با شروع با 30 طراح و 15 شریک خرده فروشی، این بنیانگذار 26 ساله می خواهد LVMH آفریقا را بسازد.


وقتی امیر رسول از سفر به آفریقای جنوبی به عنوان دانشجوی ارشد کالج بازگشت، با چیزی فراتر از سوغاتی بازگشت.

تعریف و تمجیدهایی که او در مورد لباس ها و لوازم جانبی خریداری شده در خارج از کشور دریافت کرد، باعث شد او هم مشکل و هم فرصت را تشخیص دهد: بسیاری از برندها و طراحان در آفریقا تجارت الکترونیکی را ارائه نمی دهند، چه رسد به اینکه اقلام خود را به خرده فروشان بین المللی بفروشند. چند سال پس از آن سفر سرنوشت ساز، او راه اندازی شد The Folklore، یک شرکت توزیع تجارت الکترونیکی که هدف آن معرفی طراحان و برندهای مد آفریقایی به بازار جهانی است. امروز، او یک دور اولیه سرمایه گذاری – به مبلغ 1.7 میلیون دلار را اعلام کرد که توسط شرکت سرمایه گذاری اولیه مستقر در لس آنجلس Slauson & Co.

این سرمایه‌گذاری یک پیروزی کلیدی، اگرچه هنوز هم کم، برای زنان کارآفرین سیاه‌پوست است، زیرا رسول را به یکی از کمتر از 200 زن سیاه‌پوست کارآفرین تبدیل می‌کند که حداقل 1 میلیون دلار سرمایه‌گذاری مخاطره‌آمیز جمع‌آوری می‌کند. در حالی که او در برابر این نقطه عطف فروتن است، آن را به عنوان یک نقطه پرش برای رشد بیشتر می بیند.

در عین حال، کارآفرین امروز همچنین راه‌اندازی The Folklore Connect را اعلام کرد، توسعه‌ای از کسب‌وکار که به خرده‌فروشان جهانی (برخی فروشگاه‌های بزرگ، اما عمدتاً بوتیک‌های کوچک‌تر) اجازه می‌دهد تا موجودی را از پایگاه‌داده رو به رشد The Folklore شامل حدود 30 طراح آفریقایی خریداری کنند. با حرکت رو به جلو، این رویکرد B2B تمرکز اصلی تجارت خواهد بود، اگرچه رسول می‌گوید The Folklore همچنان به مصرف‌کنندگان اجازه می‌دهد تا محصولات را در سایت خود بیابند و آنها را به پلتفرم‌های تجارت الکترونیکی خود برندها یا شرکای خرده‌فروشی برای خرید هدایت کنند. پلتفرم هایی مانند Lyst و ShopStyle.

رسول می‌گوید: «ما دسترسی به مرز بعدی برندهای مد را باز کرده‌ایم و ارتباط آنها با مصرف‌کنندگان را آسان‌تر کرده‌ایم. “اکنون، ما همین کار را با خرده فروشان انجام می دهیم.”

این کارآفرین 26 ساله ساکن شهر نیویورک، شرکت خود را در سال 2017 راه اندازی کرد و حدود دو سال خود کسب و کار را راه اندازی کرد و اداره کرد. او برنامه شتابدهنده Techstars را که در سال 2021 به آن ملحق شد اعتبار می‌دهد و به او اعتماد به نفس و چشم‌اندازی می‌دهد تا بداند کدام سرمایه‌گذاران را معرفی کند و چگونه این کار را با موفقیت انجام دهد. او می گوید: «در ابتدا به نوعی از سرمایه گذاران التماس می کردم که بخشی از شرکت من باشند. او می گوید: “سپس متوجه شدم، صبر کنید – این یک فرصت برای آنها نیز هست. من با اطلاعاتی که پتانسیل این بازار بزرگ را نشان می داد وارد شدم و گفتم: “این چیزی است که من به شما اجازه ورود به آن را می دهم.”

  تصویر درون خطی

اگرچه رسول همیشه برای The Folklore در نظر گرفته شده است تا به عنوان پلتفرمی برای وارد کردن طراحان آفریقایی به بازار جهانی عمل کند، اما با تجارت الکترونیک متمرکز بر مصرف کننده شروع به ایجاد آگاهی از برند و یادگیری نحوه هدایت اکوسیستم خرده فروشی کرد. او می‌گوید: «این یک تکامل طبیعی بود.

در روزهای اولیه، چالش های لجستیکی بی شماری وجود داشت. از آنجایی که رسول با برندهایی در کشورهای مختلف کار می‌کرد، مجبور بود سیستم‌های پرداخت متفاوتی را پیدا کند، زیرا هیچ سیستم پرداخت منحصر به فردی وجود نداشت که در هر کشوری موجود باشد. فولکلور بیشتر برندهای خود را از طریق Bill.com پرداخت کرده است، اما این سرویس در مراکش و نیجریه، جایی که چندین برند مستقر هستند، در دسترس نیست. با The Folklore Connect، این شرکت در حال راه‌اندازی سیستم پردازش پرداخت کارتی خود است، که شرکت انتظار دارد فرآیند پرداخت را برای برندها ساده‌تر کند.

حمل و نقل نیز مشکل بزرگی بود. بدون ارتباط با UPS یا DHL، The Folklore با طراحان خود برای ایجاد طرحی برای ارائه حمل و نقل مقرون به صرفه تر کار کرد، که گاهی اوقات به معنای ارسال سفارشات در دسته های کوچکتر است. رسول می‌گوید: «زمان‌هایی بود که سعی می‌کردیم چیزی را که شاید 10 پوند بود، ارسال کنیم و قیمت آن 600 دلار بود. اکنون، این شرکت یک شریک حمل و نقل انحصاری را تضمین کرده است – و می تواند از نرخ های تخفیف بهره مند شود.

Folklore Connect در حال حاضر با 15 شریک خرده فروشی راه اندازی می شود که او از ذکر نام آنها خودداری کرد، اما قصد دارد در ماه اوت گسترش یابد. این شرکت به خرده فروشان یک مدل عضویت سطحی ارائه می دهد: یک نسخه رایگان به The Folklore برای هر خرید کمیسیون می دهد و یک عضویت با هزینه سالانه ثابت به خرده فروشان هزینه کمیسیون کاهش یافته و دسترسی به داده های جمع آوری شده توسط The Folklore مانند اطلاعات مربوط به عادات خرید مشتری از بازوی مستقیم به مصرف کننده خود جمع آوری شده است. رسول از تقسیم درآمد سالانه شرکت خودداری کرد.

برندها و طراحان آفریقایی می توانند به صورت رایگان در این پلتفرم ثبت نام کنند و The Folklore با آنها همکاری خواهد کرد تا کسب و کار خود را ایجاد کنند. این ممکن است به معنای کمک به آنها برای یافتن یک فروشنده تدارکات شخص ثالث، بررسی امکانات تولید آنها، یا ایمن کردن عکاسان برای ثبت بهتر تصاویر محصول باشد.

بالاخره رسول به شرکت خود به عنوان وسیله‌ای می‌نگرد که از طریق آن طراحان آفریقایی می‌توانند به موفقیت‌های جهانی بیشتری دست یابند و از این نظر، هیچ رقابتی فوری نمی‌بیند. در حالی که مجموعه های مد مانند مستقر در پاریس Louis Vuitton Moet Hennessey (LVMH) و Luxottica Group در میلان در سایر نقاط جهان وجود دارند، طراحان در سراسر آفریقا هنوز به روشی که رسول امیدوار است متحد شوند – و او معتقد است که آنچه لازم است برای تأثیرگذاری بزرگ دارد. او می‌گوید: «چیزی که من واقعاً منتظرش هستم رفتن به یک بوتیک در آتلانتا و یافتن یکی از مارک‌هایی است که با آن کار می‌کنیم. من می‌خواهم بتوانم با یکی از برندهایمان تماس بگیرم و بشنوم که می‌گویند: «آنقدر فروختیم که فقط یک مدیر عملیات استخدام کردیم».