[ad_1]
هنگامی که با نتفلیکس رقابت می کنید، حضور استیو جابز در گوشه و کنار شما کمک می کند. در اوایل دهه 2000، جابز نقش مهمی در شکل دادن به استراتژی تجاری شرکت والت دیزنی ایفا کرد. در این گزیده از کتاب جدید آنها بینگ تایمز: درون نبرد خشمگین میلیارد دلاری هالیوود برای سرنگونی نتفلیکس (2022، ویلیام مورو، اثری از هارپر کالینز) دید هیز و داون چمیلوسکی نشان میدهند که چگونه جابز از مدیرعامل سابق دیزنی باب ایگر الهام گرفت تا با استقبال از فناوری، استودیو را به سمت و سویی جدید تهاجمی سوق دهد.
در روایت رسمی شرکت والت دیزنی که توسط شرکتها تقدیس شده است، تلاش آن برای سرمایهگذاری روی قابلیتهای فناوری آن تقریباً یک نسل پیش آغاز شد، مدتها قبل از اینکه پخش جریانی به یک سختگیری تبدیل شود. در این حساب، دو قرارداد امضایی که با استیو جابز اپل انجام شد، نشاندهنده مسیر جدید جسورانه این شرکت تحت مدیریت باب ایگر، هواشناس سابق تلویزیون دوستداشتنی و آماده برای دوربین بود که در Capital Cities / ABC رتبههای بالاتری را طی کرد و در سال 2005 مدیرعامل دیزنی شد. حرکت تغییر فرهنگ، در عرض دو هفته پس از روی کار آمدن ایگر به عنوان رئیس شرکت، مشتریان را قادر ساخت تا برنامه های تلویزیونی محبوب ABC را برای تماشای آی پادهای ویدیویی جدید خود بخرند، و دومین مورد، خرید 7.4 میلیارد دلاری پیکسار، رایانه، ماه ها بعد بود. پیشگام انیمیشن به رهبری جابز.
ایگر در خاطرات خود درباره دهه 2000 فکر می کند: “زمان جالبی بود.” سواری یک عمرو آنچه را که من می دیدم به عنوان آغاز پایان رسانه های سنتی همانطور که می شناختیم مشخص کرد. برای من جالب توجه این واقعیت بود که تقریباً هر شرکت رسانه سنتی، در حالی که تلاش می کرد جایگاه خود را در این دنیای در حال تغییر پیدا کند، این کار از روی ترس و نه شجاعت، سرسختانه تلاش میکند تا سنگری بسازد تا از مدلهای قدیمی محافظت کند که احتمالاً نمیتوانستند از تغییر دریا که در حال انجام بود جان سالم به در ببرند.»
با این حال، رکورد قرن بیست و یکم، داستان بسیار پیچیدهتری را در مورد زمان و میزان زنگ بیدارباش دیجیتالی دیزنی بیان میکند. با تعقیب مدها – از شبکه های اجتماعی گرفته تا بازی های اجتماعی و ویدیوهای ویروسی – که برای کسب و کار اصلی آن اهمیت چندانی نداشت، 1.6 میلیارد دلار را برای خرید هدر داد. سالها پس از اینکه میلیونها مصرفکننده نتفلیکس نشان دادند که ترجیح میدهند فیلمهای دیزنی را بر حسب تقاضا تماشا کنند، یک سرویس کوتاهمدت «قفسه دیجیتال» را راهاندازی کرد که برای تقویت فروش پرچمدار دیویدیها طراحی شده بود. مانند صنعت موسیقی، دزدی دریایی نقش مقاومت ناپذیری در ایجاد تغییر ایفا می کند.
آن سوئینی، رئیس سابق گروه تلویزیونی دیزنی-ایبیسی، به یاد میآورد که با شور و نشاط در جلسه صبح دوشنبه کارکنان در 23 می 2005، مشتاق به اشتراک گذاشتن رتبهبندیهای یک شبه پایان فصل سریال موفق ABC بود. زنان خانه دار ناامید. درام پرمخاطرهای که به بررسی جریانهای تاریک حومه شهر میپردازد، به یک پدیده فرهنگی تبدیل شده بود که قسمت آخر آن سی میلیون بیننده را به خود جذب کرد. اما قبل از اینکه سوینی بتواند خبر خوش Wisteria Lane را به اشتراک بگذارد، وینس رابرتز، مدیر فنی ABC، از وی خواست تا صحبت کند. او بی سر و صدا یک دیسک را در دستگاه پخش دی وی دی گذاشت و پخش را فشار داد، و تصاویر اوا لونگوریا، تری هچر و فلیسیتی هافمن در سراسر صفحه تلویزیون سوسو زدند.
“گفتم “وینس، این پایان است.” و او گفت: “بله، و پانزده دقیقه پس از پخش آن به صورت آنلاین برای دانلود در دسترس بود”، “سوئینی سال ها بعد بازگو کرد. “پسر، در مورد یک لذت جانی صحبت کن. آن چیزی که ما فکر میکردیم درباره حجم مخاطبانمان میفهمیم، کاملاً به هم ریخت. مخاطبان ما بسیار بزرگتر بودند و برای آن پولی دریافت نمیکردیم – و هیچ راه قانونی وجود نداشت که بتوانیم به آن بگوییم. تبلیغ کنندگان، “هی، ما در واقع ده میلیون بیننده بیشتر داشتیم.”
چند ماه بعد، جابز راه حلی را برای مشکلات دزدی دریایی آنلاین صنعت تلویزیون پیشنهاد کرد – همانطور که سال ها قبل، زمانی که با مدیران صنعت موسیقی در حال سقوط آزاد ملاقات کرد، انجام داده بود. مدیرعامل پیکسار به بربنک پرواز کرد تا نمایشی شخصی از ویدیوی iPod ارائه دهد. سوینی به یاد می آورد که ایگر یک مکالمه تلفنی با جابز ترتیب داد، که در آن مدیر سری ترین شرکت در دره سیلیکون یک پیشنهاد وسوسه انگیز را مطرح کرد: “من می خواهم به شما نشان دهم که روی چه چیزی کار می کنیم.”
جابز با رئیس شبکه ABC در یک اتاق کنفرانس در ساختمان اداری تیم دیزنی ملاقات کرد، جایی که او لپتاپ خود را شکست تا نسخهای از فروشگاه iTunes را نشان دهد که تصویری غولپیکر را نشان میدهد. کم شده. او در مورد روند دانلود برنامه با او صحبت کرد، سپس دستگاهی را به او داد که شبیه پخش کننده موسیقی محبوب اپل با صفحه نمایش ویدیویی 1.8 اینچی بود و او قسمتی از درام بقا در سقوط هواپیما را تماشا کرد. “تا زمانی که او نرفت این به ذهنم خطور نکرد. فکر کردم، “یک دقیقه صبر کنید، چگونه او یک قسمت از سریال را دریافت کرد. کم شده“”سوینی میگوید، هرچند که پاسخ واضح بود.”
دیزنی و اپل به سرعت به توافق رسیدند و در یک عملیات لجستیکی پنهانی که ارزش یک قسمت از نارکوس، از هواپیمای شرکت برای انتقال رکوردهای اصلی ABC استفاده کرد کم شده، زنان خانه دار ناامید، استاکر شبو دو نمایش از کانال دیزنی به دفتر مرکزی اپل در کوپرتینو. رئیس مهندسی بسته ها را که در کاغذ قهوه ای پیچیده شده بودند، به صورت دستی به اتاقی قفل شده برای آپلود در iTunes تحویل داد.
این همکاری تا 12 اکتبر 2005 محرمانه باقی ماند، زمانی که اپل یک محصول را در سالن مجلل کالیفرنیا تئاتر، یک خانه فیلم بازسازی شده 1927 در سن خوزه رونمایی کرد. ایگر روی صحنه ظاهر شد و در اولین نمایش عمومی از گرم شدن روابط سرد دیزنی با سهامدار اصلی پیکسار با جابز دست داد. سوئینی که از بین تماشاگران تماشا می کرد، گفت که معامله آیتونز اولین گام شبکه به سمت مبارزه با دزدی دریایی است. اما وابستگان آن را اینطور نمی دیدند. سوینی به یاد می آورد: «آن بعد از ظهر، ما به بربنک برگشتیم و تلفن من منفجر شد. “بسیاری از شرکت های وابسته به پخش ما تماس گرفتند و از این اعلامیه بسیار ناراحت شدند. تبلیغ کنندگان بزرگ نیز تماس گرفتند. ناراحت نشدند اما می خواستند به ما اطلاع دهند که می خواهند در هر کاری که ما انجام می دهیم مشارکت داشته باشند.”
داشتن یک پا در آینده و یک پا در گذشته حفظ تعادل را دشوار می کرد. از آغاز دنیای دیجیتال تا عصر استریم مدرن، دیزنی یک ریسکپذیر حساب شده بوده است و در هر مرحله از میراث خود و میلیاردها دلاری که کسبوکارهای سنتی تولید میکنند، آگاه بوده است.
قرارداد محتوایی با اپل، بلوک ساختمانی در تلاش های ایگر برای ترمیم روابط ضعیف دیزنی با مدیر اجرایی و سهامدار کنترل کننده پیکسار بود که در زمان سلف ایگر، مایکل آیزنر، سمی شده بود. معامله جسورانه دیزنی برای تصاحب استودیو پشت پرفروشهای انیمیشنی مانند داستان اسباب بازی و در جستجوی نمو مزایایی داشت که فراتر از سالنهای سینما، فروش کالا و پارکهای موضوعی بود: ایگر یکی از آیندهنگران برجسته فناوری را به عنوان مشاور، محرم و عضو هیئتمدیره به دست آورد. قدردانی ذاتی جابز از اهمیت این برند و تاکید بینتیجه آن بر کیفیت، همه گوشههای دیزنی را تحت تأثیر قرار داد، از تعمیرات اساسی میلیارد دلاری پارک موضوعی کالیفرنیا در کالیفرنیا تا گسترش خط کشتیرانیاش. او معتقد بود که عصر طلایی محتوا در راه است و فناوری فیلمها و برنامههای تلویزیونی را مستقیماً به دست (و جیب) مصرفکنندگان میرساند.
این چشمانداز آینده به تفکر ایگر کمک میکند – مدیر اجرایی را جرات میکند تا حملات دیجیتالی جسورانهای انجام دهد که گاهی دیزنی را در تضاد با بقیه مؤسسههای سرگرمی قرار میدهد، مانند هجوم محتوای آن به جدیدترین دستگاههای اپل، که رقبا از آن غر میزنند و مدلهای کسبوکار جاافتاده را تهدید میکنند. آلبرت چنگ، مدیر ارشد تولید سابق ABC، که پیشتاز توسعه پخش کننده رسانه آنلاین شبکه و برنامه آی پد آن بود، می گوید: این به این کمک کرد که ایگر یک علاقه مندان بی شرمانه به فناوری بود و دوست داشت در مورد وسایل خانه اش صحبت کند.
چنگ که اکنون یکی از مدیران تلویزیون در استودیو آمازون است، میگوید: «او در مورد همه چیزها به من میگفت و بنابراین علاقه واقعی به فناوری دارد. “بنابراین، زمانی که او مدیرعامل شد، به ما مجوز داد تا بیشتر پیش برویم. من احساس کردم که این لحن را برای “مدیرعامل اجازه داده است. پس بیایید این کار را انجام دهیم.”
[ad_2]