آیا NFT ها می توانند فرصت های اقتصادی برای هنرمندان ایجاد کنند؟ کارخانه موشک ممکن است طرح کاملی را ارائه دهد

[ad_1]

تصور کنید جری سینفلد هستید. طبق گزارشات، هنگام نسخه اصلی، در مجموع حدود 60 میلیون دلار دستمزد دریافت کردید ساینفلد قسمت های پخش شد اما، از آنجایی که شما درصدی از حقوق پشتیبان را در اختیار دارید، هنوز بیش از 400 میلیون دلار (که قبل از معامله نتفلیکس بود) برای سندیکا دریافت کرده اید.

این زیبایی مالکیت است.

حالا تصور کنید شما یک هنرمند معاصر مانند تام ساکس هستید. مجسمه‌های شما در مکان‌هایی مانند موزه هنر مدرن، گوگنهایم و ویتنی نمایش داده می‌شوند. برخی از آثار شما در حراجی به قیمت صدها هزار دلار فروخته شده است.

اما نکته اینجاست: وقتی یک مجسمه را فروختید، نمی توانید از فروش ثانویه سود ببرید. اگر یک اثر اورجینال را مثلاً 10000 دلار بفروشید و صاحب آن بعداً آن را بفروشد. برای 100000 دلار، او پاداش مالی را از افزایش ارزش دریافت می کند.

شما؟ شما دیگر مالک درصدی از کار خود نیستید. شما مالک حقوق «سندیکا» نیستید. “پول ساینفلد”؟ شما هیچ کدام از اینها را نمی بینید.

این لزوما مشکلی برای ساکس نیست. اول از همه، او یک هنرمند است، زیرا او عاشق خلق هنر است. و کسب و کار او در حال رونق است.

اما در مورد همه افرادی که اشتیاق مشابهی به خلق هنر دارند، اما برای امرار معاش با کاری که دوست دارند تلاش می کنند، چطور؟ این مشکلی است که ساکس قصد دارد به حل آن کمک کند پروژه Rocket Factory NFT، “یک کارخانه تولید چند بعدی” که به شما امکان می دهد یک موشک شخصی سازی شده در دنیای فیزیکی و مجازی بسازید و داشته باشید. سه جزء خود (بدن، دم و مخروط بینی) را انتخاب کنید و ساکس یک موشک فیزیکی منحصر به فرد می سازد که به عنوان NFT نیز ساخته می شود. پس از ساخته شدن، موشک پرتاب می شود.

سپس شما تصمیم می گیرید که چه اتفاقی می افتد. می توانید موشک را در یک ظرف شیشه ای قرار دهید و برای شما ارسال کنید. می توانید آن را به یک موزه اهدا کنید. یا، مانند برخی، حتی می توانید انتخاب کنید که آن را خرد کنید.

تمامی 3000 مولفه در ماه اوت گذشته در جریان انتشار ادعا شد. فارل یک موشک مونتاژ کرد. بودویزر یک موشک مونتاژ کرد. تیفانی به تازگی یک Okapi NFT را از Rocket Factory به قیمت 380000 دلار خریداری کرده است.

عالی برای ساکس اما هنرمندان در حال مبارزه چطور؟

اینجاست که ساکس امیدوار است موفقیت Rocket Factory جلوه‌ای موج‌دار ایجاد کند که به نفع جامعه گسترده‌تر هنرمندان باشد.

همانطور که تام گالووی می نویسد، هیچ طبقه دارایی بیش از هنر به کمبود و اصالت بستگی ندارد. فقط یکی هست مونا لیزا، و ما می دانیم که توسط لئوناردو داوینچی ساخته شده است. کمبود و اصالت تضمین شده است.

همین امر در مورد NFT هایی که به طور عمومی در زنجیره بلوکی احراز هویت می شوند و بنابراین ذاتا کمیاب هستند صادق است.

کمبود و اصالت را با فرصتی برای ادامه مشارکت مالی در فروش های آتی هنری که خلق می کنید ترکیب کنید، و یک هنرمند در حال مبارزه ممکن است مجبور نباشد تا این حد تلاش کند.

هنگامی که یک Rocket Factory NFT در Opensea فروخته می شود، بازار 2.5 درصد برای انجام تراکنش دریافت می کند و Sachs 10 درصد را دریافت می کند که توسط خریدار پرداخت می شود. هنرمندان دیگر ممکن است درصدهای بالاتری را در قراردادهای بلاک چین خود قرار دهند.

نکته کلیدی این است که جنبه تجاری هنر به طور یکپارچه در خود هنر ادغام شده است. ده درصد، 20 درصد، 90 درصد … بومی سیستم و بخشی از تراکنش است.

همه اینها ساکس را نسبت به آینده خوشبین می کند. و برای هنر نه فقط به عنوان یک تجارت، بلکه به عنوان یک جامعه.

ساکس می‌گوید: “چیز” NFT بسیار بزرگ است، اما به سرعت اتفاق می‌افتد زیرا روش‌های ارتباطی ما بسیار سریع است. و چون دروازه‌بانی وجود ندارد. بزرگترین هنرمند در فضا خودساخته است. اریک هو. هنر بلوک‌ها. اسنوفرو. این‌ها برخی از بزرگترین هنرمندان جهان هستند، زیرا بلاک چین و NFT هنر را به روی مخاطبان بسیار بیشتری باز کرده‌اند.»

و اما دردهای فزاینده ذاتی فضا؟

ساکس می‌گوید: «مردم ناامید می‌شوند، زیرا ممکن است سخت، سخت و مشکل‌ساز باشد. “با این حال، همه این مشکلات ناشی از یک چیز است و پاسخ داده خواهد شد: این جدید است، و این به جامعه بستگی دارد که جامعه را کارآمدتر کند. به یاد داشته باشید، ما هنوز در سال اول هستیم. ممکن است بیشتر از ما طول بکشد. دوست دارم به آنجا برسم، اما این هیجان انگیز است که هنرمندان پیشتاز فناوری هستند.”

برای ساکس، کمک به ایجاد فرصت‌های اقتصادی بیشتر برای هنرمندان مهم‌تر است. همانطور که اندی وارهول گفت:پول درآوردن هنر است و کار کردن هنر است و تجارت خوب بهترین هنر است.”

برای هنرمندانی که در حال مبارزه هستند، دریافت حق امتیاز برای فروش در بازار ثانویه تجارت خوبی است.

که به آنها کمک می کند تا به کار خود ادامه دهند و به هنر عالی ادامه دهند.

و با انجام کاری که دوست دارند امرار معاش کنند.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان می شود، نظرات خودشان است، نه نظرات Inc.com.

[ad_2]