هرگز یک آژانس بازاریابی را بدون پرسیدن این 5 سوال استخدام نکنید

[ad_1]

سال‌ها پیش در یک آژانس بازاریابی کار می‌کردم، مانند بسیاری از فارغ‌التحصیلان که به دنبال این بودند که قدمی به دربشان بگذارند و کمی تجربه داشته باشند. چند چیز وجود دارد که از زمان کارم روی درون یاد گرفتم و اکنون که در بیرون هستم به من چسبیده است.

هر بار که می‌شنوم کسی می‌گوید که به دنبال استخدام یک آژانس بازاریابی است، تعدادی پرچم قرمز که اغلب مورد توجه قرار نمی‌گیرند، همراه با پنج سوالی که قبل از استخدام یک آژانس بازاریابی باید بپرسند، به ذهنم می‌رسند. زیرا چیزی که هر استارتاپ موفقی در مورد بازاریابی می داند این است که شما باید افرادی را پیدا کنید که محصول یا خدمات شما را دوست داشته باشند و این امر بازاریابی را به یک شر ضروری تبدیل می کند.

با وجود بسیاری از آژانس‌های بازاریابی که برای جلب توجه شما رقابت می‌کنند – در صنعتی با نرخ فریب‌کاری بسیار بالا، می‌تواند یادآور معامله با نمایندگی‌های خودروهای دست دوم باشد. اما برخلاف، مثلاً، آن دلالان خودرو، آژانس های بازاریابی یا حداقل باید استاد بازاریابی باشند. و بنابراین غیرعادی نیست که به یک سواری برده شوید. زیرا مشکل این است که بسیاری از آنها واقعاً در بازاریابی یک چیز بسیار خوب هستند: خودشان.

با پرسیدن این سؤالات، می‌توانید به سرعت از طریق آژانس‌ها ردیابی کنید و بهترین‌ها را در کسب‌وکار بیابید – آن‌هایی که شفافیت، تخصص و صداقت دارند. آنها شما را قادر می سازند تا به راحتی خوب را از بد تشخیص دهید، بنابراین، من برای پرسیدن برخی از این سؤالات تلفن را قطع کرده ام. در مورد زباله ها صحبت کنید که خودشان را بیرون می آورند.

1. چه کسی مسئول ایجاد تغییرات در حساب من است؟

احتمالاً به شما گفته شده است که یک مدیر حساب دریافت خواهید کرد، اما مراقب باشید: این به این معنی نیست که مدیر حساب در واقع شخصی است که وارد حساب شما می شود و تغییراتی در حساب شما ایجاد می کند. در واقع، شانس وجود دارد، آنها احتمالا این کار را نخواهند کرد. کاری که آنها انجام خواهند داد این است که یادداشت های شما را به شخص دیگری منتقل کنند، که عنوانش احتمالاً بیشتر شبیه متخصص PCC یا استراتژیست است.

اگرچه این لزوما چیز بدی نیست، اما باید بدانید چه کسی رمز عبور شما را خواهد داشت. و باید بدانید که ممکن است انتقال افکارتان به یک چالش بیشتر تبدیل شود، زمانی که باید به شخص دیگری منتقل شود.

2. نرخ گردش مالی (کارمند) شما چقدر است؟

آژانس‌های بازاریابی و تبلیغات دارای نرخ جابه‌جایی کارمندان بسیار بالایی با میانگین گردش مالی 30 درصد هستند – که 3 برابر بیشتر از هدف استاندارد تجاری 10 درصدی است. در واقعیت، این رقم ممکن است در واقع بسیار بیشتر باشد، زیرا آژانس‌ها معمولاً از پیمانکاران مستقل استفاده می‌کنند، که باعث می‌شود نرخ جابجایی کارکنان آن‌ها فریبنده باشد و بسیار پایین‌تر از آنچه واقعاً باشد به نظر برسد.

و اگرچه ممکن است شبیه هیچ یک از مشاغل شما به نظر نرسد، اما اگر مشتری شوید، بر تجارت شما تأثیر می گذارد. در واقع، جابجایی بالای کارمندان یکی از ناامیدکننده‌ترین چیزها در مورد کار با آژانس بازاریابی است. به هر حال، هر کارمند جدید به معنای زمان دیگری است که باید کسب و کار خود را معرفی کنید، اهداف خود را توضیح دهید و رابطه دیگری ایجاد کنید.

3. هر مدیر حساب به چند مشتری اختصاص داده شده است؟

آژانس ها در مورد اینکه هر مدیر حساب مسئول چه تعداد مشتری است، بسیار متفاوت است. به طور کلی، یک مدیر حساب در یک آژانس بازاریابی از 5 مشتری تا بیش از 40 مشتری خواهد داشت. البته، هر چه یک نفر مشتری بیشتری داشته باشد، توجه کمتری به کسب و کار شما خواهد داشت. و هرگز به توانایی آنها برای همگام شدن با همه مشتریان خود، نیازها، خواسته ها و سطوح عملکرد متفاوت آنها اهمیت ندهید.

4. آیا مدیران حساب کاربری عمومی هستند یا متخصص؟

در بیشتر موارد، شما می خواهید شخصی که برای شما کار کند که دانش خاصی در صنعت داشته باشد. به هر حال، کسی که مثلاً در مورد صنعت مراقبت از سالمندان چیزی نمی‌داند، چگونه می‌تواند به بازاریابی خانه سالمندان کمک کند؟ به خصوص که آن شخص احتمالاً حساب های یک خانه زندگی سالمندان، یک مطب دندانپزشکی، یک سازنده تراشه های کامپیوتری، یک خرده فروش قطعات خودرو و یک شرکت نرم افزار هوش مصنوعی را نیز مدیریت می کند. نه تنها یادگیری همه آنها به اندازه کافی برای بازاریابی خوب دشوار خواهد بود، بلکه همگام شدن با پنج صنعت بسیار متفاوت به طور همزمان دشوار خواهد بود.

5. آیا برای مسابقه من کار می کنید؟

از سوی دیگر، آژانس‌های بازاریابی که متخصصانی را ارائه می‌دهند ممکن است هم برای شما و هم برای رقبایتان بازاریابی کنند. این امر به همان اندازه که در بین آژانس‌های محلی بازاریابی کسب‌وکارهای محلی رایج است، در میان آژانس‌های بازاریابی ملی و بزرگ که بر ارائه خدمات بازاریابی به کسانی که در یک صنعت خاص تمرکز دارند، رایج است. و اگر این اتفاق بیفتد، آژانس بازاریابی شما هر نوع مزیت رقابتی را به شما می دهد.

فرآیند استخدام یک آژانس بازاریابی ممکن است بسیار شبیه به مصاحبه با نامزدهای استخدام باشد. زیرا این همان کاری است که شما انجام می دهید. مسلماً مهم‌تر است زیرا با استخدام یک آژانس بازاریابی – به جای یک بازاریاب فردی، شخصی که با او صحبت می‌کنید احتمالاً همان شخصی نیست که در واقع کاری را انجام می‌دهد که کسب‌وکار شما برای آن پول می‌پردازد.

با نزدیک شدن به آژانس‌ها به روشی که برای استخدام یک نامزد انتخاب می‌کنید (مثلاً با استفاده از آزمون دو دستی درخشان ایلان ماسک) و پرسیدن این سؤالات قبل از استخدام یک آژانس، دقیقاً می‌دانید که چه چیزی به دست می‌آورید و از رابطه خود با آنها چه انتظاراتی می‌توانید داشته باشید. . . در عوض، راحت‌تر بهترین آژانس بازاریابی را برای کسب‌وکار خود پیدا می‌کنید و با شفافیت، اعتماد و صداقت کار را به درستی شروع می‌کنید.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان می شود، نظرات خودشان است، نه نظرات Inc.com.

[ad_2]