پس از فاجعه “چرخ ثروت”، پت ساجاک درس قابل توجهی در همدلی داد – و فقط 9 توییت طول کشید.

[ad_1]

این همان چیزی است که میزبان «چرخ ثروت»، پت ساجاک، از جامعه آنلاین درخواست می کند، پس از یک لحظه ویروسی که در آن سه شرکت کننده چندین بار تلاش کردند تا معمایی را حل کنند که بینندگان در خانه را مجبور به خاراندن سرشان کرد.

پاسخ صحیح پازل این بود: «یک پر دیگر در کلاهت». با این حال، علی‌رغم اینکه فقط چند حرف از دست رفته بود، شرکت‌کنندگان پس از نوبت، حدس‌های اشتباه را ارائه کردند، با برداشت‌هایی که عبارتند از: «یک پر دیگر در کلاه تو»، «یک پر دیگر در دامان تو» و «یک پر دیگر در نقشه تو».

شما می توانید رویدادها را در اینجا تماشا کنید.

اما پس از اینکه افراد بی‌شماری در توییتر شرکت کردند تا شرکت‌کنندگان را بیرون بیاورند، ساجاک برعکس عمل کرد: او از شرکت‌کنندگان دفاع کرد.

ساجاک نوشت: “همیشه وقتی افراد خوب به برنامه ما می آیند تا یک بازی انجام دهند و مقداری پول برنده شوند و شاید یک آرزوی مادام العمر را برآورده کنند و سپس در معرض تمسخر آنلاین وقتی اشتباه می کنند یا مشکلی پیش می آید، برای من دردناک است.” پازل دیشب «پر در کلاهت» نمونه ای از این موضوع بود. نشستن در خانه، باورنکردنی به نظر می رسد که آنها نتوانستند آن را حل کنند، اما من در زمان واقعی می دانستم که چه اتفاقی می افتد.”

ساجاک سپس اقدام به تحویل یک کلاس کارشناسی ارشد نه توییتی در همدلی و هوش هیجانی بیایید توییت‌های او را بشکنیم و ببینیم که چگونه این درس‌ها می‌تواند به کارآفرینان و صاحبان کسب‌وکار – و همچنین به همه افراد دیگر کمک کند.

غلبه بر شکاف دیدگاه

بینندگان در خانه تعجب می کنند که چگونه چنین چیزی ممکن است رخ دهد. چگونه شرکت کنندگان به ظاهر باهوش می توانند چیزی را که آشکارا جلوی چشمانشان است از دست بدهند؟

ابتدا تحلیل ساجاک به طور کامل در اینجا آمده است:

“اولین تلاش برای حل “پر در کلاه تو” بود که اتفاقاً بسیاری از مردم آن را می گویند. بنابراین هر سه بازیکن فکر کردند که حل خوبی است و وقتی من گفتم اشتباه است متحیر شدند.”

“حالا تصور کنید که در تلویزیون ملی هستید، و ناگهان یک انحنا پیدا می کنید و نگران می شوید که احمق به نظر برسید، و اگر پر در کلاه شما نباشد، کجا می تواند باشد؟ شما شروع به ولیدن می کنید و نگاه می کنید. برای جایگزین به جای مترادف برای “کلاه”. و البته، وقتی حل شد، می‌خواهید در یک سوراخ بخزید. من به‌خاطر اینکه “آن را با هم نگه داشتم” و بازیکنان را مسخره نکردم، به صورت آنلاین مورد تحسین قرار گرفتم.”

“حقیقت این است که تنها کاری که می‌خواهم انجام دهم این است که به آنها کمک کنم تا از آن عبور کنند و آنها را متقاعد کنم که این چیزها حتی برای افراد بسیار باهوش هم اتفاق می‌افتد. اما آنها را به صورت آنلاین مسخره می‌کنم و آنها را با نام و نشان صدا می‌کنم؟ اینها افراد خوبی هستند که در شرایط بدی قرار دارند. استرسی که نمی توانی از راحتی روی کاناپه ات قدرش را درک کنی. خنده های خوش اخلاق یک چیز است. هک، آنها به خودشان خندیدند. اما، هی، کمی آنها را سست کن. مگر اینکه آنجا باشی، هیچ ایده ای نداری چقدر در استودیو متفاوت است.”

“من با بازیکنان خوش می گذرانم و گهگاه آنها را اذیت می کنم، اما وقتی همه چیز خراب می شود، دلم برای آنها می سوزد و سعی می کنم زخم های دوربین را برطرف کنم. بنابراین، بله، این یک پازل عجیب سرگرم کننده بود و خندیدن اشکالی ندارد. در شرایط. اما کمی قلب داشته باشید.”

“به هر حال، شما ممکن است یک روز آنجا باشید. و هیچ کس نمی خواهد در توییتر ترند شود.”

جالب اینجاست که آنچه ساجاک در مورد آن صحبت می کند یک اصل شناخته شده روانشناسی است، چیزی که به عنوان شکاف دیدگاه شناخته می شود.

شکاف دیدگاه (همچنین به عنوان شکاف همدلی شناخته می شود) یک اتفاق رایج است که در آن فرد به طور چشمگیری تأثیرات یک موقعیت شدید روانی یا فیزیکی را دست کم می گیرد. همانطور که ساجاک توضیح می دهد، به راحتی می توان از روی کاناپه خود را تماشا کرد و فکر کرد که هرگز مرتکب اشتباه نمی شود.

اما اگر هرگز این عبارت را نشنیده باشید چه؟ اگر نورهای روشن به شما و اعصابتان می خورد چه؟ چه می شود اگر …

رویکرد ساجاک از نظر عاطفی هوشمندانه و همدلانه است. او بینندگان را تشویق می کند که خود را جای شرکت کنندگان بگذارند. بله، در حال حاضر حاضر به خندیدن باشید، اما به یاد داشته باشید که وقتی با یک سناریوی جایگزین (و در عین حال مشابه) روبرو می شوید، می توانید به روشی بسیار مشابه واکنش نشان دهید.

این درس چگونه به کارآفرینان و صاحبان مشاغل کمک می کند؟

بسیار محتمل است که شخصی – یک همکار، یک مشتری یا حتی یکی از اعضای خانواده – با دوران سختی روبرو شود. وقتی بتوانید با موقعیت ارتباط برقرار کنید، همدلی آسان است.

اگر همکار شما با مشکلی روبرو باشد که به نظر شما بسیار ساده است چه؟ اگر به نظر برسد که مشتری شما آن را دریافت نکرده است چه؟ یا، اگر احساس کنید یکی از اعضای خانواده از شما انتظارات زیادی دارد، بدون اینکه متوجه چالش هایی که با آن روبرو هستید، چه؟

گرایش در برخی مواقع به اخراج این افراد خواهد بود. فکر کردن: «باورم نمی‌شود کسی اینطور فکر کند». و اگر اینطور فکر کنید، در ظاهر شما، نحوه صحبت کردن، لحنی که می گیرید نشان داده می شود – و همه اینها در واقع به رابطه شما با طرف مقابل آسیب می زند.

اما اگر در عوض، کمی قلب نشان می دادید چه؟

چه می‌شود اگر به‌جای رد کردن آن شخص و شکایت‌اش، وقت بگذارید و او را درگیر مکالمه کنید تا درباره احساسش بیشتر بدانید؟

وقتی این کار را انجام می دهید، حتی ممکن است به آنها کمک کنید تا دیدگاه خود را تغییر دهند. برای دیدن تصویر بزرگتری که از دست داده اند. به خودشان بخندند و راهی برای پیشرفت پیدا کنند.

اکنون به جای اینکه رابطه خود را ضعیف کنید، آن را تقویت می کنید.

بنابراین، دفعه بعد که فردی را در موقعیتی ناامید می‌بینید و به سادگی نمی‌توانید ارتباط برقرار کنید، در برابر میل به قضاوت مقاومت کنید. درعوض، سخنان حکیمانه پت ساجاک را به خاطر بسپارید و اندکی قلب نشان دهید.

ممکن است از آنچه بعدا اتفاق می افتد شگفت زده شوید.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان می شود، نظرات خودشان است، نه نظرات Inc.com.



[ad_2]