چرا باید تصمیم بگیرید حتی زمانی که می دانید شکست خواهید خورد؟

[ad_1]

دو حقیقت در تصمیمات سال نو وجود دارد: بسیاری از مردم آنها را می سازند و بسیاری از مردم آنها را می شکنند. تحقیقات نشان می‌دهد که تقریباً از هر چهار آمریکایی یک نفر تصمیم‌گیری می‌کند، اما به طور کلی، این قطعنامه‌ها ثابت نیستند. بررسی ها نشان می دهد که با نزدیک شدن به روزهای ژانویه و فوریه، بازدید از سالن های ورزشی کاهش می یابد و بازدید از رستوران های فست فود افزایش می یابد.

1 ژانویه باعث جلب توجه و تشویق بسیار می شود – سال جدید، شما جدید! اما خیلی زود، انرژی ای که در مورد تازگی یک عادت جدید احساس می کنیم، از بین می رود. سال نو همون شما

من سال‌هاست که در حال مطالعه شادی و عادات خوب هستم، و از نظر من، بسیاری از مردم تصمیمات سال نو خود را تا 28 فوریه رها کرده‌اند – روزی که می‌توانیم آن را «روز دلسردی» بنامیم، اگرچه من عبارات خشن‌تری مانند «کویتر» را دیده‌ام. روز “یا” روز سقوط از واگن” برای توصیف روز توقف استفاده می شود.

شخصی را در نظر بگیرید که تصمیم گرفته قبل از صبحانه به دویدن روزانه برود. در اول ژانویه و برای چند هفته، این عادت جدید و مفید به نظر می رسید. شاید دونده با یک چالش 31 روزه دویدن شروع کرد و هر روز ژانویه دوید، مشکلی نبود. 21 روز طول می کشد تا یک عادت شکل بگیرد، درست است؟ (اشتباه است. این یک افسانه است.) پس از چند هفته، این عادت سخت‌تر شد، روزهای بیشتری حذف شدند، و دیری نگذشت که دویدن متوقف شد. بنابراین تا روز دلسردی، بسیاری از مردم تصمیمات سال نو خود را رها کرده اند. و چون شکست خورده اند، احساس بی روحی و گناه می کنند.

پیشنهاد من این است: به جای روز دلسردی، بیایید 28 فوریه را دوباره به عنوان روز عزم در نظر بگیریم – تاریخی که به ما یادآوری می‌کند که فکر کنیم، مرور کنیم، و کار سختی که از خودمان بپرسیم، “اگر چیزی کار نمی‌کند، چرا که نه؟” اگر مصمم به حفظ تصمیمات خود هستیم، نباید از شکست هراس داشته باشیم. ما باید متوقف شویم، آن را مشاهده کنیم و از آن درس بگیریم، تا بتوانیم به راه خود ادامه دهیم.

همه ما دائماً با توصیه های متخصص در مورد چگونگی دستیابی به اهداف خود و “بهترین خود” خود بمباران می شویم: این کار را اول صبح انجام دهید! شکر را قطع کنید! به خودتان یک روز تقلب بدهید! از کوچک شروع کن! همه وارد شوید! آن را در تقویم قرار دهید!

اما نکته اینجاست: هر رویکرد به خوبی کار می کند. برای بعضی از مردم.

دانشمندی که یک فرضیه را آزمایش می کند، سرآشپزی که غذای جدیدی را معرفی می کند، یا بازاریاب که برای تبلیغات دیجیتال هزینه می کند، می داند که آزمایش ضروری است. چه چیزی کار می کند، چه چیزی کار نمی کند؟ بدون قضاوت فقط پرس و جو به همین دلیل، ما می‌توانیم با شکست در راه‌حل‌های خود موفق شویم – اگر از این شکست در آشکار کردن حقایق مهم سوء استفاده کنیم. دونده از دویدن ایستاد، اما چرا؟ در 28 فوریه، می‌توانیم این سؤال را در نظر بگیریم و مصمم باشیم که دوباره تلاش کنیم.

شاید آن ورزش صبحگاهی سخت به نظر می رسید زیرا دونده یک فرد شبانه است که به سختی می تواند به موقع برای کار بیدار شود – بنابراین در 1 مارس، او سعی می کند بعد از ظهر بدود. شاید دونده نیاز به پاسخگویی خارجی داشت، بنابراین با همسایه شروع به دویدن می کند. شاید دونده از هوای سرد متنفر باشد، بنابراین به یک روال کاردیوی داخلی روی می آورد.

همچنین، اغلب بین کارهایی که می‌توانیم برای کوتاه‌مدت انجام دهیم و کارهایی که می‌توانیم برای بلندمدت انجام دهیم، شکاف وجود دارد. بسیاری از مردم تصمیمات سال نو را با انتظارات غیر واقعی شروع می کنند. “من هر روز بدون وقفه می دوم مگر اینکه مریض یا مجروح باشم!” در حالی که حفظ این شدت در کوتاه مدت ممکن و حتی هیجان انگیز است، ممکن است در دراز مدت غیر واقعی باشد. اما پس از چنین شروع قدرتمندی، تنظیم آن وضوح ممکن است مانند سازش یا شکست به نظر برسد، بنابراین ما به جای کاهش، تسلیم می‌شویم.

با این حال، اگر 28 فوریه را به اندازه 1 ژانویه، به عنوان روز ارزیابی و آزمایش، با شور و حرارت در آغوش بگیریم، می توانیم مبارزه خود را به عنوان یک گام قابل پیش بینی و مفید در روند تغییر عادت در نظر بگیریم. چه چیزی کار می کند، چه چیزی کار نمی کند؟ چه رویکردی ممکن است بهتر عمل کند؟

ابزارهای مختلف برای افراد مختلف مناسب است. اگر یک رویکرد برای شما کار نمی کند، به این معنی نیست که مشکلی در شما وجود دارد. شما نیازی به تغییر ندارید – روز عزم است. محیط و موقعیت خود را تغییر دهید؛ آزمایش کنید تا زمانی که راهی را پیدا کنید که برای شما مناسب است.

روز عزم نیز فرصتی برای تأمل در ارزش یک عادت جدید است. تمرکز بر تلاشی که یک عادت جدید نیاز دارد، آسان است، اما برای اینکه خودمان را پرانرژی نگه داریم، فکر کردن به پاداش های این عادت مفید است. ورزش منظم انرژی دونده را در طول روز افزایش می‌دهد، خواب شبانه را بهبود می‌بخشد و نشستن در تماس‌های ویدیویی بی‌پایان را آسان‌تر می‌کند. از این گذشته، ما به خاطر تصمیم‌گیری نیست، بلکه به این دلیل که راهی برای شادتر، سالم‌تر کردن، بهره‌وری‌تر، یا خلاق‌تر کردن زندگی‌مان پیدا کرده‌ایم. با یادآوری مزایایی که به دست آورده‌ایم، به خود کمک می‌کنیم تا در مسیر ادامه دهیم.

و حتی برای افرادی که هنوز قطعنامه را تا 28 فوریه حفظ می کنند، روز تعیین مفید است. معمولاً روز 1 قطعنامه را جشن می گیریم و خطوط پایان را جشن می گیریم. سی روز یوگا. ژانویه خشک ماه ملی رمان نویسی. کل30. اما برای بیشتر عادات مهم، خط پایانی وجود ندارد. سی روز دویدن یک نقطه عطف رضایت بخش است، اما تنها یکی از نقاط عطف در طول عمر ورزش است.

28 فوریه می تواند یادآوری برای ثبت یک نقطه عطف خوشحال کننده باشد. روز 59 است – تبریک می گویم، ادامه دهید. هر سال، روز سال نو، اول ژانویه، سوژه هیاهو و امید فراوان است، اما بیش از حد وعده می دهد و کم می آورد. با درخشش در کانون توجه مشابه در روز عزم در 28 فوریه، می‌توانیم به خود بینش و انرژی لازم برای ادامه راه را به خودمان بدهیم.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان می شود، نظرات خودشان است، نه نظرات Inc.com.

[ad_2]