ایلان ماسک به وعده خود مبنی بر سرویس اینترنت ماهواره ای رایگان Starlink به اوکراین عمل می کند

[ad_1]

در آخر هفته، ایلان ماسک گفت که در حال فعال کردن استارلینک، سرویس اینترنت ماهواره‌ای اسپیس ایکس در اوکراین است. این در توییتی در پاسخ به درخواست معاون نخست وزیر اوکراین و وزیر تحول دیجیتال، میخایلو فدوروف، منتشر شد که به طور خاص خواستار فعال شدن Starlink در اوکراین شده بود.

من گمان می کنم اکثر گیرنده های Starlink احتمالاً توسط دولت اوکراین استفاده می شود تا اطمینان حاصل شود که همچنان توانایی برقراری ارتباط و اشتراک گذاری اطلاعات را دارد. این در هر بحرانی مهم است، اما رئیس جمهور اوکراین، ولودومور زلنسکی، نشان داده است که به ویژه در برقراری ارتباط از طریق رسانه های اجتماعی ماهر است. زلنسکی عملاً شهروندان خود و همچنین سایر نقاط جهان را برای آرمان اوکراین گرد هم آورده است.

همزمان با حمله نیروهای روسی به شهرهای اوکراین، این کشور شاهد “یک سری اختلالات قابل توجه در سرویس اینترنت” بوده است، به گفته نت بلاک که بر فعالیت های اینترنتی نظارت دارد. داشتن یک نسخه پشتیبان قابل اعتماد برای آنلاین ماندن به دلایل واضح مفید است.

در ابتدا سخت بود که بدانیم با پاسخ ماسک چه باید کرد. البته، قابل تحسین است که ثروتمندترین فرد جهان، که دو تا از مهم ترین شرکت های فناوری آن را اداره می کند، برای کمک به کشوری که می تواند از همه کمک هایی که می تواند استفاده کند، کاری انجام می دهد. در عین حال، ماسک سابقه ای در وعده دادن دارد که اغلب نتایج متفاوتی به همراه داشته است.

برای مثال، او قول داده است که تسلای شما سال‌ها می‌تواند خودش رانندگی کند. در اوایل همه‌گیری، او وعده 1000 دستگاه تنفس مصنوعی را به بیمارستان‌ها داد که در واقع هرگز نرسیدند. دستگاه‌هایی که این کار را انجام دادند، دستگاه‌های بای پاپ بودند، که مشابه دستگاه‌های تنفس مصنوعی مورد نیاز برای درمان بیماران COVID-19 در ICU نیستند. سپس قول داد که آنها را از قطعات مدل 3 بسازد.

او همچنین در مورد یک سری از ویژگی ها و محصولات صحبت کرده است که تقریباً هرگز مطابق وعده داده نمی شوند. CyberTruck، تنها جدیدترین نمونه است.

به راحتی می توان این انتقاد را به دلیل جدی گرفتن استعداد او برای هذل انگاری رد کرد، اما وعده ایجاد انتظارات را می دهد. وقتی قول هایی می دهید، مردم از شما انتظار دارند که به آنها عمل کنید. ماسک تمایل دارد که قول بدهد و بعداً بفهمد که چگونه آنها را محقق کند. تا حد زیادی، او این استراتژی را برای خودش اجرا کرده است، اما هر بار که به وعده های خود عمل نکنید، هزینه ای دارد.

گاهی اوقات فقط دادن وعده می تواند مشکل ساز باشد، مانند زمانی که او گفت که بودجه لازم را دارد و قصد داشت تسلا را خصوصی کند. این یکی او را با SEC در مشکل واقعی قرار داد، که او را از ریاست یک شرکت سهامی عام به مدت سه سال محروم کرد.

فکر می‌کنم همه می‌توانیم موافق باشیم که پاسخ سریع ماسک به فدوروف دقیقاً ذهنیت درستی بود. مشکل این است که ارائه خدمات اینترنت ماهواره ای به سادگی پاسخ دادن به یک توییت نیست. حتی اگر Starlink سرویس را در اوکراین روشن کرده باشد، برای استفاده از آن سرویس، نیاز به گیرنده وجود دارد. وقتی کشور شما مورد حمله قرار گرفته و شهری که در آن زندگی می کنید توسط نیروهای متخاصم احاطه شده است، آسان نیست که بیرون بروید و یکی بخرید.

با این حال، در این مورد، به نظر می رسد که ماسک این کار را انجام داده است. فدوروف روز دوشنبه عکسی از کامیونی پر از گیرنده های Starlink منتشر کرد. بعداً در روز دوشنبه، یک کاربر اسکرین شات اتصال اینترنت خود را با استفاده از Starlink در کیف به اشتراک گذاشت.

منظور من این است: من تمایل ماسک برای انجام هر کاری که برای کمک به مردم اوکراین ممکن است را تحسین می کنم. حقیقت این است که استارلینک خدماتی را ارائه می‌کند که ضروری است، حتی در زمان جنگ. امکان اتصال به اینترنت به معنای دریافت اطلاعات است.

از این نظر، پاسخ ماسک الگویی برای هر کسب و کاری است. “هر کاری می توانید برای کمک انجام دهید” یک شعار بسیار خوب در زمان بحران است. این چیزی است که هر کسب و کاری باید به آن فکر کند. مطمئناً، ممکن است نتوانید خدمات حیاتی را به یک کشور جنگ زده ارائه دهید، اما می توانید کاری انجام دهید. و این چیزی می تواند تفاوت واقعی ایجاد کند – تا زمانی که به قول خود عمل کنید.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان می شود، نظرات خودشان است، نه نظرات Inc.com.

[ad_2]