ساندار پیچای گوگل به تازگی یک صندوق آموزشی 100 میلیون دلاری را اعلام کرده است. ممکن است به معنای آغاز پایان برای کالج باشد.

[ad_1]

چند روز پیش، ساندار پیچای یک صندوق 100 میلیون دلاری Google Career Certificates را اعلام کرد. این ربطی به تحصیلات دانشگاهی ندارد، و در عوض، بر روی ارائه ابزارهای تاکتیکی مورد نیاز برای شروع حرفه‌ای حرفه‌ای به دانش‌آموزان فناوری اطلاعات، مدیریت پروژه و طراحی UX تمرکز دارد.

این در یک خط طولانی از تلاش های مشابه با کدگذاری بوت کمپ ها در سراسر کشور و پورتال های آموزشی آنلاین مانند Udemy و Coursera دنبال می شود.

به همه اینها می گویم: خدا را شکر.

در حال حاضر، من از انحلال نسخه بالاتر و جایگزینی عمده فروشی توسط برنامه های ذکر شده در بالا دفاع نمی کنم، اما ما باید به قیمت – و غیرقابل دسترس بودن – یک مدرک دانشگاهی نگاهی دقیق بیندازیم.

طبق گزارش US News & World Report، متوسط ​​هزینه تحصیل و هزینه های تحصیل در یک کالج دولتی رتبه بندی شده در ایالت در طول سال تحصیلی 2021-22 تقریباً 10 هزار دلار است. کشورهای خارج از کشور می توانند انتظار داشته باشند که نزدیک به 23 هزار دلار بپردازند. کسانی که در مدارس خصوصی ثبت نام کرده اند حدود 38 هزار دلار قیمت دارند.

بیش از چهار سال و نیم – میانگین زمان لازم برای تکمیل یک مدرک کارشناسی – کل شهریه بین 45 تا 171 هزار دلار است. در همین حال، حقوق اولیه عمدتاً در محدوده 50 هزار دلار است که بیشتر آن توسط مسکن، وسایل ضروری زندگی و پرداخت وام دانشجویی مصرف می شود. که جای زیادی برای پیشرفت مالی باقی نمی گذارد.

این را با گواهینامه های حرفه ای Google مقایسه کنید، که در زمینه فناوری بسیار مورد توجه قرار می گیرند، که حدود 230 دلار یا بیشتر در هر دوره اجرا می شود. برای بسیاری، انتخاب بی‌معنی است. در حالی که برخی منابع استدلال می‌کنند که اینها بهترین استفاده را برای تقویت مدرک کارشناسی – نه جایگزین کردن آن – هزینه پایین ورود و اتصال Google به بیش از 140 شرکت باعث می‌شود که پای شما به فناوری آسان شود.

بنابراین آیا این فقط راهی برای تقویت مهارت های فنی در حین اتمام دوره کارشناسی است؟ لازم نیست. بسیاری از شرکت های بزرگ فناوری حتی برای استخدام نیازی به مدرک لیسانس ندارند. چرا؟ همانطور که جانا دیلی، معاون استعدادهای درخشان آی‌بی‌ام، چند سال پیش به CNBC گفت، آنها بیشتر به نامزدهایی با تجربه عملی علاقه داشتند.

دیلی تنها نیست ایلان ماسک به قول معروفی گفته است که متقاضیان برای کار در تسلا نیازی به مدرک دانشگاهی ندارند – او به دنبال توانایی و سابقه موفقیت است. دیگران، مانند دانیل شوارتز، مدیر عامل سابق رستوران برندز بین المللی (شرکت مادر برگر کینگ) می گویند که او بیشتر به افرادی که مایل و قادر به یادگیری هستند علاقه مند است.

شرکت ها دو نقش در آموزش دارند. اولین مورد تغییر استراتژی استخدام است تا درها به روی کسانی باز باشد که بالقوه هستند اما ممکن است بودجه لازم برای یارانه دادن به مدارک تحصیلی خود را نداشته باشند. حمایت مالی برای تکمیل آن مدرک پس از استخدام نیز بسیار زیاد است.

اما شما همچنین می توانید دنیای آموزشی را خودتان شکل دهید. اگر تخصص و منابعی را در شرکت خود دارید، می توانید آموزش و توسعه ای ارائه دهید که به استعدادهای کم نمایه شده اجازه می دهد تا با مهارت های کلیدی وارد نیروی کار شوند. اگر این پایه و اساس را به آنها بدهید، وفاداری نیز ایجاد می کنید – به احتمال زیاد آنها برای کمک به ساخت شرکت شما در کنار هم خواهند ماند.

اکنون زمینه را فراهم کنید. با سمینارها، آزمایشگاه ها، آموزش های میدانی کوچک شروع کنید. شروع به شکل دادن برنامه های منسجمی کنید که شایستگی در مهارت های مهم را نشان می دهد. همانطور که این کار را انجام می دهید، درها را به روی کسانی که مایل به یادگیری هستند، که سابقه موفقیت دارند و میل به موفقیت دارند باز نگه دارید.

دوره آموزش عالی هرچه که باشد، تلاش شما برای ارتقای مهارت فقط می تواند کسانی را که می خواهند شغل خود را پیش ببرند – بدون اینکه آنها را مجبور به انباشته شدن بدهی ها کنند – توانمند، ارتقاء و حمایت کند.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان می شود، نظرات خودشان است، نه نظرات Inc.com.

[ad_2]