هنگامی که این شرکت یک متقاضی کار را رد می کند، یک کارت هدیه آمازون برای آنها ارسال می کند. این یک درسی برای هر شرکتی است

[ad_1]

یک جوان آینده‌دار فارغ‌التحصیل، به تازگی سه دور طاقت‌فرسا مصاحبه را برای شغلی که می‌خواهد به دست بیاورد، پشت سر گذاشته است. هر روز، او صندوق پستی خود را با انتظاری مضطرب چک می کند، امیدوار است که شرکت به عنوان استخدام بعدی او به او برسد.

یک روز، خوش بینی درخشان او به ناامیدی کوبنده تبدیل می شود. پس از هفته‌ها ارواح، او از سرخوردگی با شرکت تماس می‌گیرد، اما متوجه می‌شود که موقعیتی که برای آن درخواست کرده بود چند روز پس از تکمیل فرآیند مصاحبه پر شده است.

دلایل مختلفی وجود دارد که یک شرکت ممکن است درخواستی را که استخدام نمی کند روحیه دهد، از مدیران استخدام غرق شده، تمایل به استراحت، ترس های قانونی، به عنوان مثال، نامه های رد نامناسب نوشته شده که منجر به دادخواست می شود.

در یک بازار کار تنگ تاریخی، بسیاری از شرکت‌ها در تلاش هستند تا راه‌های جدیدی برای انجام کارها پیدا کنند.

اخیراً در مورد یک استراتژی عالی شنیدم که ارزش “دزدیدن” را دارد. مانند بسیاری از شرکت ها، Grovider، یک شرکت مشاوره مدیریت کوچک در فیلادلفیا، سه دور مصاحبه دارد. اما هنگامی که یک نامزد انتخاب شد، Grovider به همه کسانی که فرآیند را تکمیل کرده اند ایمیلی ارسال می کند که به آنها اطلاع می دهد که موقعیت پر شده است.

سپس، برای کاهش ناامیدی، شرکت نامزدهایی را ارائه می دهد که این فرآیند را به پایان رساندند اما نکرد با یک کارت هدیه 25 دلاری آمازون، همراه با یادداشت زیر، کار را انجام دهید:

از شما بابت زمانی که برای درخواست این موقعیت اختصاص دادید سپاسگزاریم. به عنوان سپاس، این هدیه کوچک را به شما تقدیم می کنیم. ما برای شما فقط بهترین ها را در تلاش های آینده آرزو می کنیم.

  تصویر درون خطی

اما صبر کن بیایید واقعی شویم. آیا کارت آمازون 25 دلاری واقعاً زمان از دست رفته و ناامیدی ناشی از عدم دریافت کار را جبران می کند؟

در ظاهر، ممکن است اینطور فکر نکنید. اما گروویدر می‌گوید که آنها مرتباً از افرادی که استخدام نمی‌شوند پاسخ‌هایی دریافت می‌کنند تا از آنها به‌خاطر دقت و علاقه واقعی‌شان تشکر کنند و تأیید کنند که آنها هرگز از یک کارفرمای بالقوه کارت هدیه دریافت نکرده‌اند.

بنابراین، چرا Grovider این کار را انجام می دهد؟

Candace Kenyatta یکی از بنیانگذاران Grovider به من گفت: “مردم زمان خود را در فرآیند مصاحبه و هزینه های زمانی خود صرف می کنند.” “آنها هزینه های یافتن زمان برای مصاحبه های متعدد، تکمیل تمرینات، استرس در مورد آنچه ممکن است از آنها پرسیده شود را متقبل می شوند. ما می خواهیم این واقعیت را بپذیریم و از کسانی که وقت خود را برای ما سرمایه گذاری می کنند تشکر کنیم.”

ما به‌عنوان یک کسب‌وکار کوچک تقریباً پول کافی برای انجام آن در مقیاس بزرگ نداریم، اما من فکر می‌کنم مقدار آن کمتر از قدردانی است.»

اما این داستان چیزهای بیشتری نیز دارد.

در اکتبر 2016، اورت کنیاتا، شوهر کنیاتا و یکی از بنیانگذاران Grovider، مادرش را پس از یک مبارزه طولانی با سرطان خون از دست داد. در آن زمان، اورت در حالی که بخش خود را به عنوان مدیر در یک شرکت فناوری اطلاعات ایجاد می کرد، به عنوان سرپرست اصلی مادرش خدمت می کرد. این زوج همچنین از یک پسر تازه متولد شده مراقبت می کردند.

اورت به من گفت: “من برای مراقبت از خانواده و در نهایت خودم به زمان نیاز داشتم.” “کارفرمای من در مورد همکاری با من صحبت کرد، اما در نهایت این کار را نکرد. در نوامبر 2016، یک ماه پس از فوت مادرم، کار من قطع شد. من برای بیش از 100 شغل در طی دو ماه آینده درخواست دادم. همزمان کار کردم. در طرح کسب و کار برای آنچه اکنون است گروویدر

اورت می‌گوید: «جستجوی کار یک کار تمام‌وقت طاقت‌فرسا است.» تصمیم ما برای تشکر از کسانی که وقت می‌گذارند و کل فرآیند را با ما انجام می‌دهند، بر اساس درک ما از ماهیت مالیاتی این فرآیند است. به رسمیت شناختن انسانیت کسانی که این کار را انجام می دهند.”

همانطور که به نظر می رسد، تشکر اساسی از مشتریان بالقوه نیز باعث ایجاد حسن نیت طولانی مدت می شود و گروویدر را به عنوان یک کارفرما متمایز می کند. به عنوان مثال، در سال 2021 گروویدر یک استخدام کلیدی از نامزدی ایجاد کرد که در ابتدا برای یک موقعیت در سال 2019 درخواست داده بود.

و بله، آن نامزد دریافت کننده سابق کارت هدیه آمازون بود.

درسی برای شرکت ها در همه جا

امروزه بسیاری از کارفرمایان فرآیند استخدام را دارای یک هدف واحد می دانند: یافتن نامزد مناسب برای یک موقعیت واحد. به دلیل این تمرکز، مدیران استخدام به راحتی می توانند جنبه انسانی آنچه را که هر نامزد در طول فرآیند مصاحبه از سر می گذراند، از دست بدهند. اما علاوه بر اینکه رفتار مناسبی با نامزدهای مصاحبه است، فرصت بسیار خوبی را نیز برای شرکت ها فراهم می کند.

یک کارت هدیه 25 دلاری هزینه کسب و کار نسبتاً کمی است، اما می تواند سود زیادی را در ارتقاء اراده خوب شرکت شما بپردازد. با گذاشتن طعمی شیرین در دهان نامزدها، نه تنها این پیام را ارسال می کنید که شرکت شما شرکتی است که نامزد باید بخواهد با آن کار کند (اکنون یا در آینده)، بلکه آن نامزدها را به حامیان تبدیل می کنید و این شانس را به شدت افزایش می دهید که آنها:

  • در مورد فرآیند استخدام خود صحبت کنید و تعداد نامزدها را برای موقعیت های آینده افزایش دهید
  • برگردید و دوباره درخواست دهید، برای موقعیت دیگری که ممکن است مناسب تر باشد
  • کسب‌وکار آینده را برای شما فراهم می‌کند، چه با تبدیل شدن به یک مشتری یا مشتری، یا هدایت شرکت‌های آینده، شرکای تجاری یا سایرین در شبکه‌شان.

همه اینها فقط به شرکت شما کمک می کند تا بازی طولانی را انجام دهد.

به یاد داشته باشید، مردم با مردم تجارت می کنند، نه شرکت ها. بنابراین، در دنیای ارتباطات که توسط شبح‌ها، پیام‌های خودکار و صحبت‌های قانونی اداره می‌شود، به فرآیند پس از مصاحبه به عنوان یک مزاحم نگاه نکنید. آن را به عنوان یک فرصت ببینید.

Candace Kenyatta می گوید: “برند ما فقط در مورد مشتریان ما نیست، بلکه در مورد هر فردی است که با آنها تعامل داریم.” “ما می خواهیم تجربه با Grovider مهم باشد بدون توجه به اینکه چرا کسی با ما درگیر است.”

و این چیزی است که من آن را تجارت بزرگ می نامم.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان می شود، نظرات خودشان است، نه نظرات Inc.com.

[ad_2]