اوکراین نامه ای سرگشاده به اپل ارسال کرد. تیم کوک فقط با یک ایمیل به تیم خود پاسخ داد

[ad_1]

اگر جنگ بین اوکراین و روسیه به نبرد در میدان جنگ ختم شود، حقیقت این است که بزرگترین کشور اروپا از نظر قدرت نظامی شانس کمی در برابر همسایه بسیار بزرگتر خود دارد. علیرغم این واقعیت که اوکراین تاکنون مبارزه قابل توجهی را انجام داده است، روسیه از نظر سربازان و قدرت آتش از مزیت نظامی آشکاری برخوردار است.

البته، حتی در حالی که اوکراین همچنان به دفاع از شهرهای خود در میدان ادامه می‌دهد، با طرح ادعای خود در رسانه‌های اجتماعی، از بزرگترین مزیت خود – افکار عمومی – استفاده می‌کند. تهاجم روسیه عمدتاً به دلیل فشاری که رهبران رسانه‌های اجتماعی اوکراین بر سایر نقاط جهان وارد می‌کنند، به طور جهانی محکوم شده است.

به عنوان مثال، میخایلو فدوروف، معاون نخست وزیر و وزیر تحول دیجیتال اوکراین (که اتفاقاً عنوان بسیار جالبی است)، یک سری درخواست های عمومی از شرکت های فناوری برای کمک کرده است. روز جمعه، او نامه سرگشاده ای به تیم کوک منتشر کرد از اپل می‌خواهد «ارائه خدمات و محصولات اپل به فدراسیون روسیه، از جمله مسدود کردن دسترسی به اپ استور را متوقف کند».

دلیل آن این نیست که از محصولات اپل در حملات روسیه به شهرهای اوکراین استفاده می شود. به این دلیل که اوکراین امیدوار است “چنین اقداماتی به جوانان و جمعیت فعال روسیه انگیزه دهد تا فعالانه تهاجم نظامی ننگین را متوقف کنند.”

برداشتن آیفون‌ها ممکن است یک استراتژی نظامی موثر به نظر نرسد، اما ممکن است کارساز باشد. آیفون محبوب ترین گوشی هوشمند در روسیه است که کمی بیش از 25 درصد از بازار را در اختیار دارد. میزان فشاری را که بر یک کشور وارد می کند دست کم نگیرید. اگر روسیه در داخل کشور جنگی در دست داشته باشد، جنگیدن در اوکراین برای روسیه سخت‌تر خواهد شد.

اپل چند روز طول کشید، اما این شرکت بالاخره پاسخ داد. روز سه‌شنبه، تیم کوک ایمیلی برای کارمندان ارسال کرد که در آن موقعیت شرکت و اقداماتی که این شرکت برای کمک به کارمندان خود در کشور انجام می‌داد و همچنین پاسخ به اقدامات روسیه انجام می‌داد، توضیح داد. این ایمیل اولین بار توسط The Verge گزارش شد و اپل علناً تأیید کرده است که – حداقل به طور موقت – فروش محصولات خود را در روسیه متوقف خواهد کرد.

ما در حال کار برای حمایت از تیم های خود در اوکراین و در سراسر منطقه هستیم. در اوکراین، ما با هر کارمندی در تماس بوده‌ایم و به هر نحوی که می‌توانیم به آنها و خانواده‌هایشان کمک کرده‌ایم. برای اعضای تیم اوکراینی ما در خارج از کشور که ممکن است نیاز به پشتیبانی داشته باشند، لطفاً تماس بگیرید [email redacted]. و برای هر کارمندی که نیاز به حمایت دارد، لطفاً برای منابع موجود به سایت مردم مراجعه کنید.

به عنوان یک شرکت، ما در حال انجام اقدامات اضافی نیز هستیم. ما تمام فروش محصولات در روسیه را متوقف کرده ایم. هفته گذشته همه صادرات به کانال فروش خود در کشور را متوقف کردیم. Apple Pay و سایر خدمات محدود شده است. اخبار RT و Sputnik News دیگر برای دانلود از اپ استور خارج از روسیه در دسترس نیستند. و ما ترافیک و حوادث زنده را در Apple Maps در اوکراین به عنوان یک اقدام ایمنی و احتیاطی برای شهروندان اوکراینی غیرفعال کرده ایم.

کوک به دلیل عدم پاسخ سریعتر با فشار مواجه شده بود. مدت زمانی را که اپل برای ارائه هر نوع پاسخی به پاسخ ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس نیاز دارد، مقایسه کنید. هنگامی که فدوروف توییتی ارسال کرد و از ماسک درخواست کرد که سرویس اینترنت ماهواره ای Starlink و گیرنده ها را به کشور ارائه دهد، ماسک ظرف چند ساعت پاسخ داد. دو روز بعد، فدوروف عکسی از یک کامیون پر از گیرنده های Starlink را به اشتراک گذاشت.

ممکن است اپل زمان بیشتری را صرف کرده باشد، اما این نباید از عملکرد آن بکاهد. مطمئناً یک بحث اخلاقی وجود دارد – اینکه اپل نمی‌خواهد از کشوری که به طور فعال دموکراسی را خنثی می‌کند و بی‌معنا به همسایه‌اش حمله می‌کند، سود ببرد. این احتمالاً بخشی از آن است، اما من فکر می‌کنم نکته مهم فدروف این است که اپل در موقعیت منحصر به فردی برای اعمال فشار قرار دارد. اپل می تواند به اوکراین کمک کند تا با شرایطی که می تواند برنده شود، در این نبرد بجنگد.

ایمیل کوک قدرت شرکت‌های فناوری را در تأثیرگذاری واقعی با تغییر شیوه‌ای که در این نبرد انجام می‌شود، برجسته می‌کند. فکر می‌کنم فدوروف در نامه سرگشاده‌اش به بهترین نحو این را گفته است: “ما به حمایت شما نیاز داریم – در سال 2022، فناوری مدرن شاید بهترین پاسخ به تانک‌ها، پرتابگرهای موشکی متعدد (هراد) و موشک‌ها باشد. همه ما باید امیدوار باشیم که کار کند.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان می شود، نظرات خودشان است، نه نظرات Inc.com.



[ad_2]