در 6 کلمه، یکی از بنیانگذاران نتفلیکس نشان می دهد که چگونه این شرکت بر سرگرمی تسلط داشته است.

[ad_1]

برخی می گویند مارک راندولف یک کارآفرین کارآفرین است. او داستان موفقیت بسیاری از بنیان‌گذاران استارت‌آپ را دارد: ایده‌ای رادیکال و تحول‌آفرین در صنعت که اکنون در حال شکل دادن به دنیای سرگرمی است. این ایده؟ نتفلیکس – یک شرکت یکپارچه در حال حاضر گنجانده شده است که درآمد سالانه آن بیش از 25 میلیارد دلار است.

با کمال تعجب، شاید انگیزه راندولف دلار و سنت نباشد. هرگز نبود. او در مصاحبه اخیر خود با صراحت اعتراف کرد: “پول هرگز انگیزه من نبوده است.” در عوض، رویاپرداز سرگرمی بر تجربیات متمرکز شد. او خاطرنشان کرد: «تجمل در اینجاست. و این واقعاً یک چیز پولی نیست بلکه یک برنامه ریزی است.»

وقتی به آن فکر می کنید، جنبه تجربی نتفلیکس واقعاً چیزی است که آن را از جمعیت متمایز می کند. بله، Blockbuster در دهه 80 و 90 بسیار محبوب بود، اما چیز جدیدی در این تجربه وجود نداشت: بیشتر در مورد حجم و انتخاب بود که توسط یک زیرساخت ملی افزایش می یافت.

راندولف به همراه یکی از بنیانگذاران، رید هستینگز، فیلمنامه را تغییر دادند. آنها به اجاره فیلم به عنوان تجربه‌ای نگاه می‌کردند که از لحظه‌ای که به تماشای فیلم فکر می‌کنید تا فرآیند اجاره، تماشای خود فیلم، تا بازگشت دی‌وی‌دی‌هایتان ادامه دارد. آنها می خواستند این تجربه در مورد فیلم باشد – بنابراین آنها راحتی DVDهای پستی را به معادله اضافه کردند.

اگر بخواهیم منصف باشیم، Blockbuster همین کار را به صورت کوتاه انجام داد، اما نتفلیکس – که همیشه با تجربه تماشای فیلم هماهنگ بود – از قبل در حال برنامه ریزی برای نوآوری بعدی خود از تجربه سینمای خانگی بود. بنابراین، در دهه 2000، جریان پخش شد و در نهایت، مجموعه‌ای از نمایش‌ها و فیلم‌های تولید شده توسط نتفلیکس با کیفیتی که به ندرت در خارج از استودیوهای بزرگ هالیوود دیده می‌شدند.

همه اینها به تمرکز شدید روی تجربه و برنامه ریزی خلاصه می شود – هم در داخل شرکت و هم با توجه به مخاطب در خانه.

اما عنصر مخفی دیگری در موفقیت راندولف وجود داشت که او در مصاحبه خود با آن به اشتراک گذاشت: او تنها پنج سال پس از تولد او شرکت را ترک کرد، در حالی که نفوذ سرگرمی او هنوز در حال افزایش بود. چرا؟ یک درک متواضعانه: او گفت: «مهارت‌هایی که در استارت‌آپ‌ها وجود دارد با مهارت‌هایی که برای داشتن یک مدل تجاری قابل تکرار و مقیاس‌پذیر به آن نیاز دارید، بسیار متفاوت است.

به عبارت دیگر، کارآفرینانی که در مراحل اولیه موفقیت پیدا می‌کنند، همیشه – شاید اغلب هم – همان کسانی نیستند که می‌توانند شرکت را توسعه دهند. برای راندولف، مهارت‌هایی که در ابتدا به کار می‌برد – ایجاد تیم، ایجاد استراتژی تجاری بدون ابهام، ایجاد نوآوری بیرون از جعبه – ممکن است نتفلیکس را پس از اینکه پایه‌گذاری کرد و به طور جدی به فکر افزایش مقیاس بود، عقب انداخت.

این البته نیاز به آگاهی دارد. همانطور که در شرکت خود می سازید، رشد می کنید و نوآوری می کنید، آیا به راه هایی که کمک های شما ممکن است مانع پیشرفت شود توجه می کنید؟ یا فقط روی حفظ کنترل و مالکیت تمرکز کرده اید؟ یا شاید همانطور که راندولف نیز هشدار داد، آیا انرژی زیادی را صرف پول می‌کنید و برای تجربه‌ای که ارائه می‌دهید کافی نیستید؟

هر دو درس‌های مهمی هستند، به‌ویژه در عصری که همانطور که خود راندولف اشاره می‌کند، تجلیل از «کارآفرین بزرگ و ثروتمند» با رویای آمریکایی درآمیخته است. واضح است که به این سادگی نیست. سوالی که برای مدیران اجرایی آینده مطرح می شود این است: “آیا به اندازه کافی توجه می کنید تا متوجه شوید که زرق و برق طلاکاری شده با پول یک داستان تخیلی است و موفقیت در خلق تجربیات ارزشمند نهفته است؟”

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان می شود، نظرات خودشان است، نه نظرات Inc.com.

[ad_2]