام زمینی پر می کند. اما رنه هیث، 38 ساله، و بچارا جاوده، 39 ساله، آنقدر به آن اعتقاد داشتند که 280000 دلار از سرمایه شخصی خود را برای توسعه آن سرمایه گذاری کردند.

در پنج ماه قبل از نمایشگاه، این شرکت دو نفره حدود 135000 دلار فروش داشت که به دلیل بازاریابی ارگانیک و تأثیرگذاران پست در مورد محصول بود. اما زمان و هزینه بنیانگذاران واقعاً در دسامبر 2021، زمانی که ظاهر شدند، نتیجه داد تانک کوسه، جایی که مارک کوبان و کوین اولری با هم 25 درصد از سهام شرکت را به مبلغ 250000 دلار خریداری کردند که شامل 3 دلار حق امتیاز برای هر واحد بود تا اینکه هیث و جاوده 250000 دلار را پس دادند.

پس از پخش برنامه، هیث و جاوده یک هفته در انبار خود در کامدن، نیوجرسی زندگی کردند، در حالی که بیش از 11000 سفارش برای دستگاه 28.99 دلاری را انجام دادند. و این تنها یک مانع در سر راه داشتن یک محصول موفق بود. در اینجا برخی از بزرگترین چالش ها – و درس های آموخته شده – از بنیانگذاران Banana Loca آورده شده است.

از منابع غیر سنتی کمک بگیرید
هنگامی که برای اولین بار ابزار خود را مهندسی می کردند، هیث و جاوده بر روی دسترسی به آن برای همه از کودکان تا سالمندان تمرکز کردند. هیث می‌گوید: «ما هیچ چیزی را امتحان نکردیم که بتواند نوتلا را گرفته و آن را در یک حفره بلند و نازک فرو کند. ما به چیزی نیاز داشتیم که استفاده از آن آسان باشد، بنابراین باید آن را ایجاد می‌کردیم.»

آنها برای کمک به خارج از صنعت غذا به DesignThink نگاه کردند – یک شرکت طراحی صنعتی مستقر در فونیکس ویل، پنسیلوانیا با تجربه در دریچه‌های قلب و استنت، و همچنین تخصص در تکنیک‌های سرنگ و دینامیک مایعات که برای توسعه دستگاه انژکتور مفید است. در مرحله آزمایش، هیث و جاوده همچنین نی‌های فلزی، کیک‌های شیرین، هسته‌های آناناس و دستگاه پرس Play-Doh را خریدند تا الهام بگیرند.

  تصویر درون خطی

به خودت آموزش بده
قبل از Banana Loca، Jaoudeh و Heath هیچ تجربه ای در ارائه یک محصول فیزیکی به بازار نداشتند. جاوده که همچنین مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران آژانس بازاریابی دیجیتال است آزمایشگاه بازاریابی Philly، سال‌ها قبل یک چاشنی شیشه‌ای را از طریق Whole Foods فروخته بود، اما ایجاد یک محصول پلاستیکی بادوام با مجموعه‌ای از چالش‌ها همراه بود. پیدا کردن یک سازنده به ویژه دشوار بود – بنیانگذاران شرکت های چینی را بررسی کردند اما فاصله و زبان مانع بودند. وقتی مشخص شد که یکی از کاندیداها فقط یک فروشنده است، آنها برای یک اتصال قابل اعتماد به شبکه های خود مراجعه کردند. در نهایت یکی از مخاطبین Jaoudeh آنها را به یک نماینده سازنده در چین معرفی کرد.

حتی پس از یافتن مناسب، حرکت راحت نبود: آنها با افزایش تعرفه‌ها مواجه شدند و اولین محموله محصول در یکی از قایق‌هایی بود که در مارس 2021 در کانال سوئز گیر افتاد. مسائل مربوط به زنجیره تامین را به خود آموزش دهند. جاوده می گوید: «ما با پول سرمایه گذار بازی نمی کردیم. ما از پس انداز و خانواده خود پول می گرفتیم تا این کار را تأمین کنیم. واقعاً مهم بود که هیچ اشتباهی مرتکب نشده باشیم.»

برای واکنش های منفی آماده باشید
پس از قسمت Banana Loca’s Shark Tank، ویدیوهایی در TikTok در فضای مجازی منتشر شد که کاربران آن محصول را آزمایش کردند و نظر دادند. به گفته هیت و جاوده، بسیاری از آنها نتوانستند به درستی از این ابزار استفاده کنند، که باعث بررسی های منفی شد. پاسخگویی به هر ویدیو برای بنیان‌گذاران دشوار بود و آنها را به راهی برای ارائه راهنمای قابل اعتماد به مشتریان جدید و بالقوه نیاز می‌داد.

به عنوان یک راه حل کاری در دومین دوره تولید، آنها یک رویکرد چند رسانه ای را بر روی بسته بندی Banana Loca پیاده سازی کردند. هنگامی که کاربران جعبه گجت را باز می کنند، بلافاصله یک تصویر موزی را می بینند که علامت توقف را در دست دارد و آنها را به یک کد QR هدایت می کند تا به وب سایت شرکت متصل شوند. جاوده می گوید که این حرکت رضایت مشتری را بهبود بخشیده است، و او و هیث اکنون در حال کار بر روی ساختن بخش راهبردی سایت و استراتژی آموزش محصول هستند.

[ad_2]