بدترین توصیه ای که تا به حال به عنوان یک مربی کسب و کار شنیده ام

[ad_1]

به عنوان یک مربی کسب و کار برای بیش از 25 سال، توصیه های تجاری زیادی از رهبران و سایر مربیان کسب و کار در این صنعت شنیده ام. و بسیاری از آن، اگرچه ممکن است با نیت خوب به نظر برسد، در واقع توصیه بسیار بدی هستند. و چند قطعه از آن وجود دارد که بارها و بارها شنیده ام که مرا به هم می ریزد. بنابراین امروز می‌خواهم یکی از بدترین نکاتی را که شنیده‌ام به اشتراک بگذارم و به شما بگویم که در عوض چه کاری باید انجام دهید.

“کاری را که دوست داری انجام بده، پول به دنبالش خواهد آمد”

این توصیه اغلب به یک کارآفرین جدید داده می شود که به دنبال راه اندازی کسب و کار خود است. آنها واقعاً هنوز نمی‌دانند که می‌خواهند چه کار کنند، و در چند چیز گام برداشته‌اند، اما واقعاً چیزی پیدا نکرده‌اند که مورد توجه قرار گرفته باشد. آشنایان تجاری آنها آنها را در حال جستجو می بینند و این نکته را به عنوان راهی برای کمک به دوستشان در یافتن راهشان به اشتراک می گذارند. و اغلب با داستان دوست یکی از دوستانش همراه می شود که به یک سرگرمی مبهم علاقه پیدا کرده و آن سرگرمی را به ظاهر یک شبه به یک تجارت چند میلیون دلاری تبدیل کرده است. برای کارآفرین مشتاقی که در یک کار بن بست گیر کرده است، الهام بخش و نشاط آور است. اما به ازای هر فردی که علاقه خود را دنبال می‌کند، 1000 نفر وجود دارد که کسب‌وکاری را در مواردی شروع کرده‌اند که علاقه خاصی به آن نداشتند و نه تنها آن را به نتیجه رساندند، بلکه آن را موفق کردند. شاید شما عاشق چمن زنی نباشید، اما می توانید یک تجارت محوطه سازی بسیار موفق داشته باشید. آیا کسی به کیک ادراری علاقه دارد؟ سالانه میلیاردها عدد از آنها خریداری می شود. لیست ادامه دارد و ادامه دارد. برای ایجاد یک کسب و کار موفق لازم نیست صنعت یا محصولی را که می فروشید دوست داشته باشید. با این حال، شما باید به طور عینی در مورد آن فکر کنید.

مخاطبان خود را بشناسید

آیا این بدان معناست که شما نباید برای انجام کاری که دوست دارید تلاش کنید؟ البته که نه. اما ضروری است که شما تحقیقات خود را انجام دهید. قبل از اینکه قدم بعدی را بردارید، باید بازار و خریدار خود را بشناسید. آیا در خود بازار ارزش وجود دارد؟ مسابقه چگونه به نظر می رسد؟ آیا کسی به محصول یا خدماتی نیاز دارد که در کنار علاقه شما باشد؟ اگر بازار قابل دوام است، به هر طریقی آن را دنبال کنید. اما اگر اعداد و ارقام جمع نمی‌شوند، پایبندی به آن می‌تواند منجر به فاجعه املایی برای تجارت و حساب پس‌انداز شما شود.

یک طرح ایجاد کنید

یکی دیگر از مشکلات مانترا “آنچه را که دوست داری انجام بده” این است که به طور ضمنی گفته می شود که با پیروی از اشتیاق خود، مجبور نخواهید بود به اندازه سایر صاحبان مشاغل سخت کار کنید. و این به سادگی اینطور نیست. شما می‌خواهید برنامه‌ای برای نحوه برخورد با کسب‌وکار، و اینکه چگونه و چه زمانی آن کسب‌وکار را برای برآورده کردن نیازهای صنعت خود مقیاس‌بندی کنید، ایجاد کنید. تمرکز و توجه زیادی لازم است تا کسب و کار شما رشد کند، و اشتیاق فقط شما را تا این حد پیش خواهد برد. بقیه از طریق برنامه ریزی استراتژیک و پاسخگویی به دست خواهد آمد.

بنابراین، به طور خلاصه، توصیه را به این صورت تغییر می‌دهم: کاری را که دوست دارید انجام دهید (پس از تحقیقات دقیق بازار)، و سپس یک برنامه اقدام برای تحقق آن ایجاد کنید.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان می شود، نظرات خودشان است، نه نظرات Inc.com.

[ad_2]