آمازون بی سر و صدا در حال آزمایش یک ویژگی جدید است که قرار است یک تغییر بازی برای مشاغل کوچک باشد


وقتی آنها به آمازون فکر کنید، بیشتر مردم احتمالاً به یک شرکت عظیم و بدون چهره فکر می کنند که تقریباً هر چیزی را در یک یا دو روز به خانه آنها تحویل می دهد. شکست دادن راحتی آمازون سخت است، اما فکر نکردن در مورد اینکه آیا این پول بهتر است به جای آن با یک تجارت کوچک خرج شود، سخت است.

البته، برای اکثر مردم، بیشتر اوقات، راحتی برنده است. بسیاری از مردم به شما می گویند که به حمایت از کسب و کارهای محلی اهمیت زیادی می دهند، اما اگر کسب و کار محلی وب سایت یا برنامه ای نداشته باشد، یا اگر باران می بارد، یا اگر خیلی شلوغ هستند، شکست دادن آن دشوار است. اگر عضو پرایم هستید، از آمازون سفارش دهید و به صورت رایگان درب منزل تحویل بگیرید.

پس منطقی است که یکی از انتقادات بزرگ آمازون این است که رقابت را برای مشاغل کوچک دشوارتر می کند. این قطعاً یک انتقاد معتبر است، و شکی نیست که بسیاری از شیوه های تجاری آمازون حداقل می توان گفت بیش از حد رقابتی هستند.

با این تفاوت که بسیاری از مردم تعجب خواهند کرد که بدانند بیش از نیمی از فروش در Amazon.com با فروشندگان شخص ثالث است که بسیاری از آنها مشاغل کوچک هستند. این افراد شگفت زده خواهند شد زیرا همیشه وقتی چیزی را در وب سایت آمازون سفارش می دهید، مشخص نیست که از چه کسی خرید می کنید.

نه تنها این وب سایت آمازون است، بلکه تراکنش به عنوان آمازون در کارت اعتباری شما نشان داده می شود، محصول از یک مرکز انجام آمازون برای شما ارسال می شود، و احتمال زیادی وجود دارد که توسط شخصی که یک ون با لوگوی غول پیکر آمازون رانندگی می کند، تحویل داده شود. در کنار به راحتی می توان فهمید که کجا سردرگمی وجود دارد.

اما اکنون آمازون در تلاش است تا تشخیص زمان خرید از یک تجارت کوچک را برای شما آسان‌تر کند. دیروز، آمازون بی سر و صدا شروع به آزمایش نشان «کسب و کار کوچک» کرد تا محصولات فروخته شده از فروشندگان شخص ثالث را که با تعریف آن از یک کسب و کار کوچک مطابقت دارند، شناسایی کند. ایده این است که به خریداران این امکان را می دهد که بدانند وقتی از یک شرکت بزرگ و غول پیکر آمازون خرید می کنند، بلکه از یک تجارت کوچک خرید می کنند.

در اینجا این است که چگونه شرکت آن را در بیانیه ای از Keri Cusick، مدیر توانمندسازی مشاغل کوچک آمازون برای من توصیف کرد:

محصولات کسب‌وکارهای کوچک و متوسط ​​بیش از نیمی از فروش فروشگاه‌های آمازون را تشکیل می‌دهند. در حالی که ما سال‌هاست میزبان یک پشتیبانی اختصاصی از فروشگاه کوچک بوده‌ایم و به طور مداوم داستان‌های شرکای کسب‌وکار کوچک خود را جشن می‌گیریم، مشتریان معمولاً هنگام خرید در آمازون متوجه نمی‌شوند که از یکی از نزدیک به دو میلیون کسب‌وکار مستقل پشتیبانی می‌کنند. به همین دلیل است که ما با هیجان به اشتراک می گذاریم که در حال آزمایش نشان کسب و کار کوچک هستیم – تا این کار را برای مشتریانی که می خواهند محصولات برندهای تجاری کوچک و صنعتگران را در فروشگاه ما شناسایی کنند، آسان تر از همیشه کنیم. ما ابتدا با آزمایش نشان کسب‌وکار کوچک در زیرمجموعه‌ای از صفحات جزئیات محصول واجد شرایط در ایالات متحده شروع می‌کنیم، و برنامه‌ایم که با آموختن این که چگونه نشان می‌تواند به بهترین شکل به مشتریان در کشف محصولات کسب‌وکار کوچک مورد علاقه‌شان کمک کند، بیشتر گسترش دهیم.

در حال حاضر، این فقط یک آزمایش است، به این معنی که آمازون ممکن است به کلی نظر خود را تغییر دهد. یا ممکن است نشان هایی را در موارد مختلف در زمان های مختلف مشاهده کنید. در حال حاضر، آمازون در حال تصمیم گیری است که چه مواردی را نشان دهد و کسب و کارهای کوچک نمی توانند درخواست اضافه کردن آن را داشته باشند. آمازون می گوید که قصد دارد در آینده ویژگی های قابل کشف بیشتری را اضافه کند. مانند، برای مثال، توانایی جستجوی خاص برای آن فروشندگان.

  تصویر درون خطی

مقالات زیادی در مورد رابطه آمازون با فروشندگان شخص ثالث نوشته شده است که این شرکت را خوب جلوه نمی دهد. همچنین همیشه رقابت کسب و کارهای کوچک را در پلتفرم خود آسان نکرده است.

به عنوان مثال، این شرکت اعلام کرد که برای فروشندگانی که از خدمات تکمیل آن استفاده می کنند، 5 درصد اضافه بها اضافه می کند تا افزایش قیمت سوخت را پوشش دهد. این در حالی است که قیمت بنزین از بالاترین حد خود در اوایل ماه مارس کاهش یافته است.

کسب و کارهای کوچکی که به خدمات انجام آمازون وابسته هستند، انتخابی ندارند. اینطور نیست که آنها ناگهان بتوانند انبار خود را بسازند و آن بخش از تجارت را به یک سرویس حمل و نقل شخص ثالث مانند FedEx تغییر دهند. آنها فقط باید آن را از سود خود خارج کنند یا آن را به مشتریان خود منتقل کنند – هیچ کدام گزینه عالی نیست.

علاوه بر این، گزارش شده است که کمیسیون بورس و اوراق بهادار در حال بررسی آمازون در مورد نحوه رسیدگی به داده های فروشنده شخص ثالث است. دو سال پیش، روزنامه وال استریت گزارش داد که این شرکت در حال جمع‌آوری داده‌ها از فروشندگان در وب‌سایت خود و استفاده از آن برای کاهش قیمت آنها با عرضه محصولات رقیب خود است.

این نظرات معتبر هستند و آمازون باید بهتر عمل کند. در عین حال، من فکر می‌کنم ارزش این را دارد که آمازون این کار را برای افرادی که می‌خواهند از مشاغل کوچک حمایت کنند، آسان‌تر می‌کند. برای آن مشاغل کوچک، می تواند یک تغییر دهنده بازی باشد. هنگامی که با دو محصول روبرو می شوید، یکی از آنها از یک کسب و کار کوچک است، تعدادی از مردم برای حمایت از یک کسب و کار کوچک انتخاب می کنند.

اینها فروش هایی هستند که شرکت ممکن است در غیر این صورت انجام نداده باشد. وقتی مردم از کسب‌وکارهای کوچک حمایت می‌کنند، آمازون لزوماً درآمد بیشتری به دست نمی‌آورد – حمل این نشان از کسب‌وکارها هزینه نمی‌گیرد – اما همچنان کار درستی است.

این واقعاً درس اینجاست – فقط کار درست را انجام دهید. کار درست را برای مشتریان، شرکای خود و همه سهامداران خود انجام دهید. کار درست را انجام دهید حتی اگر نمی توانید مستقیماً سود را در خط نهایی اندازه گیری کنید.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان می شود، نظرات خودشان است، نه نظرات Inc.com.