تسلا به تازگی سودآورترین سه ماهه خود را داشته است و همه چیز به این عدد 1 می رسد

[ad_1]

روز چهارشنبه، تسلا آخرین درآمد سه ماهه خود را گزارش کرد. مطمئناً روز خوبی برای تسلا و سهامدارانش بود. این شرکت اعلام کرد که از مجموع فروش 18.8 میلیارد دلاری، 3.6 میلیارد دلار به دست آورده است که هر دو رکورد هستند. این انتظارات 2.6 دلاری درآمد خالص را شکست داد. هر زمانی که 1 میلیارد دلار بیشتر از آنچه که انتظار داشتید سود کنید، این یک چیز خوب است.

هر کسب و کاری برای کسب درآمد وجود دارد. مسئله این است که درآمد تسلا بیش از آنچه انتظار می رفت، نه تنها قابل توجه بود، بلکه همین هم بود. به نظر می رسد که این یک درس ارزشمند برای هر کسب و کار است. بیا یک نگاهی بیندازیم.

در طول آن تسلا در ارائه درآمد خود گفت که حاشیه سود خودروهایش 32.9 درصد بوده است. بقیه شرکت (به عنوان مثال، بخشی که پنل‌های خورشیدی و بسته‌های باتری خانگی می‌فروشد) درآمدی ندارند و در نتیجه، حاشیه سود کلی تسلا ۱۹.۲ درصد بود.

در مقام مقایسه، هیچ خودروساز دیگری به آن نزدیک نمی شود. به عنوان مثال، فورد در سه ماهه پایانی سال 2021 کمی بیش از 7 درصد حاشیه داشت.

برای روشن شدن، مقایسه دقیقی نیست. همچنین پیشنهاد نمی‌کنم تسلا تجارت بهتری نسبت به فورد باشد. آنها از بسیاری جهات شرکت های بسیار متفاوتی هستند. برای مثال، فورد تقریباً به همان اندازه از وانت‌های F150 خود را به تنهایی می‌فروشد که تسلا همه مدل‌هایش را می‌فروشد.

من فقط مقایسه را انجام می دهم زیرا 32.9 درصد حاشیه سود طبیعی برای ساخت خودرو نیست. این به حاشیه ای نزدیک است که اپل برای فروش آیفون می کند.

دلیل اینکه این عدد بسیار مهم است بسیار آسان است – تسلا یک تجارت است و کسب و کارها باید پول در بیاورند. این چیزی نیست که تسلا برای مدت طولانی در آن خوب بود. سپس، زمانی که شروع به سودآوری کرد، بیشتر به دلیل اعتبارات نظارتی شرکت فروخته شده به خودروسازان دیگر بود که از آنها برای دستیابی به اهداف آلایندگی استفاده می کردند.

به عنوان مثال، در سه ماهه گذشته، این شرکت 679 میلیون دلار از این فروش به دست آورد که از 518 میلیون دلار در سه ماهه مشابه در سال گذشته افزایش یافته است. با این حال، تسلا می‌گوید برای افزایش سود خود، کمتر به این فروش‌ها وابسته می‌شود، زیرا دیگر خودروسازان به تولید خودروهای الکتریکی خود ادامه می‌دهند.

پس این نشانه خوبی است که تسلا عمدتاً از فروش خودروها درآمد دارد. و این واقعیت که حاشیه فروش خودرو همچنان در حال افزایش است، ضرری ندارد.

این کار آسانی نبوده است زیرا تورم و محدودیت های زنجیره تامین بر هر خودروسازی فشار آورده است. به عنوان مثال، جنرال موتورز وسایل نقلیه بدون برخی از نیمه هادی ها را حمل می کرد و اعلام کرد که در این ماه تولید را در کارخانه ای در ایندیانا به مدت دو هفته به دلیل کوتاه شدن قیمت متوقف می کند.

تسلا با محدودیت های خاص خود از جمله تعطیلی اخیر کارخانه خود در شانگهای به دلیل شیوع موارد COVID-19 روبرو بوده است. با این حال، این شرکت در سه ماهه گذشته رکورد تعداد خودرو را با حاشیه سود بی سابقه تحویل داد.

تسلا تاکنون توانسته است هر خودرویی را که می‌سازد، به هر قیمتی که بخواهد بفروشد. به عنوان شاهدی بر این امر، این شرکت اخیراً قیمت مدل 3 سطح ابتدایی خود را افزایش داد و همچنان بیشتر از همیشه از آنها فروخت.

ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا، در جریان این تماس گفت: «ممکن است به نظر برسد که ما در مورد افزایش قیمت خودروهای خود با توجه به اینکه سودآوری بی سابقه ای در این سه ماهه داشتیم، غیرمنطقی هستیم، اما لیست انتظار خودروهای ما بسیار طولانی است.

او افزود: «ما کاملاً می‌خواهیم خودروهای برقی را تا حد امکان مقرون به صرفه کنیم. “این بسیار دشوار بوده است – تورم در بالاترین حد خود در 40 یا 50 سال گذشته است. تامین کنندگان تحت فشار شدید هزینه هستند. در برخی موارد، ما شاهد درخواست تامین کنندگان 20 تا 30 درصد افزایش هزینه ها از پایان سال گذشته هستیم. سال.”

و هنوز، مردم همچنان به خرید تسلا ادامه می دهند. حتی زمانی که بودجه‌های خودشان کاهش می‌یابد، مردم مایلند این قیمت‌های بالاتر را بپردازند و حاشیه سود تسلا را افزایش دهند. این به این دلیل است که افرادی که تسلا را می خرند – در بیشتر موارد – فقط به دنبال خرید یک خودروی الکتریکی نیستند، بلکه به دنبال خرید تسلا هستند. آنها به اندازه خودروهای آن برند را خریده اند. و این یک چیز فوق العاده ارزشمند برای هر کسب و کاری است.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان می شود، نظرات خودشان است، نه نظرات Inc.com.

[ad_2]