رهبران با قدرت اخلاقی واقعی می دانند چه زمانی چیزی نگویند

[ad_1]

گاهی اوقات هوشمندانه ترین راه برای مقابله با پرخاشگری شدید این است که آرامش خود را حفظ کنید و چیزی نگویید. این هوش عاطفی در این هفته در عدم پاسخ رئیس جمهور جو بایدن به دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه برای انتقال زرادخانه هسته ای خود به “وظیفه ویژه رزمی” کاملاً نمایان شد. بایدن در برابر آشکارترین تهدید حمله اتمی به ایالات متحده یا متحدانش از زمان جنگ سرد تاکنون سکوت اختیار کرد. برای برخی، این ممکن است مانند ضعف به نظر برسد. در واقع رهبری واقعی بود.

اگر شما مانند اکثر رهبران هستید، وقتی یک قلدر بدخواه تهدیدی آشکار می کند، اولین غریزه شما این است که سریع و قاطعانه واکنش نشان دهید. رئیس جمهور ایالات متحده ممکن است با اعلام افزایش مشابه در آمادگی هسته ای خود پاسخ دهد. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا یک بار در واکنش به آزمایش هسته‌ای کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، گفت: «آنها با آتش و خشمی روبرو خواهند شد که جهان هرگز ندیده است».

موقعیت‌های زیادی وجود دارد که نشان دادن سریع قدرت مانند آن دقیقاً کار درستی است. اما رهبرانی که هوش هیجانی واقعی دارند همچنین می‌دانند که گاهی اوقات، هر چیزی که شما می‌گویید اوضاع را بدتر می‌کند و بهترین گزینه شما این است که اصلاً چیزی نگویید. در اینجا دلیل این است که یکی از آن زمان ها است.

1. هرچی کمتر بگم، دیوونه تر به نظر میرسی.

آیا تا به حال مشاجره ای را تماشا کرده اید که در آن یک نفر فریاد بزند، فریاد بزند، بالا و پایین بپرد و تهدید به خشونت کند، و شخص دیگر بدون هیچ واکنشی فقط بایستد و با آنها روبرو شود؟ کدام یک از این دو برای شما منطقی تر به نظر می رسید؟ به نظر می رسید چه کسی بر این موقعیت مسلط است؟

اگر ایالات متحده یا هر کشور غربی به تهدیدات پوتین مبنی بر جنگ هسته ای با تهدیدهای خود پاسخ دهد، به این تهدیدات مشروعیت بیشتری می بخشد. و تأیید می کند که جنگ هسته ای بین دو ابرقدرت بزرگ هسته ای نتیجه معقول درگیری فعلی در اوکراین خواهد بود. در عوض، سکوت بایدن نشان می‌دهد که پوتین چقدر غیرمنطقی است هم در گفتار و هم در عمل.

2. گاهی اوقات بهتر است اجازه دهید دیگران صحبت کنند.

نشستن روی صندلی و اجازه دادن به دیگران برای صحبت کردن می تواند برای اکثر رهبران چالش برانگیز باشد. اما مواقع زیادی وجود دارد که این موثرترین روش است. سطح پایین بایدن تا کنون مورد توجه دیگران قرار گرفته است، به ویژه رئیس جمهور اوکراین، ولودیمیر زلنسکی، که به نماد بین المللی عزم و شجاعت تبدیل شده است. همچنین روشن می کند که – علیرغم ادعاهای مکرر پوتین مبنی بر اینکه اوکراین دست نشانده ایالات متحده است – این واقعاً یک درگیری اروپایی است و صدای اروپایی ها باید شنیده شود.

بایدن، که به خوبی می‌داند که دفتر رئیس‌جمهور با یک مگافون بزرگ عرضه می‌شود، به کسانی که برای او کار می‌کنند اجازه داده است که برای دولت او صحبت کنند. به عنوان مثال، در 3 ژانویه، کمتر از دو ماه پیش، پنج کشور هسته‌ای بیانیه‌ای مشترک صادر کردند که در بخشی از آن گفته شد:

ما تأیید می کنیم که در جنگ هسته ای نمی توان پیروز شد و هرگز نباید در آن جنگید.

کشورهایی که این بیانیه را امضا کردند شامل ایالات متحده، فرانسه، بریتانیا، چین – و روسیه بودند. بایدن به شدت وسوسه شده باشد که خودش به این تلنگر اشاره کند، اما در عوض، این یادآوری از سوی یک منبع ناشناس وزارت دفاع آمده است. اگر بایدن این را گفته بود، در اصل پوتین را دروغگو خطاب می کرد. این امر جنگ لفظی را بیش از پیش تشدید خواهد کرد.

3. رهبران باهوش بر حقایق تمرکز می کنند، نه لفاظی.

عدم پاسخ بایدن همچنین به جهان زمان زیادی داده است تا بپرسند تهدیدهای پوتین واقعاً چه معنایی دارند. اگر ویدیوی دستور پوتین را ندیده اید، ارزش 48 ثانیه وقت خود را دارد. اولین چیزی که متوجه خواهید شد این است که به وضوح به عنوان یک لحظه ساخته شده برای تلویزیون در نظر گرفته شده است، با ژنرال ها در کنار نشستن پوتین رو به دوربین برای دادن دستور. دومین چیزی که متوجه خواهید شد این است که او می‌گوید هشدار هسته‌ای پاسخی به تحریم‌ها و «اظهارات تهاجمی» رهبران غربی است، در مقابل هرگونه تهدید نظامی فوری.

چیزی که ممکن است متوجه نشوید، مگر اینکه در ژئوپلیتیک متخصص باشید، این است که عبارتی که او استفاده می کند “عمدا مبهم است”، همانطور که یکی از تحلیلگران بیان کرد. این به عنوان دستوری برای قرار دادن زرادخانه هسته‌ای روسیه در “وظیفه ویژه رزمی” ترجمه شده است. به نظر می‌رسد هیچ‌کس نمی‌داند این عبارت فراتر از قصد آشکار ساخت سلاح‌های هسته‌ای آماده‌تر از قبل چیست.

هر کاری که روسیه در واقع با سلاح های هسته ای خود انجام دهد، ایالات متحده و بسیاری از کشورهای دیگر، تقریباً به طور قطع از ماهواره های بسیاری که زمین را احاطه کرده اند، دیدی چشمگیر خواهند داشت. کارشناسان دفاعی خاطرنشان می‌کنند که همه این ناظران دقیقاً می‌دانند که تمرینات آمادگی استاندارد چگونه به نظر می‌رسند و بلافاصله هر چیزی را که از آن هنجار منحرف شود، تشخیص می‌دهند.

کارشناسان همچنین خاطرنشان می کنند که پوتین عادت به تهدیدات هسته ای دارد – این دومین بار است که در کمتر از یک هفته این کار را انجام می دهد. این در تضاد کامل با سیاست دیرینه ایالات متحده است. نه تنها هیچ رئیس جمهور ایالات متحده هرگز تغییری در آمادگی هسته ای در تلویزیون اعلام نمی کند، بلکه سطح Defcon ما همیشه به دلایل امنیتی مخفی باقی می ماند. این قطعاً موردی است که هر چه کمتر بگویید، وضعیت بهتری دارید.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان می شود، نظرات خودشان است، نه نظرات Inc.com.

[ad_2]