ایلان ماسک معادله نوآوری خود را فاش کرد. این یک راه آسان برای سنجش قابل اجرا بودن یک ایده تجاری است

[ad_1]

ایلان ماسک به عنوان یکی از بزرگترین مبتکران تاریخ مورد احترام است. اما چیزی که او را بسیار درخشان می کند این است که نبوغ او نه در پیچیدگی انتزاعی، بلکه در سادگی سرراست ریشه دارد.

این توانایی است که او را قادر می‌سازد تا به ظاهر هر ایده‌ای را که دنبال می‌کند به یک تجارت بسیار موفق تبدیل کند. اما دلیلش این است که او هر ایده یا نوآوری که به ذهنش می رسد را دنبال نمی کند. در عوض، او آنها را با استفاده از «معادله نوآوری» ساده خود به میدان می‌آورد تا مشخص کند آیا واقعاً ارزش پیگیری دارند یا خیر. این گامی حیاتی است که بسیاری از کارآفرینان نادیده می‌گیرند و آن‌ها را به دنبال کورکورانه چیزی سوق می‌دهد که ممکن است عالی باشد، اما برای آنها عالی نیست.

ماسک در مصاحبه ای با لکس فریدمن، محقق هوش مصنوعی در MIT، دن کارلین را صدا می کند. تاریخچه هاردکور “بزرگترین پادکست تا کنون.” او در ادامه به دنبال نوآوری می پردازد و با این کار هسته فرآیند تصمیم گیری و معادله نوآوری خود را آشکار می کند.

به گفته ماسک، “آنچه مهم است سرعت نوآوری، دسترسی به منابع و مواد خام است.” به عبارت دیگر، کارآفرینان می توانند به سرعت و به آسانی با استفاده از این معادله ساده، آنچه را که برای تبدیل ایده وحشیانه خود به واقعیت لازم است، بسنجند.

به سه سوال اساسی تقسیم می شود:

  1. چقدر طول می کشد تا بسازید؟

  2. آیا به منابع مناسب دسترسی دارید؟

  3. آیا می توانید مواد اولیه مورد نیاز را تهیه کنید؟

برای هر کارآفرینی، این یک گام مهم در پیگیری یک استارتاپ است. نه تنها می تواند در زمان، پول و انرژی شما صرفه جویی زیادی کند، بلکه به یکی از سؤالات بدنامی که سرمایه گذاران از بنیانگذاران می پرسند نیز پاسخ می دهد: چرا باید شما کسی باشید که این کسب و کار را راه اندازی می کند و آیا تیم شما آنچه را که باید انجام دهد دارد. این کار را با موفقیت انجام دهم؟ این بخشی از “معضل بنیانگذار” است – چیزی که ماسک راه حلی برای آن پیدا کرده است.

1. سرعت نوآوری

زمان مهم است، اگرچه لزوماً این نیست که بتوانید سریعترین زمان را بسازید. اما شما باید بتوانید به موقع نوآوری کنید. به خصوص زمانی که کسانی که به دنبال نوآوری هستند معمولاً کسانی هستند که به دنبال نوآوری سریع هستند و از رقبا جلوتر می مانند. در بسیاری از موارد، این می تواند چیزی شبیه به یک مسابقه باشد، و با رقابت بسیار زیاد تقریباً در هر زمینه ای، قرار گرفتن در رأس گروه می تواند به شما کمک کند تا موفق شوید.

بنابراین سوال این است که ساخت آن چقدر طول می کشد؟ و آیا این در چارچوب زمانی است که فکر می کنید برای دستیابی به اهداف خود باید در آن باشد؟

2. دسترسی به منابع

با سرعت مناسب، به منابع مناسب نیز نیاز دارید. این به این دلیل است که منابع نشان دهنده توانایی شما در نوآوری است. بدون آنها، یک ایده صرفاً یک ایده است و دنبال کردن چیزی بدون منابع لازم باعث می شود که زمان بیشتری را صرف دنبال کردن منابع کنید تا نوآوری.

از خود بپرسید که آیا منابع در دسترس (یا در دسترس) از شبکه مناسب گرفته تا افراد مناسب را در اختیار دارید تا بتوانید به روشی که قصد دارید نوآوری کنید.

3. مواد اولیه

در نهایت، شما باید منابع فیزیکی یا مواد خام را در دسترس داشته باشید تا بتوانید نوآوری کنید. مواد خام اغلب چیزی است که استارت آپ ها را از نظر سرعت عقب نگه می دارد. اما مشکل تامین مواد اولیه نیز می تواند به ضرر یک استارتاپ باشد که به آنها بستگی دارد.

به عنوان مثال، در تسلا این نه تنها به معنای داشتن افرادی است که می توانند نوآوری کنند، بلکه به معنای وجود مواد کمیاب و دشوار (مثلاً گرافیت) است که برای انجام این کار لازم است. اگر شما یک ایده نابغه و یک تیم درخشان برای پشتیبانی از آن دارید، اگر به مواد مورد نیاز برای تحقق نوآوری خود دسترسی نداشته باشید، اهمیتی نخواهد داشت.

دفعه بعد که به قابلیت یک ایده فکر می کنید، معادله نوآوری ماسک را در نظر بگیرید: زمان به اضافه افراد به اضافه مواد برابر با توانایی نوآوری است. با اعمال این معادله سه متغیری ساده، شما به طور موثر مانند ایلان ماسک راه اندازی خواهید شد. می‌توانید سریع‌تر و راحت‌تر ایده‌ها را مطرح کنید و روی ایده‌هایی سرمایه‌گذاری کنید که برای آنها مناسب‌تر هستید. در ازای آن، شما با کارآمدتر ایده‌هایی را که در بهترین موقعیت برای موفقیت هستند، پیدا خواهید کرد. به عبارت دیگر، شما ایده راه اندازی مناسب را انتخاب خواهید کرد.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان می شود، نظرات خودشان است، نه نظرات Inc.com.

[ad_2]