[ad_1]
هنگامی که در اواخر سال 2021، مرکز استیپلز لسآنجلس که بهخوبی تطبیقپذیر بود، به Crypto.com Arena تغییر نام داد، برخی از طرفداران آن را یک ارتقاء در نظر گرفتند. به هر حال، معامله 700 میلیون دلاری به این معنا بود که خانه لبرون دیگر توسط تامین کننده Post-its حمایت نمی شود – بلکه توسط یکی از داغ ترین استارت آپ ها در اقتصاد کریپتو که به سرعت در حال رشد است، حمایت می شود. Crypto.com با تیم های ورزشی (پاری سن ژرمن) و لیگ ها (سری A، F1) در سراسر جهان قرارداد امضا کرده است – یک استراتژی که برای گسترش سریع شناخت برند طراحی شده است.
و با این حال ناظران قدیمی نام استادیوم با احتیاط بدبین هستند. از این گذشته، معاملات نامگذاری گران قیمت و بیهوده اغلب با طرز فکر شرکتی که بیشتر از پول فکر می کند صحبت می کند، که به نوبه خود می تواند یک افت مالی را پیش بینی کند. یا بدتر. ببینید مکانهایی که نام بدی برای اسپانسری گذاشتند.
Enron برای بالک فراخوانده می شود
زمانی بود که انرون به عنوان یکی از مبتکرترین و کارآفرین ترین شرکت های آمریکایی شناخته می شد، که توسط تجارت باجنس بازرگانی اش در زمینه تجارت انرژی و داشتن “باهوش ترین افراد در اتاق” رهبری می شد. سپس، تقریباً یک شبه، این شرکت به دلیل حسابداری نوآورانه (مانند غیرقانونی)، قیمت سهام (26 سهم در هر سهم) و ورشکستگی رکوردشکن (حدود 65 میلیارد دلار دارایی) شناخته شد. و، اوه، آره، جفری اسکیلینگ، مدیر عامل شرکت، مجبور است دهها سال در این ماجرا تلاش کند.
همچنین موضوع آن زمین چمن که در آن هیوستون آستروس بازی می کند وجود داشت: در سال 1999، این شرکت قراردادی 30 ساله به مبلغ 100 میلیون دلار برای تغییر نام استادیوم انرون فیلد امضا کرد. اما، سه سال بعد، زمانی که انرون مترادف با دروغ، تقلب و دزدی شد – البته از دست دادن 4500 شغل که بسیاری از آنها محلی بودند، نام برده شد. (البته این هنوز 15 سال قبل از اینکه خود آستروس ها در حال دروغ گفتن، تقلب و دزدی علائم از شکارچیان تیم های حریف دستگیر شوند، باقی مانده بود.) بنابراین آستروس ها یک کلاغ را به سمت علامت انرون بردند و کمی بعد، کوکاکولا سرفه کرد. شمال از 100 میلیون دلار برای تغییر نام استادیوم به نام یکی از مارک های بدون حباب آن: Minute Maid Park که اکنون در محلی به نام Juice Box شناخته می شود.
کداک تئاتر: قرار گرفتن در معرض دوگانه
ایستمن کداک، شرکت معتبر فیلم و دوربین که توسط جورج ایستمن در سال 1892 تأسیس شد، برای شرکتی که تمرکز بالایی را به خود اختصاص داده بود، با انگشت شست چرب روی لنز خود به آینده خیره شد. این صنعت ممکن است در سال 2000 950 میلیون رول فیلم و حدود 20 میلیون دوربین فروخته باشد، اما مطمئنا کداک حداقل چند نوع تحقیق در بازار داشت که باید سونامی دیجیتال را مشاهده می کردند، درست است؟ شاید نه.
مدیر عامل کداک به جای یافتن یک قایق نجات، 74 میلیون دلار برای حق نام گذاری ساختمانی پر زرق و برق با آرت دکو و سایر عناصر سبک که در چند قدمی پیاده روی مشاهیر هالیوود قرار دارد، کم کرد. تئاتر کداک در سال 2001 با هیاهوی قابل توجهی به عنوان خانه جدید جوایز اسکار افتتاح شد – فیلم Super Bowl.
اینجا یک منطق تجاری وجود دارد. به هر حال، آنها آن را صنعت فیلم می نامند، و کداک سلولوئید را برای هالیوود عرضه کرد. اما، یک دهه بعد، فیلم های عکاسی و فیلم با تصویربرداری دیجیتال جایگزین شدند و کداک برای فصل 11 ثبت نام کرد. قرارداد 20 ساله نامگذاری تا حد ورشکستگی محو شد. در نهایت، شرکت صوتی Dolby به کمک آمد و 10 پیشنهاد دهنده دیگر را با پیشنهادی شکست داد که علاوه بر چرخ دستی های مملو از پول نقد، شامل ارتقای سیستم صوتی برای تئاتر دالبی تغییر نام یافته بود.
CMGI’s Patriot Games
خود را به جای رابرت کرافت قرار دهید: سال 2000 است، شما مالک نیو انگلند پاتریوتز هستید و شدیداً به دنبال یک استادیوم جدید هستید تا جایگزین زباله دانی شود که تیم شما در حال حاضر در آن ساکن است. پس چیکار میکنی؟ شما به تاریخ مقدس مکان های افسانه ای بوستون مانند Fenway Park و Boston Garden فکر می کنید و … با یک شرکت اینترنتی برای ساختن یک استادیوم با نام های بسیار جذاب: CMGI Field قرارداد می بندید.
طولی نکشید که کارما برق گرفت. CMGI، انکوباتور اینترنتی که زمانی قدرتمند بود و اکنون فراموش شده بود، متعلق به AltaVista، موتور جستجوی زمانی قدرتمند و فراموش شده. در صنعتی که بیشترین سهم را برنده میکند، CMGI جان سالم به در برد (به سختی)، اما دیگر توان پرداخت اقساط سالانه 114 میلیون دلاری حق نامگذاری را نداشت. و به این ترتیب، قبل از اینکه میهن پرستان یک بازی را در خانه درخشان جدیدشان با ۶۵۸۷۸ صندلی انجام دهند، CMGI زانو زد. سپس میهنپرستها یک بازی گزینهای را نامیدند، و حقوق را به یک سازنده محلی ریش تراش اختصاص دادند – و اکنون در سالهایی که استادیوم ژیلت را اشغال کردهاند، در هشت سوپربول فوقالعاده ظاهر شدهاند.
Purdue Pharma: اخراج شده توسط Met
موزه ها همیشه از ثروت خانواده تغذیه می کردند. این شامل موزه متروپولیتن شهر نیویورک – با مساحت 2.2 میلیون فوت مربع، یکی از بزرگترین موزه های جهان است. Met به خاطر مجسمههای رامبراند، ون گوگ، مجسمههای یونان باستان، و در دسامبر گذشته، به دلیل موافقت با حذف نام بدنامترین اهداکنندگانش از هفت گالری موزه باستانی شناخته شده است. اون اسم؟ ساکلر، بنیانگذاران Purdue Pharma و Dr. دستفروشان شیطان صفت OxyContin، مسکن مؤثر اما به طرز عجیبی اعتیادآوری که منجر به مرگ گسترده، ناامیدی و تلفظ نادرست شده است.
اگرچه پوردو در مواجهه با پروندههای قضایی متعدد درخواست ورشکستگی کرد، قبیله ساکلر که هنوز 10 میلیارد دلار ارزش دارد، در میان ثروتمندترین خانوادههای کشور باقی مانده است و آنها چندین دهه است که موزهها را پر از پول کردهاند. Sackler Wing of the Met در سال 1978 افتتاح شد، و در حالی که به نظر می رسید خود موزه به پول معتاد شده است – حتی پس از اینکه لوور بیش از دو سال پیش از Sacklers خداحافظی کرد – مطبوعات و اعتراضات بد آنقدر شدید شد که نمی توان نادیده گرفت. تیم ساکلر در بیانیهای گفت: «ما معتقدیم که این به نفع موزه و مأموریت مهمی است که در خدمت آن است.»
از شماره مارس / آوریل 2022 شرکت مجله
[ad_2]