پاسخ ایلان ماسک به یک بی‌اعتنایی از سوی رئیس‌جمهور بایدن، حقیقتی اساسی درباره رهبری مؤثر را آشکار می‌کند.

[ad_1]

سال‌ها پیش، زمانی که من برای بزرگترین چاپگر تجاری جهان کار می‌کردم، این شرکت کارخانه‌ای در پنسیلوانیا با حضور اتحادیه‌ای قوی خرید. من بخشی از تیمی بودم که به آن مکان فرستاده شد تا به ادغام آن تسهیلات در سازمان بزرگتر کمک کند.

و همچنین تلاش برای ایجاد زمینه برای رای نهایی توسط کارکنان برای عدم تایید اتحادیه.

که ناخوشایند بود، زیرا قوانین مربوط به آنچه می توانستیم و نمی توانستیم بگوییم واضح بود. ما نمی توانستیم از اتحادیه انتقاد کنیم. ما نتوانستیم جلوی ملاقات مردم را بگیریم. طبق قانون، ما نمی‌توانستیم تهدید کنیم، قول بدهیم، وسوسه کنیم یا بگوییم… اما قرار بود به نحوی کارمندان را متقاعد کنیم که به اتحادیه نیاز ندارند.

ما (در بین خودمان) تصمیم گرفتیم که ایمن بسیار بهتر از متاسف شدن است، و تنها کاری که انجام می‌دهیم این است که به سؤالاتی پاسخ دهیم. درباره نرخ دستمزد در کارخانه ما. درباره مزایا درباره قوانین اضافه کاری مردم هر چه می پرسیدند ما به آنها می گفتیم. این تمام کاری است که ما انجام می دهیم.

زیرا قوانین مربوط به اتحادیه ها روشن بوده و هنوز هم هست.

به جز اینکه شاید به ایلان ماسک نباشد.

یا حداقل شاید در گذشته نه.

در سال 2019، یک قاضی، مدیریت تسلا را در شرکت فرامونت، کالیفرنیا به دلیل تعدادی از تاکتیک‌های غیرقانونی ضد اتحادیه مجرم تشخیص داد. در مجموع، 12 اقدام ناقض قوانین کار ایالات متحده بود. مانند ممنوعیت پوشیدن دکمه ها و تی شرت های طرفدار اتحادیه برای کارمندان. مانند اجازه دادن به کارکنان امنیتی برای “آزار و اذیت” کارمندانی که جزوه های اتحادیه را توزیع می کنند. مانند “بازجویی” مکرر از سازمان دهندگان اتحادیه، اخراج یکی از آنها. مانند انتقال چهار کارمند طرفدار اتحادیه به سمت های حقوق بگیر تا دیگر نتوانند از طرف اتحادیه دفاع کنند.

بنابراین هنگامی که رئیس جمهور بایدن در سخنرانی اخیر خود در مورد وضعیت اتحادیه از جنرال موتورز و فورد نام برد، ظاهرا ماسک احساس نارضایتی کرد. پس از همه، جنرال موتورز و فورد حضور اتحادیه ای قوی دارند.

تسلا ندارد. (در واقع، تسلا اخیراً برخی از عملیات ها را به تگزاس، یک ایالت حق کار، منتقل کرده است.)

خوب به نظر می رسد: ماسک آشکارا از UAW، اتحادیه کارگران اتومبیل متحد، دعوت می کند تا در فرصتی مناسب، رأی گیری اتحادیه برگزار کنند و او – و تسلا – کاری برای متوقف کردن آنها انجام نمی دهند.

اما اساساً بی معنی است.

طبق قانون، ماسک نمی تواند هر کاری برای متوقف کردن آنها انجام دهید تلاش برای سازماندهی حق آنهاست. ماسک گفتن “تسلا هیچ کاری برای متوقف کردن آنها انجام نمی دهد” مانند این است که به من نیروی دریایی SEAL می گوید آنها نمی توانند در ساحل عمومی مقابل خانه ما ورزش کنند.

مطمئناً، می توانم به آنها بگویم که نمی توانند… اما در پاسخ به آن خطر لگد زدن به الاغم را دارم. (در واقع نه، آنها بچه های خوبی هستند.)

ماسک می‌تواند به اتحادیه بگوید که آنها نمی‌توانند رای‌گیری برگزار کنند… اما خطر لگد زدن دولت به او را دارد.

با این وجود، توییت ماسک همچنان حرکت خوبی است. وقتی به اتحادیه ها مربوط می شود، گذشته او به وضوح بررسی شده است. او به خاطر توییتی در سال 2018 که هیئت ملی روابط کار آن را غیرقانونی تشخیص داد، دچار مشکل شد. حکم 2019 وجود دارد.

ماسک به داشتن مواضع قوی مشهور است، اما اتخاذ موضعی ضد اتحادیه، موضعی است که بعید است او پیروز شود، چه از نظر عملی و چه از نظر برداشت.

زیرا گاهی اوقات ایمن واقعا بهتر از متاسف شدن است.

و اعتراف به رسمیت شناختن حقوق کارمندان خود هرگز بد نیست.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان می شود، نظرات خودشان است، نه نظرات Inc.com.

[ad_2]