راه اندازی ماشین بستنی کیچ به تازگی از مک دونالد برای 900 میلیون دلار شکایت کرد

[ad_1]

کیچ، استارت‌آپی که دستگاه‌های نظارت بر دستگاه بستنی‌سازی را تولید می‌کند، در اول مارس از مک‌دونالد شکایت کرد و ادعا کرد که تبلیغات نادرست و تداخل غیرقانونی در کسب‌وکارش. همچنین می‌گوید مک‌دونالدز، همراه با شرکت بستنی‌سازش تیلور، با مهندسی معکوس یکی از دستگاه‌های کیچ برای کپی کردن آن و ایجاد محصول خود، درگیر جاسوسی شرکتی هستند.

این شکایت ادعا می‌کند که مک‌دونالدز آگاهانه دروغ گفته است، وقتی نامه‌ای را برای همه دارندگان حق امتیاز ارسال کرده و به آنها هشدار داده است که استفاده از دستگاه Kytch می‌تواند به کارمندان آسیب برساند. این نامه رشد سریع کسب و کار کیچ را متوقف کرد و باعث شد این شرکت میلیون ها نفر را در حال حاضر و آینده از دست بدهد. مطابق با سیمیمليسا نلسون و جرمي اوساليوان، بنيانگذاران Kytch، خواهان غرامت 900 ميليون دلاري و همچنين محاكمه هيئت منصفه هستند. حتی اگر آنها برنده شوند، داستان آنها درسی است از همه چیزهای بدی که ممکن است اتفاق بیفتد، اگر سعی کنید با گرفتن یک شرکت بزرگ، یک تجارت ایجاد کنید.

در مرکز این درگیری مشکل جدی وجود دارد که مک دونالد در چند سال گذشته نتوانسته آن را برطرف کند – دستگاه های بستنی ساز آن اغلب اوقات خراب می شوند. خود این زنجیره با یک توییت غم انگیز که در دادخواست به آن اشاره شده است، این موضوع را تایید کرد.

در واقع، این ماشین‌ها که توسط شرکت تیلور ساخته می‌شوند، به قدری خراب می‌شوند که وب‌سایت مک‌بروکن برای ردیابی اینکه کدام‌یک خراب هستند و کدام کار می‌کنند ایجاد شد. به گفته مک بروکن، در حال حاضر، 10.36 درصد از دستگاه های بستنی ساز مک دونالد در سراسر کشور غیرکارآمد هستند که 26.5 درصد در شهر نیویورک و 19 درصد در دالاس کار نمی کنند. (Kytch ادعا می کند که این عمدی است زیرا تیلور بخش بزرگی از درآمد خود را از تعمیر ماشین بدست می آورد.)

از نظر نلسون و اوسالیوان، این ماشین های مشکل ساز فرصتی عالی به نظر می رسید. در سال 2019، آنها شروع به فروش دستگاه کوچکی کردند که می‌توان آن را در دستگاه‌های بستنی‌سازی مک‌دونالد نصب کرد و به‌صورت بی‌سیم به تلفن هوشمند صاحب امتیاز وصل شد. این دستگاه ارتباطات داخلی دستگاه را کنترل می کند و در مورد آنها گزارش می دهد و در صورت پر شدن بیش از حد دستگاه یا نیاز به تعمیر و نگهداری پیشگیرانه به کاربران هشدار می دهد. این امر به فرنچایزها کمک می‌کند تا دستگاه‌های خود را در بیشتر زمان‌های عملیاتی نگه دارند، در هزینه‌های تعمیر صرفه‌جویی می‌کنند و از از دست رفتن درآمد ناشی از فروش از دست رفته بستنی جلوگیری می‌کنند.

فروش هر سه ماه دو برابر می شود.

این دستگاه با فرنچایزها موفقیت آمیز بود. تا نوامبر 2020، Kytch 500 مشتری داشت و فروش آن هر سه ماهه دو برابر می شد. زمانی که مک‌دونالدز نامه‌ای به همه دارندگان حق امتیاز ارسال کرد و به آن‌ها گفت که دستگاه‌ها را نصب نکنند و هشدار داد که انجام این کار ضمانت‌هایشان را باطل می‌کند، همه چیز متوقف شد. مک‌دونالدز سپس اضافه کرد: «حتی نگران‌کننده‌تر، مک‌دونالدز اخیراً تشخیص داده است که دستگاه کیچ یک خطر ایمنی بالقوه بسیار جدی برای خدمه یا تکنسین‌هایی که تلاش می‌کنند دستگاه را تمیز و تعمیر کنند، ایجاد می‌کند، با توجه به اینکه کنترلر Kytch ممکن است باعث شود دستگاه عملکرد آن را تغییر دهید یا در حین تمیز کردن و نگهداری به کار خود ادامه دهید، به نحوی که می تواند آسیب جدی به انسان وارد کند.”

بنیانگذاران Kytch می گویند که این بالونی است، و مک دونالد زمانی که نامه را ارسال کرد این را می دانست. نه تنها دستگاه‌های Kytch توسط شرکت تست محصول Intertek تایید شده بودند، بلکه آسیبی که مک‌دونالد در مورد آن هشدار می‌دهد نمی‌تواند رخ دهد، زیرا وقتی یک کارمند درب دستگاه بستنی‌ساز را برای تمیز کردن یا انجام تعمیرات باز می‌کند، موتور دستگاه به طور خودکار غیرفعال می‌شود. نلسون گفت: «مک‌دونالد دلایل زیادی داشت که بداند کیچ ایمن است و هیچ مشکلی ندارد. سیمی.

یکی از نمایندگان مک دونالد این بیانیه را به Inc.com ارائه کرد: مک‌دونالد مدیون مشتریان، خدمه و صاحبان امتیاز است که استانداردهای ایمنی دقیق ما را حفظ کند و در این امر با تامین‌کنندگان کاملاً بررسی‌شده همکاری کند. ادعاهای Kytch بی‌اساس است و ما به این شکایت پاسخ خواهیم داد.

قبل از شکایت از مک‌دونالد، کیچ در ماه مه گذشته از تیلور به دلیل سرقت اسرار تجاری آن با مهندسی معکوس دستگاهی برای ایجاد محصول خود شکایت کرد. این دعوی در جریان است، اگرچه کیچ برنده حکم منع موقت شد و دادگاه به تیلور دستور داد دستگاه کیچ خود را پس دهد.

این همه به کجا ختم خواهد شد؟ به نظر می رسد یک داستان کلاسیک دیوید در مقابل جالوت باشد، و در دنیای واقعی، بیشتر چنین داستان هایی برای پسر کوچک خوب کار نمی کنند. مک دونالد مطمئناً منابع و استعداد قانونی برای مبارزه طولانی و پیچیده را دارد، در حالی که Kytch در حال حاضر درخواست کمک های مالی از بازدیدکنندگان به وب سایت خود دارد.

در پایان ممکن است یک داستان هشدار دهنده برای کارآفرینان بالقوه باشد. پذیرش یک شرکت غول پیکر امن ترین راه برای راه اندازی یک استارتاپ نیست. و قبل از اینکه برای McFlurry بروید، ممکن است بخواهید بررسی کنید و مطمئن شوید که دستگاه کار می کند.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان می شود، نظرات خودشان است، نه نظرات Inc.com.

[ad_2]