فکر می کنید برای راه اندازی کسب و کار خیلی پیر شده اید؟ یک بار دیگر، علم می گوید دوباره فکر کن

[ad_1]

مارک زاکربرگ – که مشخصاً با موفقیت استارت‌آپ‌ها غریبه نیست – گفت: «جوان‌ها باهوش‌تر هستند». شاید این درست باشد.

اما این بدان معنا نیست که کارآفرینان جوان‌تر احتمالاً موفق‌تر از کارآفرینان «مجربه‌تر» هستند. مطالعه ای که توسط اداره سرشماری و دو استاد MIT انجام شد، نشان داد که موفق ترین کارآفرینان تمایل به میانسالی دارند – حتی در بخش فناوری.

پس از جمع آوری لیستی از نزدیک به 3 میلیون بنیانگذار شرکت که حداقل یک کارمند را استخدام کرده اند، محققان دریافتند که بنیانگذاران استارت آپ متوسط ​​45 ساله بوده اند که موفق ترین شرکت های فناوری را تأسیس کرده اند. (به طور کلی، یک کارآفرین 50 ساله تقریباً دو برابر بیشتر از یک کارآفرین 30 ساله برای راه اندازی یک شرکت بسیار موفق است.)

مطالعه دیگری منتشر شده در مجله کسب و کار سرمایه گذاری دریافت که موفقیت کارآفرینی، در مورد سن، نسبتاً U شکل است. (به ویژه برای کارآفرینان زن.)

مسلماً، کارآفرینان جوان ممکن است بینش بهتری در مورد اینکه چگونه فناوری‌های جدید می‌توانند خواسته‌ها و نیازهای مصرف‌کننده را برآورده کنند، داشته باشند. و کارآفرینان جوان ممکن است ریسک گریز کمتری داشته باشند. اگر تعداد زیادی دهان برای تغذیه دارید، ترک یک شغل تمام وقت و گرفتن آگهی در یک استارتاپ دشوارتر است.

اما از طرف دیگر، کارآفرینان مسن‌تر می‌توانند از مهارت‌ها و تجربیات تجاری، رهبری و اجرایی گسترده‌تر خود بهره ببرند. بی تجربگی توسعه استراتژی های درست را دشوارتر می کند. بی تجربگی ساختن یک تیم را دشوارتر می کند. بی تجربگی باعث می شود که یک ایده به واقعیت تبدیل شود – خیلی کمتر سودآور واقعیت – بسیار دشوارتر است.

همانطور که محققان می نویسند، “سن … تاثیر مثبتی بر موفقیت ذهنی، اندازه شرکت و موفقیت مالی دارد.”

زیرا تنها راه کاهش تعداد چیزهایی که نمی‌دانید – و به همان اندازه مهم، داشتن درک خوب از کارهایی که به خوبی انجام می‌دهید و کدام‌ها را نمی‌دانید – کسب تجربه است.

اگر در دهه 40 خود هستید و می خواهید یک کسب و کار راه اندازی کنید، اجازه ندهید سن شما را عقب نگه دارد. اگر در دهه 50 خود هستید، اجازه ندهید سن شما مانع شما شود. اگر در دهه 60 خود هستید، اجازه ندهید سن شما را عقب نگه دارد.

مهارت‌ها، تجربه‌ها و زرنگی‌هایی که کسب کرده‌اید می‌تواند به این معنا باشد که شما در سن مناسبی برای شروع یک کسب‌وکار هستید.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان می شود، نظرات خودشان است، نه نظرات Inc.com.

[ad_2]