در بازارهایی که فروش حشیش از نظر قانونی مبهم است، کسب‌وکارها راهی (قانونی) پیدا می‌کنند.

[ad_1]

اکثر مردم 60 دلار برای لذت منحصر به فرد گوش دادن به تلاوت 3 و نیم ثانیه ای یک سخنرانی انگیزشی پرداخت نمی کنند. اما برخی ممکن است اگر این سخنرانی همراه با یک “هدیه” باشد، مانند یک هشتم اونس علف هرز.

این مدل کسب‌وکار پشت انبوهی از استارت‌آپ‌ها در ایالت‌های منتخب در سراسر کشور و واشنگتن دی‌سی است که در ازای هدیه ماری‌جوانا، همه چیز را از یک سخنرانی انگیزشی یا مشاوره حقوقی گرفته تا یک برچسب یا کوپن به مشتریان عرضه می‌کنند. استراتژی فروش غیرمستقیم، به طور موثر، به عنوان راه حلی برای مشاغل بازار خاکستری متخصص در فروش حشیش عمل می کند، که در سطح فدرال غیرقانونی باقی می ماند.

در حالی که قوانین حاکم بر برنامه هر ایالت متفاوت است، خود خلأ راهی را برای کسب‌وکارهایی که سعی می‌کنند حشیش را به دست مصرف‌کنندگان برسانند، ارائه می‌کند، حتی اگر خود شرکت‌ها نتوانند به طور قانونی آن را بفروشند. این امر همچنین به تقویت این اره قدیمی کمک می کند که کارآفرینان – در مواجهه با ناملایمات، نه کمتر – همیشه راهی پیدا می کنند.

یکی از اولین موارد آزمایشی برای این استراتژی، واشنگتن دی سی است، پس از اینکه رای دهندگان در آنجا یک اقدام رای به نام ابتکار 71 در سال 2014 را تایید کردند. این اقدام، که مالکیت شخصی تا دو اونس را برای استفاده تفریحی قانونی می کند، همچنین امکان انتقال تا یک اونس ماری جوانا تا زمانی که پول رد و بدل نشده باشد و گیرنده حداقل 21 سال سن داشته باشد. اجرای I-71 فروش ماری جوانا را قانونی نکرد، اما به ایجاد فرهنگ و اقتصاد جدید شاهدانه برای توزیع علف های هرز قانونی کمک کرد. ایالت هایی مانند ماساچوست در گذشته چارچوب های مشابهی را برای هدیه حشیش پذیرفته اند، در حالی که کشورهای دیگر مانند ایالت نیویورک در حال حاضر در چارچوب هدیه مشابهی مانند I-71 شرکت می کنند.

رایان ها، مدیرعامل 33 ساله و یکی از بنیانگذاران Dreamy DC، مستقر در واشنگتن، می‌گوید: «فقط به این دلیل که قانونی است به این معنی نیست که درست است، و فقط به این دلیل که غیرقانونی است به این معنی نیست که اشتباه است. شرکت سخنرانی انگیزشی.” این کسب و کار شش ساله دارای یک برنامه وب است (و در حال حاضر روی یک برنامه تلفن همراه کار می کند) که از طریق آن کاربران می توانند مدت زمان سخنرانی را که می خواهند انتخاب کنند و منتظر بمانند تا بلندگوی کمد نزدیک آنها برسد. Dreamy در حال حاضر با Dispensary مستقر در DC کار می کند تا هدایای حشیش خود را برای مشتریان تهیه کند. یک سخنرانی 3 و نیم ثانیه ای برای مشتری 60 دلار هزینه دارد، در حالی که یک سخنرانی 28 ثانیه ای 360 دلار است. مدت زمان سخنرانی ها با مقدار حشیش، بر حسب گرم، که به مشتری هدیه داده می شود، مطابقت دارد.

این به سختی تنها بازی در شهر است. در DC، سایر فروشگاه‌های مطابق با I-71 مانند No Kids Allowed، Gifted Curators، Ez Gifting DC و غیره وجود دارند. تنها هفت داروخانه دارای مجوز پزشکی ماری جوانا در پایتخت کشور وجود دارد. در شهر نیویورک، گروهی از مغازه‌های مشابه در حال رقابت برای شرکت در مدل هدیه حشیش هستند، پس از آن که اندرو کومو، فرماندار سابق، لایحه‌ای را امضا کرد که ماری‌جوانای تفریحی را در مارس 2021 قانونی می‌کند. قانون توصیه می‌کند که 50 درصد از مجوزهای حشیش لغو شود. به مشاغل متعلق به اقلیت ها یا زنان، کشاورزان مضطرب یا جانبازان معلول خدمات.

باشگاه کانابیس امپراتوری نیویورک، که بدون مجوز است، حشیش را از طریق خدمات عضویت می فروشد. این فروشگاه مجوز ندارد، اما وب سایت آن می گوید؛ “ما از موهبت قانونگذاری ایالت نیویورک که اجازه انتقال بدون منفعت حشیش را می دهد، استفاده کرده ایم و یک سرویس عضویت راه اندازی کرده ایم که در آن باشگاه محصولات شاهدانه را برای اعضای خود خریداری می کند و فقط هزینه را برای تسهیل خرید اضافه می کند. و انتقال محصولات مذکور.” مقامات نیویورک اخیراً مغازه‌های بدون مجوز را سرکوب کرده و 52 نامه توقف و توقف ارسال کرده‌اند. گاتهامیست.

در حالی که برخی از کسب‌وکارهایی که از این مدل هدیه استفاده می‌کنند می‌توانند مشتریان را به خرید برچسب، تی شرت یا نوع دیگری از کالاهای ملموس دعوت کنند، Ha می‌گوید Dreamy سخنرانی‌ها را به این دلیل انتخاب کرد که برای محیط زیست بهتر بود. ها می گوید: «ما به کالای ناملموسی نیاز داشتیم که ضایعات ایجاد نکند. به این ترتیب می توانید آن را بارها و بارها بدون افزایش ردپای کربن خود خریداری کنید.

همان‌قدر که کسب‌وکارها نسبت به این چارچوب‌ها امیدوار هستند، همچنان ریسک بزرگی در راه اندازی هر کسب‌وکاری که حشیش می‌فروشد یا با آن کار می‌کند وجود دارد. این هنوز از نظر فدرال غیرقانونی است و همه چیز از بانکداری گرفته تا انجام تجارت در خطوط ایالتی را سخت تر می کند. امیدی برای تغییر در کاپیتول هیل وجود دارد. مجلس نمایندگان قانون سرمایه گذاری مجدد و حذف فرصت های ماری جوانا را در ماه آوریل تصویب کرد. در حالی که انتظار می‌رفت سناتور چاک شومر قانون فرصت‌های مدیریت شاهدانه را در آوریل معرفی کند، اعلام رسمی اکنون به زمانی قبل از تعطیلات آگوست کنگره منتقل شده است. این اقدامات، در صورت تصویب، مسیری را برای قانونی کردن و تنظیم مقررات فدرال صنعت ماری جوانا ایجاد می کند.

آنچه که احتمال تصویب آن بیشتر است، اجرای ایمن و منصفانه یا قانون بانکداری ایمن است که در سال 2021 معرفی شد و به مشاغل حشیش اجازه می داد به خدمات بانکی و کارت اعتباری دسترسی داشته باشند. این مجلس سال گذشته در این ماه به تصویب رسید و 180 حامی دو حزبی دارد.

در این میان، حفظ سمت راست قانون مهم است. مورگان دیویس، وکیل متخصص در قانون و سیاست حشیش در موسسه حقوقی دیویس مستقر در رالی، می گوید: برای شروع، کسب و کارها باید اطمینان حاصل کنند که محصولات آنها تا حد امکان دقیق برچسب گذاری شده است. یک مثال رایج در این مورد، اطمینان از اینکه محصولات به طور دقیق طبقه بندی شده اند، در رابطه با میزان تتراهیدروکانابینول (THC)، جزء روانگردان موجود در شاهدانه، موجود در آن است.

دیویس همچنین توصیه می کند که محصولات را برای آزمایش مستقل و شخص ثالث ارسال کنید تا اطمینان حاصل شود که گواهی تجزیه و تحلیل همراه با هر محصول دقیق است. COAها اسناد رسمی هستند که سطوح THC را در یک محصول تأیید می کنند، اما آزمایش شخص ثالث همچنان مهم است زیرا دیویس هشدار می دهد که برخی از COA ها ممکن است قانونی نباشند.

دیویس می‌گوید وقتی کسب‌وکارها در یک منطقه خاکستری فعالیت می‌کنند، نیاز به خود تنظیمی دارند – تا حدی. کسب‌وکارها باید استانداردهای سایر صنایع را مقایسه و مقایسه کنند و بهترین روش‌ها را برای اجرای عملیات خود ارائه دهند تا به آنها کمک کند تا دریابید که آیا ریسک غیرضروری می‌پذیرند یا خیر.

[ad_2]