وارن بافت با 8 کلمه کوتاه یک حقیقت مهم را آشکار کرد که اکثر مردم هرگز آن را کاملاً باور نمی کنند.

[ad_1]

این داستان در مورد آخرین نامه سهامداران برکشایر هاتاوی وارن بافت و یکی از بزرگترین کلیشه ها در تجارت است. در واقع، اگر رهبران برتر کسب و کار را دنبال کنید، مطمئن هستم که بارها و بارها آن را شنیده اید:

  • مردم ما قدرت ما هستند.»
  • یا: “این همه شما هستید – کارمندان، سهامداران، سهامداران، مردم – که این کار را ممکن می کنید.”
  • یا: “ما نمی توانیم هیچ یک از اینها را بدون مردم خود انجام دهیم.”

احتمالاً تا زمانی که (متاسفانه) مطمئن نیستید که خود رهبران کسب و کار واقعاً آن را باور دارند، شنیده اید.

این احساس را به خاطر بسپار دوباره به آن دایره خواهیم زد. با این حال، در حال حاضر، اجازه دهید در مورد بیشترین نامه بافت، که در آخر هفته منتشر شد، صحبت کنیم.

درست مثل هر سال، چیزهای زیادی در آن بسته بندی شده است. می‌توانیم با اعداد شروع کنیم: 90 میلیارد دلار درآمد خالص که برکشایر در سال 2021 گزارش کرد، و 3.3 میلیارد دلار مالیات فدرال که شرکت پرداخت کرد، که حدود 8/0 درصد از کل مالیات بر درآمد شرکت‌های فدرال جمع‌آوری‌شده توسط ایالات متحده است. خزانه داری.

بافت می نویسد: «من در دفتر دادم»، زمانی که سهامداران برکشایر مطرح کردند، ادعایی غیرقابل انکار است.

همچنین، همانطور که در سال‌های اخیر انجام داده است، بافت از طریق به‌روزرسانی‌های مربوط به هولدینگ‌های غول پیکر «چهار بزرگ» که در حال حاضر بزرگترین سرمایه‌گذاری‌های برکشایر را تشکیل می‌دهند، کار کرد:

  • شرکت های بیمه آن،
  • 5.55 درصد از سهام اپل را در اختیار دارد،
  • عملیات راه آهن، و
  • عملیات انرژی آن، Berkshire Hathaway Energy.

اکنون، همانطور که خوانندگان معمولی ممکن است بدانند، من تمایل دارم هر سال وقتی این نامه منتشر می شود، آن را بررسی کنم و تا جایی که می توانم به آن کلی نگر نگاه کنم: بررسی انتقادی آنچه بافت گنجانده شده است، آنچه را که او نادیده می گیرد و جزئیات کوچکی که اضافه می کند را بررسی می کنم. که آن را کمی متقاعد کننده تر از بسیاری از گزارش های شرکتی می کند.

امسال، دو چیز باعث شد که کمی بیدار بنشینم و به هنگام خواندن نامه برای بار دوم یا سوم توجه کنم:

  • اولی قسمتی است که در زیر نقل می‌کنم، درباره زندگی و اهداف حرفه‌ای که بافت می‌گوید مخاطبان دانشجویان را به دنبال کردن آن تشویق می‌کند.
  • دوم لیست طولانی افرادی است که بافت به آنها اشاره می کند – برخی از آنها انتظار داشتند، اما واقعاً دو نفر که در خوانش های بعدی من برجسته بودند.

بیایید ابتدا متن را ذکر کنیم. بافت می‌گوید که وقتی با دانشجویان صحبت می‌کند، به آنها توصیه می‌کند که در هر زمینه‌ای که بیشتر مورد علاقه‌شان است، به دنبال شغل باشند، اما در حالی که فقط با “آن‌گونه افرادی که اگر نیازی به پول نداشتند، انتخاب می‌کنند کار کنند.”

بله، او تصدیق می کند، ملاحظات مالی می تواند مانع ایجاد شود. اما، که اکنون 91 ساله است (مدیر ارشد اجرایی و شریک قدیمی او، چارلی مانگر، 98 ساله است)، می‌گوید که آموخته است که اگر در نهایت آن موقعیت را پیدا کنید، «کار» دیگر شبیه کار نیست.

من و چارلی، خودمان، آن مسیر رهایی بخش را پس از چند اشتباه اولیه دنبال کردیم. … [A]برکشایر، ما کاری را که دوست داریم انجام دهیم، پیدا کردیم.

به استثنای بسیار اندک، ما اکنون برای چندین دهه با افرادی که دوستشان داریم و به آنها اعتماد داریم “کار کرده ایم”. این یک لذت در زندگی است… در دفتر خانه خود، ما افراد شایسته و با استعداد را به کار می گیریم – بدون تند و تیز. میانگین گردش مالی، شاید یک نفر در سال باشد.

می بینی به چه چیزی می رسم؟ واقعاً این هشت کلمه است: “ما افراد شایسته و با استعداد را به کار می گیریم – بدون احمق.”

بسیاری از رهبران کسب و کار از بازی خوبی که در بالا دیدیم صحبت می کنند. اما، گاهی اوقات سخت است که واقعاً باور کنیم (و بر اساس این باور عمل کنیم) که “مردم ما بزرگترین دارایی ما هستند.”

این یک چیز است برای به اشتراک گذاشتن افسانه ها. وقتی مثلاً نیاز شما به مجموعه مهارت‌های خاصی در برابر سیاست “بدون تند و تیز” شما قرار می‌گیرد، شجاعت عمل کردن بر اساس این باور چیز دیگری است.

در اینجا دومین جزئیات کوچکی است که برای من قابل توجه بود: افرادی که بافت برای نام بردن از آنها وقت می گذارد.

البته برخی از این موارد قابل انتظار است. Munger با نام 15 بار ذکر شده است. تیم کوک اپل تنها یک بار نام برده می شود، اما بافت او را “باعث” توصیف می کند.

به‌علاوه، داستان‌هایی در مورد آجیت جین و گرگ آبل، مدیران ارشد برکشایر وجود دارد که سال‌ها به‌عنوان وارثان احتمالی خود بافت ذکر شده‌اند. آبل سال گذشته مورد تشویق قرار گرفت، بنابراین شاید به همین دلیل است که بافت ابتدا وقت خود را به جین می‌گذراند و یادآوری می‌کند که استخدام او چگونه بوده است:

اولین بار در یک صبح شنبه همدیگر را ملاقات کردیم و من سریع از آجیت پرسیدم که تجربه بیمه او چگونه بوده است. او در پاسخ گفت: هیچ کدام.

گفتم: “هیچ کس کامل نیست” و او را استخدام کردم. آن روز خوش شانس من بود: آجیت در واقع انتخابی عالی بود که می شد انجام داد. بهتر از آن، او پس از 35 سال به این کار ادامه می دهد.

با این حال، دو نام دیگر بیرون می‌روند. بافت نزدیک به 1000 کلمه از این نامه 4500 کلمه ای را به خاطره پل اندروز که بنیانگذار و مدیر عامل شرکت TTI تابعه برکشایر بود و حدود یک سال پیش در سن 78 سالگی درگذشت، اختصاص می دهد.

من کل داستان شرکت اندروز و چگونگی تصاحب آن برکشایر را دوباره چاپ نمی کنم، اما عنوان بافت که در بالای بخش استفاده می کند، این احساس را روشن می کند: “یک مرد شگفت انگیز و یک تجارت شگفت انگیز

در نهایت، یک نفر دیگر با نام ذکر شده است که فکر می‌کنم موضوع را به سمت اصلی هدایت می‌کند. این است که وقتی بافت در مورد خرید مهم دیگری صحبت می‌کند، به این نکته اشاره می‌کند که در غیر این صورت زائد است:

“دب بوسانک، دستیار من، شام افتتاحیه هیئت مدیره ما را برنامه ریزی کرد…”

افرادی که بافت را از نزدیک دنبال می کنند، از قبل می دانند که بوسانک کیست. با این حال، برای من قابل توجه است که بافت در حال توصیف ملاقاتی است که 12 سال پیش برگزار شده است، با این حال او در مورد اینکه چه کسی ترتیبات سفر و شام را انجام داده است، صرفاً به این دلیل که بتواند نام دستیارش را در سند وارد کند، صحبت می کند.

باز هم، اگر بافت 91 ساله نبود و ظاهراً روحیه‌ای تامل‌کننده و نصیحت‌کننده داشت، مطمئن نیستم که این موضوع را دنبال می‌کردم. اما او همینطور است و این تنها باری نیست که بافت چنین کاری را انجام داده است.

در کتاب الکترونیکی رایگان من، وارن بافت آینده را پیش بینی می کندمن نمونه‌های دیگری از افرادی را که بافت در گذشته از آنها جدا کرده است، درج می‌کنم. مثال مورد علاقه من کسی است که اکثر مردم هرگز نامش را نشنیده اند: مردی که بافت به عنوان “قهرمان” خود، چارلز فینی توصیف می کند.

امیدوارم سال‌های بیشتری از بافت این نامه‌ها را بنویسد و افرادی مثل من در مورد آنها بخوانند و بنویسند، اما این یکی به دلیل کمک به رفع اندکی از شک و تردیدی است که بسیاری از ما با شنیدن این نامه احساس می‌کنیم. مدیرعامل چیزی شبیه این می گوید: “مردم ما بزرگترین دارایی ما هستند.”

آیا این یک کلیک است؟ شاید نه، اگر واقعاً آن را باور دارید. یا در غیر این صورت، شاید این یک کلیک باشد زیرا بسیار درست است.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان می شود، نظرات خودشان است، نه نظرات Inc.com.



[ad_2]