واکنش قانونگذاران می سی سی پی به نشت SCOTUS

[ad_1]

جکسون، خانم (WJTV) – روز دوشنبه، یک نظر پیش نویس افشا شده که توسط قاضی محافظه کار ساموئل آلیتو نوشته شده بود، ادعا کرد که اکثر قضات دادگاه عالی احتمالاً سقط جنین را ممنوع می کنند و حکم تاریخی Roe v Wade در سال 1973 را که به زنان امکان سقط جنین را می داد، حذف می کند.

«من 57 سال وکیل هستم. فرماندار هیلی باربور گفت: من هرگز چنین اتفاقی را ندیده‌ام که مرا نسبت به آنچه در حال وقوع است بسیار مشکوک کند.

می سی سی پی یکی از 23 ایالتی است که می خواهد به سقط جنین پایان دهد. اخیراً، ایالت در برابر دادگاه عالی حاضر شد و خواستار ممنوعیت سقط جنین پس از 15 هفته بارداری شد – محدودکننده ترین ممنوعیت تاکنون برای ایالت.

معاون فرماندار دلبرت هوزمن یکی از حامیان اصلی آن بوده است.

“البته که من طرفدار زندگی هستم. من در مورد استدلال های ما در دادگاه عالی که قانون ایالت ما رعایت خواهد شد بسیار مشتاق بودم. در عوض، من از اتفاقی که افتاده عصبانی هستم. این شاخه سوم حکومت است، قرار نیست این اتفاق بیفتد. یک نفر این را سیاسی کرد و ما نیاز داریم که آنها در کنارشان مقدس باشند. ما می‌توانیم در مسائل قانونی بین خودمان با آنها بجنگیم، اما آنها هستند که قرار است ما را داوری کنند.»

در همین حال، بنی تامپسون، نماینده کنگره گفت که اگر نظر اکثریت درست باشد، با این تصمیم مخالف است.

“تصمیم، تصمیم است. و خوبی در مورد آمریکا، حتی زمانی که شما با آنها مخالف هستید، ما همچنان بهترین کشور هستیم. من شخصاً با این تصمیم مخالفم. فکر می کنم یک زن باید حق انتخاب داشته باشد که چه کاری انجام دهد. با بدن او و به عنوان یک قانون، ما نباید قوانینی را تصویب کنیم، اما دیوان عالی کشور حکم کرده است، بنابراین من به حکم دیوان عالی احترام می گذارم.»

اگر Roe v. وید لغو شد، محدودیت‌های سقط جنین به طور خودکار در بیش از بیست ایالت از جمله می‌سی‌سی‌پی اعمال می‌شود.

از نظر اینکه آیا این نظر ممکن است برای ایالات متحده به واقعیت تبدیل شود یا خیر، تصمیم دیوان عالی تا زمانی که به طور رسمی منتشر نشود، قطعی نخواهد بود.

[ad_2]