شماره 1 درس رهبری از رئیس جمهور فوق العاده شجاع اوکراین، به گفته آدام گرانت

[ad_1]

مثل تقریباً همه، من هم چند روز گذشته را با وحشت به تلویزیون خیره بودم، تهاجم وحشیانه به اوکراین و شجاعت باورنکردنی پاسخ اوکراین را تماشا کردم. (چند مکان برای کمک به اوکراین در اینجا).

و درست مانند سایر نقاط جهان، من به طور خاص مورد توجه ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین قرار گرفتم، کمدین سابق که تبدیل به سیاستمدار شد و وقتی از او پرسیده شد که آیا مایل است در برابر تهدیدهای روسیه تخلیه شود. زندگی، به طور معروف پاسخ داد: “من به مهمات نیاز دارم، نه سواری.”

این به وضوح جسارتی فراتر از آن چیزی است که اکثریت قریب به اتفاق ما می توانیم داشته باشیم. اما به گفته آدام گرانت، پروفسور قدیمی وارتون، این بدان معنا نیست که کسانی که به شکل‌های روزمره‌تر رهبری فراخوانده می‌شوند، نمی‌توانند حداقل یک درس مهم از تماشای زلنسکی بیاموزند.

اینکه چه چیزی یک رهبر بزرگ را می سازد بستگی به زمینه دارد.

اینترنت مملو از نظراتی است در مورد اینکه چه چیزی او را به یک رهبر مؤثر در کشورش تبدیل می‌کند. داستان مشهور با فضایل درونی یک مرد بزرگ شروع می‌شود: زلنسکی به دلیل کاریزمای و شجاعتش معرفی می‌شود و با جورج واشنگتن مقایسه می‌شود. گرانت در وبلاگ خود می نویسد: به بوته، نشان می دهد که چگونه بحران رهبران ضعیف را می شکند و رهبران قوی را ایجاد می کند: زلنسکی را شیری می نامند که غرش خود را پیدا کرده است.

همه این ستایش ها ممکن است به خوبی کسب شود، اما یک نکته اساسی را از دست می دهد. آنچه رهبران را عالی می کند فقط ویژگی های درونی آنها نیست، بلکه توانایی آنها در درک و بازتاب ارزش ها و هویت افرادی است که رهبری می کنند.

“روانشناسان متوجه می شوند که ما به سمت رهبرانی جذب می شویم که نماینده گروه ما هستند. افرادی که ما آنها را در موقعیت های اقتدار قرار می دهیم اعضای معمولی گروه ما نیستند – آنها اعضای اولیه گروه ما هستند. آنها افرادی هستند که ما آنها را به عنوان نمونه می بینیم. گرانت توضیح می‌دهد که آرمان‌های گروه و اقدام در جهت بهترین منافع گروه.

او خاطرنشان می کند که گاندی ارزش هندی زهد را مثال زد. جاسیندا آردن، زن نیوزلندی، عزادار قربانیان تیراندازی با حجاب در یک مسجد، آئینه آغوش جامعیت جامعه خود را نشان داد. گرانت مشاهده می کند: «اوکراینی نمونه اولیه یک جنگنده است» (و اکنون کل جهان موافق است). غیرقابل انکار است که زلنسکی تجسم آن آرمان است.

همه چیز با همدلی و خدمت شروع می شود.

رهبران فقط با بودن بهترین نسخه از خود به نماد تبدیل نمی شوند. آنها همچنین باید آرزوهای کسانی را که رهبری می کنند به اجرا بگذارند. که نیاز به همدلی و فروتنی دارد.

این توانایی برای درک و تجسم ارزش های تیم شما چیزی است که رهبران روزمره می توانند از Zelensky یاد بگیرند. گرانت نتیجه می گیرد: “کاریزما توجه را به خود جلب می کند. شجاعت باعث تحسین می شود. اما تعهد به یک گروه چیزی است که وفاداری را القا می کند. ما از رهبرانی پیروی می کنیم که برای ما می جنگند – و برای رهبرانی که به ما خدمت می کنند فداکاری می کنیم.”

همه ما دعا می کنیم که تعداد کمی از ما نیاز به تقلید از شجاعت فیزیکی زلنسکی و بسیاری از هموطنان اوکراینی او داشته باشیم. اما می‌توانیم از تعهد بی‌وقفه آنها نسبت به یکدیگر الهام بگیریم. بخشی از چیزی که زلنسکی را بزرگ می‌کند این است که او می‌داند مردمش به چه چیزی نیاز دارند و سعی می‌کند آن را در برابر شانس‌های باورنکردنی به آنها بدهد. این تمرکز بر دیگران بیش از ترس یا نفس، نمونه ای برای رهبران از همه اقشار در همه جا است.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان می شود، نظرات خودشان است، نه نظرات Inc.com.

[ad_2]