بایدن تورم، روسیه را در نظر می گیرد و به دنبال ایجاد وحدت در طول اولین وضعیت اتحادیه است

[ad_1]

در اولین سخنرانی خود در مورد وضعیت اتحادیه، رئیس جمهور جو بایدن بر پیام وحدت و اطمینان تاکید کرد، زیرا کسب و کارها همچنان در حال عبور از ابهامات بی شماری هستند.

بایدن با اشاره به تهاجم روسیه به اوکراین گفت: «من می دانم که اخبار در مورد آنچه اتفاق می افتد می تواند برای همه آمریکایی ها نگران کننده به نظر برسد. “اما من می خواهم بدانی که ما خوب خواهیم بود. ما خوب خواهیم بود.”

برای رفع نگرانی ها در مورد افزایش هزینه های انرژی ناشی از تهاجم، بایدن از آزادسازی 30 میلیون بشکه از ذخایر استراتژیک نفت آمریکا خبر داد. او گفت که 30 میلیون دیگر از کشورهای متحد خواهد آمد. رئیس جمهور بدون ماسک در طول مدت این رویداد، پس از دو سال از همه گیری همه گیر، برای بازگشت به حالت عادی تلاش کرد. و بایدن برای کمک به رفع مشکلات آتی، برنامه‌های قانون‌گذاری را که اکنون متوقف شده است، دو برابر کرد.

اینکه آیا اظهارات او بر قانونگذاران قطبی تأثیر می گذارد یا خیر، باید دید. اما آنها باید درجاتی از اطمینان را برای کسانی که در حال حرکت در فضای تجاری متلاطم هستند ارائه دهند. در اینجا سه ​​نکته وجود دارد که بیشتر به چشم آمد:

مقابله با روسیه

بدون تردید، بحران اوکراین احساس اضطراب و استرس را تشدید کرده است، زیرا روسیه همچنان به عنوان یک علامت عجیب و غریب باقی مانده است. تهدیدات هسته‌ای ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه نیز به کاهش نگرانی‌ها در این جبهه کمکی نمی‌کند.

بایدن به سرعت نشان داد که آمریکا در کنار اوکراین ایستاده است و انتقادات شدیدی را علیه پوتین مطرح کرد. زمانی که تاریخ این دوره نوشته شود، جنگ پوتین علیه اوکراین روسیه را ضعیف‌تر و بقیه جهان را قوی‌تر خواهد کرد.» بایدن گفت که حتی اکنون نیز پوتین “اکنون بیش از هر زمان دیگری از جهان منزوی شده است” پس از تحریم‌های متعددی از کشورها علیه روسیه. آمریکا همچنین به کشورهای دیگر در قطع پروازهای روسیه از حریم هوایی آمریکا خواهد پیوست.

بایدن با آگاهی از پتانسیل اقدامات تلافی جویانه از جمله احتمال حملات سایبری، تأکید کرد که تحریم های اعمال شده علیه روسیه به طور خاص اقتصاد روسیه را هدف قرار می دهد. بایدن خاطرنشان کرد که تمام تلاش خود را برای محافظت از تجارت و مصرف کنندگان آمریکایی انجام خواهد داد.

مهار تورم

بایدن در حالی که بر برخی از پیروزی‌های خود در دوران ریاست‌جمهوری خود در رشد شغلی و دستمزدهای بالا تاکید می‌کرد، اذعان داشت که نرخ‌های تورم بسیار بالا همچنان به آمریکایی‌های کلفت‌تر ادامه می‌دهد.

بایدن توضیح داد: «اقتصاد ما سریع‌تر از آنچه که بیشتر پیش‌بینی‌ها می‌شد به عقب برگشت، اما همه‌گیری به این معنا بود که کسب‌وکارها با سختی کار می‌کردند تا کارگران کافی را برای ادامه تولید در کارخانه‌های خود استخدام کنند. وی ادامه داد: زمانی که کارخانه ها تعطیل می شوند، تولید کالا و رساندن آنها از انبار به فروشگاه بیشتر طول می کشد و قیمت ها بالا می رود.

اما بایدن تصریح کرد که مقابله با تورم اولویت اصلی است و به اشتراک گذاشت که طرح او – طرحی که شبیه به اسکلت لایحه او با وجود اینکه بایدن یک بار در طول سخنرانی خود این نام را به زبان نیاورد – با شوک برچسبی که بسیاری از آمریکایی ها را آزار می دهد مقابله خواهد کرد. . بایدن بازگشت به تولیدات آمریکایی را پیشنهاد کرد. بایدن گفت: «به جای تکیه بر زنجیره های تامین خارجی، بیایید آن را در آمریکا بسازیم. او همچنین به دنبال کاهش هزینه های انرژی است. ارائه مشوق‌ها – مانند اعتبارات مالیاتی یا یارانه‌های سرمایه‌گذاری – برای مصرف‌کنندگان و کسب‌وکارها به منظور ایجاد انگیزه در آنها برای انتخاب گزینه‌های کارآمدتر انرژی.

طرح بایدن همچنین به دنبال کاهش هزینه‌های مربوط به مراقبت از کودک است که سالانه بیش از 14000 دلار برای هر کودک است. با کاهش هزینه های مربوط به مراقبت از کودکان، رئیس جمهور معتقد است که میلیون ها زن که شغل خود را در نتیجه هزینه های بالای مراقبت از کودکان ترک کرده اند، می توانند دوباره به نیروی کار بازگردند. این مجموعه از کارگران استفاده نشده نیز می تواند به کاهش بحران نیروی کار کمک کند.

بازگشت به حالت عادی

بایدن در ابتدای سخنرانی خود متوجه شد که چگونه کووید-19 همه را در این زمان از هم جدا نگه داشته است و به جشن گرفتن گام‌هایی که کشور از آن زمان برداشته است، پرداخت. و آنها قابل توجه هستند: رئیس جمهور 79 ساله، مانند بسیاری دیگر از همتایان خود در کنگره، در طول سخنرانی ماسک نزد. (کاخ سفید و مجلس نمایندگان چند روز قبل از وضعیت اتحادیه، ماسک خود را برداشتند.)

همه گیری تمام نشده است و بایدن گفت که متوجه این موضوع است. رئیس جمهور گفت که با پتانسیل برای ظهور انواع جدید که ما همچنان باید “مراقب بمانیم.” اما او ابزارها – به عنوان مثال واکسن ها و درمان های ضد ویروسی – را تحسین کرد – ایالات متحده اکنون مجبور است از ویروس جلوگیری کند و بنابراین، تعطیلی مدارس و مشاغل دیگر ضروری نیست.

بایدن گفت: «ما نمی‌توانیم تفاوت‌هایمان را تغییر دهیم. “اما ما می توانیم نحوه حرکت خود را تغییر دهیم – در مورد کووید-19 و سایر مسائلی که باید با هم روبرو شویم.”

رئیس‌جمهور سایر زمینه‌های مرتبط با همه‌گیری را نیز پوشش داد و فاش کرد که وزارت دادگستری قصد دارد یک دادستان اصلی را برای تعقیب کسانی که از کمک‌های فدرال استفاده کرده‌اند و در کلاهبرداری‌های مرتبط با بیماری همه‌گیر مشارکت داشتند، منصوب کند.

و آنهایی که امیدوار به کمک دلارهای فدرال بیشتر برای کمک به کاهش دردهای ناشی از بیماری همه گیر بودند، احتمالاً ناامید شده بودند: بایدن به هیچ اقدام جدیدی که پیشنهاد کمک فدرال اضافی را پیشنهاد کند اشاره نکرد. اما او از کنگره برای تصویب سایر اقدامات حمایت کرد، یکی از آنها قانون نوآوری دو حزبی (که به دنبال سرمایه گذاری در فناوری های جدید و تولید آمریکایی است).

با این حال، اگر نکته ای از اظهارات مربوط به کووید بایدن وجود داشته باشد، این است: “به لطف پیشرفتی که در سال گذشته داشته ایم، کووید-19 دیگر نیازی به کنترل زندگی ما ندارد.”

[ad_2]