پذیرفتن دو پسر از اوکراین ایده او برای یک تجارت – و یک سرمایه گذاری بلندپروازانه تر

[ad_1]

در اوایل دهه 2000، دانیل دیتز-لیولسی زندگی خوبی داشت و شغل ثابتی در مدیریت فروش آگهی در ایستگاه رادیویی سن دیگو داشت، اما متوجه شد که یک برنامه خبری تلویزیونی که سال‌ها قبل دیده بود، تسخیر شده بود.

این یک قسمت 1990 بود 20/20، شرح جزئیات وحشت در یک یتیم خانه رومانیایی. دیتز-لیولسی که اکنون 53 سال دارد، می‌گوید: “این واقعاً زیر پوست من رفت. همه چیز را تغییر داد.” کارآفرینی و بشردوستی

او کار خود را رها کرد و به دنبال فرزندخواندگی از رومانی رفت. قوانین سختگیرانه در این کشور اکثر فرزندخواندگی های بین المللی را ممنوع می کرد، بنابراین دیتز-لی ولسی و همسرش کوین به کشور همسایه اوکراین سفر کردند و در عرض دو سال دو پسر را به فرزندی پذیرفتند. یکی از آنها در افزایش وزن و تطبیق با رژیم غذایی جامد مشکل داشت. Dietz-LiVolsi، که می گوید با خوردن کره بادام زمینی خامه ای جیف با قاشق بزرگ شده است، ایده ای داشت.

او می گوید: “اگر بادام زمینی بخورم و یک دسته آجیل و دانه های مختلف اضافه کنم و یک پروتئین کامل درست کنم، چه می شود؟ می توانم آن را روی یک موز بریزم.” “او آن را دوست داشت. من تعجب کردم که چرا کره آجیل و دانه ای در بازار وجود ندارد.”

در عرض چند سال، او این وضعیت را تغییر داد، در سال 2008 NuttZo، یک شرکت کره ای و اسنک بار با مواد مغذی با مواد مغذی را راه اندازی کرد که در سن دیگو مستقر است. با مرسوم شدن رژیم های کتوژنیک، این رژیم به طور ناگهانی وارد بازار شلوغ شد – شرکت رده بالای کره آجیل جاستین در سال 2004 شروع به کار کرد و یامباترز به زودی در سال 2010 راه اندازی شد. ظرف یک سال محصولات او در فروشگاه غذاهای طبیعی محلی Jimbo’s عرضه شد و به زودی در بسیاری از مکان‌های کالیفرنیا ول فودز عرضه شد.

امروزه، اگرچه NuttZo فقط هشت کارمند تمام وقت دارد، اما محصولات خود را در 7500 فروشگاه در سراسر ایالات متحده و کانادا به فروش می رساند و در حال کار بر روی توسعه بین المللی است. Dietz-LiVolsi درآمد شرکت را فاش نمی‌کند، اما از همان ابتدا چشم‌اندازی داشت که وقتی کسب‌وکار پایه‌گذاری شد، با برخی از درآمدها چه کند. همچنین در سال 2008، او و کوین سرمایه‌گذاری جداگانه‌ای را راه‌اندازی کردند، یک سازمان غیرانتفاعی 501 (c) (3) به نام Project Left Behind، که از کمک‌های مالی برای تأمین بودجه خانه‌های کودکان و فرصت‌های آموزشی برای کودکان نیازمند در جوامع سراسر جهان استفاده می‌کرد.

این دو نهاد از نظر مالی از هم جدا خواهند بود، به طوری که سازمان غیرانتفاعی درخواست کمک های خارجی می کند، و NuttZo انتفاعی بیشتر وقت دیتز-لیولسی را می گیرد، اما ماموریت های آنها ادغام می شود. روی هر شیشه کره دانه آجیل ذکری از Project Left Behind وجود دارد – و بسیاری از کارکنان NuttZo مهارت ها و خدمات خود را داوطلبانه، چه در زمان شرکت و چه در خارج از آن، برای کمک به ساخت و نگهداری پروژه Left Behind ارائه می کنند.

تا به امروز NuttZo 250000 دلار به Project Left Behind داده است که از سه یتیم خانه حمایت مالی کرده است تا آموزش، فعالیت های روزمره زندگی و تغذیه آنها را تسهیل کند. دو نفر از آن ها در نپال و هند بودند، در حالی که تمرکز فعلی خیریه Hogar Semillas de Jesus در اوروبامبا، پرو است. این خانه هفتگی برای کودکان بومی است که خانواده‌هایشان در مناطق دورافتاده کوه‌های آند زندگی می‌کنند و به آنها اجازه می‌دهد تا در مدارس مجاور شرکت کنند و همچنان آخر هفته‌ها به خانواده‌ها و فرهنگ‌های محلی خود بازگردند.

همه‌گیری کووید-19 تقریباً برنامه‌های Dietz-LiVolsi برای توسعه پروژه Left Behind را متوقف کرد تا تلاش‌های پروژه‌های آموزشی دیگر کودکان در جوامع محروم را گسترش دهد. او در سفر به خارج از کشور برای ملاقات با مراقبان و امکانات تور احساس امنیت نمی کرد – یک مشکل بزرگ، زیرا در ماموریت Project Left Behind این است که اطمینان حاصل شود که 100 درصد هر کمک مالی مستقیماً به کمک به سلامت و آموزش کودکان محروم می رود. او امیدوار است که احتمالاً با برخی از کارکنان NuttZo در پاییز امسال به پرو سفر کند تا شاهد برخی از دانش‌آموزان Hogar Semillas de Jesus در مدرسه ابتدایی فارغ‌التحصیل باشد و یک مدرسه آشپزی فارغ‌التحصیل را ببیند.

اخیراً با تشدید تهاجم نیروهای روسی، توجه دیتز-لیولسی به اوکراین برگشته است. او به دنبال راه هایی برای کمک مستقیم به کودکان در پناهگاه ها یا یتیم خانه های آنجا بوده است، اما با موانعی روبرو می شود. او با شرکت‌های لجستیکی در تماس بوده است تا تدارکاتی را برای حدود 100000 کودک بی‌سرپرست کشور فراهم کند – اما از آنجایی که گذرگاه‌های مرزی مختل شده و حریم هوایی مسدود شده است، این سازمان‌ها مطمئن نیستند که حتی می‌توانند وارد اوکراین شوند. او می‌گوید: «من واقعاً نگران بچه‌های آنجا هستم – زیرا آنها بیرون نمی‌روند.

تلاش‌های اهدایی سیلیکون ولی و استارت‌آپ‌های آمریکایی در اوکراین در روزهای اخیر افزایش یافته است و آمازون قول داده است تا 10 میلیون دلار به سازمان‌هایی که در کشور محاصره‌شده حمایت می‌کنند، کمک کند. استارت آپ لباس کودکان Primary 25000 دلار به یونیسف برای حمایت زمینی از کودکان متعهد شد. دیگران به سادگی خدمات خود را ارائه می دهند: Wise.com از هزینه های انتقال پول به اوکراین چشم پوشی می کند، و Vodafone و SpaceX خدمات داده و اینترنت ماهواره ای را بدون هزینه ارائه می دهند.

[ad_2]