چه می شود اگر ایلان ماسک بهترین اتفاقی باشد که می تواند برای توییتر بیفتد؟ ربطی به پول نداره

[ad_1]

افراد کمی به اندازه ایلان ماسک قطبی هستند. من مطمئن نیستم که کسی باشد خنثی در مورد ثروتمندترین مرد جهان از یک طرف، او طرفداران زیادی دارد. ماسک به‌عنوان مدیرعامل تسلا و اسپیس‌ایکس، کارهایی را انجام داده است که کمتر کارآفرینی تاکنون به آن دست یافته است.

به عنوان مثال، او تا حد زیادی مسئول تبدیل خودروهای برقی بازار انبوه (EV) به چیزی است که مردم واقعاً می‌خرند و ارزش تسلا را بیش از 1 تریلیون دلار می‌سازد. این خیلی از سهامداران بسیار خوشحال است. اوه، و SpaceX به راحتی یکی از مهم ترین دارایی های امنیت ملی ما است.

از سوی دیگر، ماسک انتقادهای زیادی را به خود جلب می کند، عمدتاً به این دلیل که زمان زیادی را صرف جلب توجه به خود می کند. او با منتقدانش دعوا می کند، سناتورهای آمریکایی را که فکر می کنند باید مالیات بیشتری بپردازد طعنه می زند، و نظرسنجی های آنلاین در مورد اینکه آیا باید سهام خود را بفروشد یا خیر برگزار می کند. مخالفان او از افراد معمولی که فکر می کنند او عمدتاً پر از هوای گرم است گرفته تا کمیسیون بورس اوراق بهادار را شامل می شود.

سپس این واقعیت وجود دارد که یک هفته پیش او گفت که می خواهد توییتر را به قیمت 54.20 دلار برای هر سهم بخرد. این مطمئناً تعداد افرادی را که در سمت الون ماسک-یک تهدید وجودی- وجودی در دفتر هستند افزایش داد. با این حال آیا او واقعاً؟ چه می شود اگر ماسک بهترین اتفاقی باشد که می تواند برای توییتر بیفتد؟

ببین، متوجه شدم چرا ممکن است فکر کنی من اشتباه می کنم. ماسک برخی تغییرات تهاجمی را که دوست دارد در توییتر ایجاد کند به اشتراک گذاشته است. در حالی که هیچ کس آن را صریح نمی گوید، من گمان می کنم بزرگترین ترس این است که یکی از این تغییرات شامل بازگرداندن حساب رئیس جمهور سابق ترامپ به این دلیل باشد که، حدس می زنم، خوب، آزادی بیان است.

برای یک هفته، هیچ کس واقعاً فکر نمی کرد که او جدی است. فقط به دلیل اینکه او ثروتمندترین انسان جهان است، تمام این ثروت در اختیار او تسلا و اسپیس ایکس است، به این معنی که او نمی تواند فقط به یک دستگاه خودپرداز برود و 40 میلیارد دلاری را که برای خرید 91 درصد سهام نیاز دارد، بیرون بکشد. توییتر که او قبلاً مالک آن نیست.

سپس، روز پنجشنبه، ماسک اسنادی را ارائه کرد که منابع مالی خود را تضمین کرده بود. به نظر می رسد که او این بار واقعاً این را می خواهد. او همچنین گفت که در حال بررسی دور زدن هیئت مدیره (که به گفته او هنوز به پیشنهاد اولیه او پاسخ نداده است) و مستقیماً برای خرید سهام آنها به سراغ سهامداران برود.

اگر سهامدار هستید، اگر برای چیز بهتری تلاش می کنید، باید به رهبری شرکتی که اساساً انجام داده است ایمان داشته باشید – هیچ چیز. رشد نکرده است، به هیچ وجه نوآوری نکرده است و واقعاً هیچ یک از بدترین مشکلات خود را حل نکرده است – همه اینها به محصول اصلی مربوط می شود.

به همین دلیل است که فکر نمی کنم بهترین بحث در مورد پول باشد. فکر می کنم مربوط به محصول است.

آیا ماسک توییتر را خراب می کند؟ من نمی دانم. مطمئناً، برخی از ایده‌های او کمی بیرون به نظر می‌رسند، اما ماسک آشکارا عاشق استفاده از توییتر است. این بدان معناست که اگر شما یک کاربر قدرتمند هستید – از آن دسته افرادی که ممکن است بیش از همه نگران این باشد که ماسک اوضاع را به هم بزند – انگیزه های شما بسیار با او هماهنگ است. او می خواهد توییتر را بهتر کند. احتمالاً فقط با او در مورد معنای «بهتر» مخالف هستید.

مشکل واقعی این است که توییتر واقعاً نمی‌داند وقتی بزرگ می‌شود چه چیزی می‌خواهد شود و – طبق استانداردهای پلتفرم رسانه‌های اجتماعی – مدتی است که بزرگ شده است. در نتیجه، بسیار شبیه به Lost Boys of Neverland اجرا شد. در حال حاضر، من مطمئن هستم که بسیاری از مردم فکر می کنند ماسک کاپیتان هوک است، اما من فکر نمی کنم او شرور این داستان باشد.

اگر در عوض او پیتر پن باشد چه؟

مطمئناً، پیتر پن فردی تکانشی، نابالغ است و مشکلات واقعی با اقتدار دارد. آشنا بنظر رسیدن؟ در همان زمان، او رهبر الهام بخش پسران گمشده مورد نیاز است.

می دانم که مقایسه کاملی نیست، اما نکته اینجاست: هر شرکتی به یک رهبر رویا نیاز دارد. هر تیمی به کسی نیاز دارد که بتواند دو کار را انجام دهد: یک چشم انداز و جهت برای یک شرکت ایجاد کند و سپس به افراد انگیزه دهد تا در آن مسیر حرکت کنند و اگر این کار را نکردند آنها را پاسخگو نگه دارد. آیا می توانید به کسی فکر کنید که سابقه هر دوی آنها بیشتر از ایلان ماسک باشد؟

بدیهی است که ماسک حداقل می تواند ناقص باشد. او مستعد امیدواری بیش از حد است – به خصوص در مورد چیزهایی مانند اتومبیل هایی که خودشان رانندگی می کنند. و، مطمئنا، این واقعیت که او یک مطلق خواه آزادی بیان است، اما در مورد معنای واقعی آن نامشخص است، مشکل ساز است.

با گوش دادن به مصاحبه ماسک با کریس اندرسون مجری TED، کاملاً واضح به نظر می رسید که او واقعاً به بسیاری از پیشنهادات خود فراتر از “من قطعاً، احتمالاً این چیزی را که فکر می کنم خراب است، درست می کنم، آسان است، فقط تماشا کنید. ” آسان نخواهد بود، و او احتمالاً نمی تواند بیشتر آن را برطرف کند.

به عنوان مثال، ماسک پیشنهاد کرد که دکمه ویرایش ممکن است شامل «صفر کردن» همه ریتوییت‌ها باشد. او گفت: “نمی دانم، من برای ایده ها باز هستم.” به هر حال، این یک ایده وحشتناک خواهد بود.

خوشبختانه توییتر برای داشتن همه ایده های خوب به ماسک نیاز ندارد، بلکه به او نیاز دارد تا دیگران را برای داشتن ایده های عالی ترغیب کند. وظیفه او این خواهد بود که به هر کسی که برای اداره شرکت انتخاب می کند کمک کند تا آنها را مرتب کند و به مردم انگیزه دهد تا کارهای واقعاً خوب را انجام دهند. این کاری است که او در شرکت های دیگرش انجام می دهد.

شما می توانید ماسک را دوست نداشته باشید زیرا او ثروتمندترین فرد است. شما می توانید او را دوست نداشته باشید زیرا فکر می کنید ماشین های الکتریکی احمق هستند، یا به این دلیل که او با مردم در توییتر بد رفتار می کند. با این حال، استدلال اینکه ماسک در موقعیت منحصر به فردی نیست، سخت است.

شاید آنچه توییتر به آن نیاز دارد این باشد که با فشار برای انجام کارهای پیش پاافتاده مانند، می دانید، اضافه کردن 100 میلیون کاربر، یا در نهایت چگونگی کسب درآمد از طریق تبلیغات، انجام شود. درعوض، شاید باید روی تبدیل کردن محصول به تجربه بهتر برای افراد بیشتر تمرکز کند.

من شک دارم که آسان باشد، اما این دلیلی است که ممکن است ارزش وقت گذاشتن ماسک را نداشته باشد. این بحثی نیست که توییتر با او به عنوان مالک بدتر باشد.

منظورم این است که این مرد در حال حاضر دو شرکت را اداره می کند، یکی از آنها وسایل نقلیه الکتریکی می سازد که با یک بار شارژ می توانند بیش از 300 مایل را طی کنند. دیگری به معنای واقعی کلمه موشک را به فضا پرتاب می کند. مطمئناً اصلاح توییتر علم موشکی نیست.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان می شود، نظرات خودشان است، نه نظرات Inc.com.

[ad_2]