این شماره 1 استراتژی هدف را برای شکست دادن آمازون توضیح می دهد. این یک سکته مغزی از نبوغ است

[ad_1]

تارگت و آمازون رقیبی هستند به این معنا که هر دو طیف وسیعی از چیزهایی مانند لباس، لوازم الکترونیکی، دکوراسیون منزل و حتی مواد غذایی را می فروشند. با وجود این شباهت، این دو شرکت بسیار متفاوت هستند و استراتژی های بسیار متفاوتی دارند.

Target در مقایسه با آمازون یک خرده فروش بسیار سنتی تر است. به عنوان مثال، اکثر 400000 کارمند Target در یکی از 1931 فروشگاه آن کار می کنند که در آنجا روزانه با مشتریان تعامل دارند. اکثریت 1.6 میلیون کارمند آمازون در انبارها و مراکز فروش کار می کنند یا با وانت های تحویل کار می کنند.

این یک تمایز مهم است: Target یک خرده‌فروش است که بر اساس فروشگاه‌های فیزیکی است که مشتریان به خرید می‌روند. آمازون وب‌سایتی است که در آن مردم از آیفون یا لپ‌تاپ خود خرید می‌کنند و شبکه‌ای از مراکز توزیع است که سفارشات را به خانه مشتریان تحویل می‌دهند – معمولاً ظرف چند روز.

اگر منصف باشیم، آمازون چند فروشگاه دارد، اما هیچ کس استدلال نمی کند که آنها کسب و کار اصلی آن هستند. آنها نیستند. کسب و کار اصلی آمازون بیشتر به عنوان یک بازار آنلاین و شبکه توزیع برای فروشندگان شخص ثالث و همچنین تعداد فزاینده ای از برندهای خانه آمازون است.

البته تارگت چیزهایی را به صورت آنلاین می فروشد، اما راه اصلی تعامل با مشتریان هنوز از طریق فروشگاه های خرده فروشی فیزیکی است. در واقع، کل تجارت آنلاین آن نه بر روی انبارها، بلکه در بالای آن فروشگاه ها ساخته شده است. Target از با ارزش ترین دارایی های خود، فروشگاه ها و افراد خود برای ارائه خدمات به مشتریان خود صرف نظر از اینکه آنها می خواهند خرید کنند، استفاده می کند.

بر اساس گزارش درآمد تمام سال 2021 تارگت، که این شرکت ماه گذشته منتشر کرد، بیش از 95 درصد از تمام سفارشات آن، چه دیجیتال و چه فیزیکی، توسط فروشگاه ها انجام شده است. این عدد نشان می دهد که استراتژی واقعا چقدر موثر است.

به عنوان مثال، حتی زمانی که سفارشی را به صورت آنلاین ثبت می کنید، به احتمال زیاد توسط یک فروشگاه خرده فروشی انجام می شود، نه یک مرکز انجام. در واقع، Target از فروشگاه‌های خود به عنوان یک شبکه بزرگ بهره‌برداری کرده است.

این طرح هوشمندانه به آن کمک کرد نه تنها با رقبای بسیار بزرگتری مانند آمازون و والمارت رقابت کند، بلکه به شرکت کمک کرد درآمد خود را از قبل از همه‌گیری تا 35 درصد افزایش دهد و به بیش از 105 میلیارد دلار برساند. این هنوز فاصله زیادی با 470 میلیارد دلاری آمازون در سال 2021 دارد. از سوی دیگر، وقتی نرخ رشد فروش آنلاین را در دو سال گذشته مقایسه می‌کنید، Target به مراتب از آمازون پیشی گرفته است و حتی به آن نزدیک هم نیست.

اگر منصف باشیم، تارگت تقریباً از هیچ شروع می‌کرد، در مقایسه با آمازون، که قبلاً، می‌دانید، بزرگترین خرده‌فروش آنلاین جهان بود. وقتی آنقدر بزرگ هستید، ادامه رشد با همان سرعت دشوار است. از سوی دیگر، تارگت فضای زیادی برای رشد داشت.

حتی در سال 2017، مدت ها قبل از اینکه کسی در مورد COVID-19 بشنود، این شرکت 500 میلیون دلار برای خدمات تحویل کشتی هزینه کرد. با شروع شیوع بیماری همه گیر در سراسر کشور، این شرکت میلیون ها دلار دیگر را برای رسیدگی به سفارشات آنلاین و همچنین وانت در فروشگاه و کنار خیابان هزینه کرد.

با این حال، این موفقیت را تضمین نمی کند، و Target می توانست کاری را انجام دهد که بسیاری از مشاغل دیگر انجام می دهند – به آنچه رقیب شما انجام می دهد نگاه کنید و فقط آن را کپی کنید. این یک تاکتیک بسیار رایج است.

به جز، سه چهارم آمریکایی ها در 10 مایلی یکی از آن فروشگاه ها زندگی می کنند. این بدان معناست که یک مرکز تکمیل و محل وانت در فاصله کوتاهی از اکثر مشتریانش وجود دارد. چرا نمی خواهید از آن استفاده کنید؟

این دقیقاً همان کاری است که تارگت انجام داد. این شرکت به جای تلاش برای تغییر استراتژی متفاوت برای رقابت با آمازون، این دارایی ها را دو برابر کرده و از آنها برای ارائه خدمات به مشتریان حتی با تغییر نیازهای آنها استفاده کرده است. آن کار می کند.

تغییر به سمت خریدهای آنلاین به این شرکت کمک کرده تا در زمانی که تقریباً هیچ کس نمی داند چه انتظاری داشته باشد، بسیار بیشتر از حد انتظار رشد کند. تنها در سال گذشته، درآمد این شرکت 12.7 درصد رشد داشته است. این پس از یک تقویت بزرگتر در سال 2020 است.

برای مقایسه، در سال 2019 – که ممکن است یک سال عادی در نظر گرفته شود – فروش قابل مقایسه این شرکت تنها 3.9 درصد رشد کرد. در حالی که سال 2020 یک تغییر اساسی در مسیر هدف بود و هر شرکتی تجارت می کند، به نظر می رسد که این تغییر حداقل در حال حاضر ادامه دارد. هیچ کس نمی توانست دو سال گذشته را ببیند، اما پاسخ این شرکت یک نبوغ است.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان می شود، نظرات خودشان است، نه نظرات Inc.com.

[ad_2]