آیا می خواهید سالم تر و شادتر باشید؟ علم یک پیشنهاد غیرمنتظره ارائه می دهد: آواز خواندن را امتحان کنید

[ad_1]

انبوهی از تحقیقات نشان می دهد که سرگرمی ها بسیار بیشتر از یک راه سرگرم کننده برای گذراندن زمان هستند. آنها انعطاف پذیری ایجاد می کنند، خلاقیت را تقویت می کنند و حتی عملکرد شما را در محل کار بهبود می بخشند. و بسیاری از شهادت‌های شخصی نشان می‌دهد که به‌ویژه کارآفرینان پر استرس می‌توانند از قطع ارتباط و بازگشت به شرکت‌های خود با چشمانی تازه سود ببرند.

همه اینها یک مورد قانع کننده برای داشتن یک سرگرمی است. اما کدام سرگرمی را باید انتخاب کنید؟ البته این یک تصمیم کاملاً شخصی بر اساس استعدادها و ترجیحات شماست، اما اگر به دنبال چند ایده هستید، علم یک پیشنهاد غیرمنتظره دارد: آواز خواندن را امتحان کنید.

با هم بخون…

از همان ابتدا باید به این نکته اشاره کرد که مطالعات اساساً نشان می‌دهند که هر گونه پیگیری هنری، مهم نیست که چقدر در آن کار بدی داشته باشید، به شما کمک می‌کند وارد منطقه شوید، از نگرانی‌هایتان جدا شوید و استرس را کاهش دهید. پس چرا آواز خواندن خاص است؟

اولاً، اغلب اجتماعی است. ما با دیگران در یک گروه موسیقی گاراژ، گروه کر کلیسا یا گروه کر محلی آواز می خوانیم. بر اساس تحقیقات، بالا بردن صدای خود در کنار هم به این روش فقط فعالیتی مانند سایر فعالیت‌ها نیست که به شما کمک می‌کند با افراد جدید ملاقات کنید، بلکه فعالانه به شما کمک می‌کند تا پیوندهای نزدیک‌تری با آن آشنایان جدید ایجاد کنید.

“ما مطالعه‌ای انجام دادیم که کلاس‌های آواز مبتدی را با کلاس‌های سرگرمی تازه‌کار از لحاظ اینکه چقدر این فعالیت‌ها باعث ایجاد احساس پیوند اجتماعی می‌شوند، مقایسه کردیم. آواز خواندن مقدار زیادی اندورفین تولید می‌کند، و این باعث می‌شود که شما نسبت به افرادی که با آنها کار می‌کنید احساس پیوند داشته باشید. رابین دانبار، روانشناس تکاملی دانشگاه آکسفورد توضیح داده است.

… یا به تنهایی بخوان.

اما آواز خواندن فقط نوعی چسب احساسی نیست که به پیوند ما با دیگران کمک می کند. آواز انفرادی نیز مزایای بی نظیری را ارائه می دهد. این موضوع قطعه‌ای است که اخیراً توسط پروفسور ملیسا فوربس در The Conversation منتشر شده است که فواید بسیاری برای سلامت روحی و جسمی آواز را بیان می‌کند.

آواز خواندن به طور فزاینده ای برای کمک به بهبود سلامت تنفسی برای طیف گسترده ای از بیماری ها، از جمله بیماری های مزمن انسدادی ریه، پارکینسون، آسم و سرطان استفاده می شود. از آنجایی که آواز خواندن تمرین فوق العاده ای برای سیستم تنفسی فراهم می کند، حتی از آن استفاده می شود. به افرادی که از کووید طولانی رنج می برند کمک کنید، “او اشاره می کند.

فوربس استدلال می کند که حتی اگر به اندازه کافی خوش شانس باشید که ریه های سالمی داشته باشید، ممکن است بخواهید برای بهبود سلامت روان خود آواز بخوانید. او می گوید: “آواز خواندن یک فعالیت عمیقاً تجسم یافته است: به ما یادآوری می کند که با کل خود در تماس باشیم. وقتی احساس می کنید در سر خود گیر کرده اید، سعی کنید آهنگ مورد علاقه خود را بخوانید تا دوباره با بدن خود ارتباط برقرار کنید.”

آواز خواندن نه تنها به آرام کردن پچ پچ های ذهنی و بازبینی بدن شما کمک می کند، بلکه آنچه را که روانشناسان “حالت جریان” می نامند را نیز تشویق می کند. این احساس لذت بخش است که به دلیل غرق شدن در یک فعالیت، حس زمان را از دست داده اید.

فوربس خاطرنشان می کند: “طبق روانشناسی مثبت، جریان یا درگیری عمیق در یک کار، یکی از عناصر کلیدی رفاه در نظر گرفته می شود. تحقیقات نشان داده است که آواز خواندن می تواند وضعیت جریان را در خوانندگان خبره و آواز گروهی القا کند.” اما باز هم، پیوستن به گروه کر الزامی نیست. شما همچنین می توانید به سادگی با نودلینگ با آهنگ های مورد علاقه خود وارد جریان شوید.

“با انتخاب یک عبارت از آهنگی که به خوبی می شناسید و با آن بازی می کنید، دست خود را در بداهه سازی آوازی امتحان کنید. می توانید با کمی تغییر ملودی، ریتم، حتی شعر، بداهه نوازی کنید. ممکن است خود را در کار خود گم کنید– فوربس پیشنهاد می‌کند که اگر تا بعد از آن متوجه این موضوع نشده‌اید، این نشانه‌ای است که در جریان بوده‌اید.

بسیاری از فعالیت های دیگر، از پخت و پز گرفته تا صخره نوردی نیز جریان تولید می کنند. اما اگر به دنبال یک سرگرمی قابل دسترس با مزایای اجتماعی، جسمی و ذهنی ثابت شده هستید، ممکن است آواز خواندن بیشتری را به زندگی خود اضافه کنید.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان می شود، نظرات خودشان است، نه نظرات Inc.com.

[ad_2]