Crowdsource مانند یک حرفه ای: 4 نکته ضروری از هزاران پروژه موفق



امروزه به راحتی می توان خودروساز پیشرو را با لوگوی 3 بیضی امضا کرد. اما در سال 1936، زمانی که در حال راه اندازی بخش موتوری خود بود، “تویودا” یک مسابقه عمومی برای طراحی لوگوی اولیه برگزار کرد. آنها نه تنها طرحی را از بین بیش از 27000 مورد انتخاب کردند، بلکه منجر به یک اسپین آف به نام شرکت شد. اینگونه بود که تویودا – که در اصل یک شرکت ماشین بافندگی خودکار به نام کیچیرو تویودا موسس آن بود – به تویوتا تبدیل شد، غول خودرویی که امروز آن را می شناسیم.

این جمع سپاری است. و در حالی که ممکن است مانند یک کلمه رایج مدرن به نظر برسد، مثال بالا نشان می دهد که ریشه های آن نسبتاً عمیق در تاریخ است. با قدرت رسانه های اجتماعی و جهانی که بیشتر از همیشه به هم متصل است، امروزه جمع سپاری بسیار رایج تر است. شما می توانید از قدرت یک جمعیت برای انجام تقریباً هر کاری استفاده کنید، از جمله نامگذاری یک کسب و کار، جمع آوری سرمایه، طراحی یک محصول، نوشتن محتوا و موارد دیگر.

بنابراین، چه چیزی گرفتار است؟ و چرا امروزه داستان های ترسناک زیادی درباره جمع سپاری وجود دارد؟

این به چگونگی اجرای کمپین جمع سپاری خود و اینکه آیا ابزارهای لازم برای مدیریت صحیح پروژه خود را دارید، خلاصه می شود. پس از مدیریت بیش از 30000 پروژه نام‌گذاری جمع‌سپاری موفق، من و شرکت من چند استراتژی کلیدی ایجاد کرده‌ایم که می‌تواند موفقیت پروژه بعدی شما را به حداکثر برساند:

1. اطلاعات پیش زمینه کافی را ارائه دهید.

به عنوان یک برند، شما بهتر از هر کس دیگری می دانید که از یک کمپین جمع سپاری چه می خواهید. همیشه فرض کنید که جمعیت چیزی در مورد شما نمی دانند. بنابراین، از صفر شروع کنید. چه چیزی باید به آنها بگویید؟ آنها باید در مورد محصول یا خدمات شما چه بدانند؟ به دنبال چه راه حلی هستید؟ این سوالات به تعریف پیشینه کمک می کند.

به عنوان مثال: اگر به دنبال نام گذاری کسب و کار مد خود هستید، نمی توانید مبهم باشید و امیدوار باشید که جمعیت بتوانند شکاف ها را پر کنند. بسیاری از مردم فکر می کنند که می توانند یک پروژه برندسازی را تنها با توضیح صنعت خود و سن مخاطب خود شروع کنند: ما یک برند مد هستیم که به جوانان می فروشیم. اما واضح است که این کافی نیست. به برندهای بسیار متنوع در بازار امروز فکر کنید که به این مخاطبان می فروشند.

اگر با یک جامعه جمع سپاری کار می کنید تا نامی پیدا کنید، نمی توانید انتظار داشته باشید که آنها کل داستان برند شما را بسازند. به طور مشابه، شما نمی توانید با یک ایده مبهم از طریق جمعیت سرمایه جمع آوری کنید. جمعیت به «یک برند مد مد روز» کمک مالی نمی‌کند – آنها خیلی خیلی بیشتر نیاز دارند.

2. در خلاصه خود از بحث و جدل بپرهیزید.

یک پروژه جمع‌سپاری با انتقال ایده‌های شما به جمع شروع می‌شود، اغلب به شکل یک خلاصه دیجیتالی عمیق. هدف خلاصه باید رفع هرگونه ابهام در مورد کمپین و بیان جزئیات به صورت واضح و مختصر باشد.

بنابراین، هنگام نوشتن خلاصه، در هر مرحله بپرسید که آیا واضح است یا چیزی مبهم به نظر می رسد؟ آن را با صدای بلند بخوانید و از دیگران بازخورد بگیرید. همچنین در نظر بگیرید که آیا چیزی در خلاصه می تواند از نظر نژاد، مذهب، جنسیت، ملیت و غیره بحث برانگیز باشد.

به عنوان مثال: در سال 2013، Durex راه اندازی اپلیکیشن تحویل اضطراری خود به نام Durex SOS را برای تحویل کاندوم به زوج ها در هر کجا که بودند اعلام کرد. به عنوان بخشی از این کمپین، از مردم خواست که در کدام شهر این خدمات را شروع کنند، رای دهند. تماشاگران به ترول معمولی خود متوسل شدند و نتیجه نهایی را بتمن ترکیه انتخاب کردند تا با نام این ابرقهرمان مطابقت داشته باشد. اما معلوم شد که بتمن یک شهر کوچک محافظه‌کار است که برای فروش خدمات Durex ایده‌آل نیست. در نتیجه کمپین متوقف شد.

برای جلوگیری از چنین اتفاقات ناگواری، سعی کنید کمپین خود را از نقطه نظر فردی که به تجارت ارتباطی ندارد تجسم کنید. ممکن است با چه موانعی روبرو شوید؟ برای اجتناب از آنها به چه چیزی نیاز دارید؟ همه این عناصر را به وضوح در خلاصه تعریف کنید.

3. برقراری ارتباط، شفاف سازی و تصحیح.

اطمینان حاصل کنید که فرصت ها و راه های کافی برای تعامل با جامعه در مراحل مختلف وجود دارد. این می تواند به معنای پاسخ به سؤالات آنها، روشن کردن هدف خود، ارائه اطلاعات اضافی و غیره باشد.

به عنوان مثال، در طول یک پروژه طراحی، ممکن است تصمیم بگیرید که از نظر بصری به سمت دیگری بروید یا لحن را از رسمی به معمولی تغییر دهید. ارتباط به موقع با جامعه می تواند کمپین را نجات دهد و همچنان به شما در دستیابی به اهداف جدید کمک کند. زمانی که قصد دارید با جامعه درگیر شوید، نقاط عطف منظمی را تعیین کنید.

4. در بازخورد سست نشوید.

یکی از مشتریان شرکت من – یک هتل زنجیره ای بزرگ – نامی را که توسط یک خلاق ارائه شده بود دوست داشت. در حالی که کمپین هنوز در جریان بود، ما بازخورد مشخص و عملی را به فردی که این نام را مطرح کرده بود دادیم. ما به آنها گفتیم که چه چیزی را دوست داریم، چه چیزی برای ما مفید است و چرا آن را دوست داریم.

با استفاده از بازخورد ما، خلاق نه نام دیگر را مطرح کرد، که بسیار درخشان به علامت خود رسید. اگر در میانه راه بازخورد نمی دادیم، هیچ یک از این نام های دیگر ممکن نبود.

زمانی که کسی راه حل خود را ارائه می کند، بازخورد مناسب، عملی، مفید و مفصل بدهید. با انجام این کار، به دیده شدن آنها کمک کرده اید. این آنها را تشویق می‌کند تا در پروژه سرمایه‌گذاری بیشتری داشته باشند، با ایده‌های بهتر برگردند و شاید حتی برند شما را به خاطر بسپارند.

قدرت در اعداد وجود دارد، و جمع سپاری می تواند به شما در بسیج این قدرت کمک کند. با این حال، به هیچ وجه، این یک فرآیند منفعل نیست که در آن شما، به عنوان یک برند، می توانید باتوم را به طور کامل به جامعه بسپارید.

موفقیت یک کمپین جمع سپاری تا حد زیادی به اطلاعات و پیشینه به اشتراک گذاشته شده توسط شما، انتظارات، اهداف و قوانین تعیین شده توسط شما و مهمتر از همه، پشتیبانی، تعامل و بازخورد ارائه شده توسط شما بستگی دارد. بدون این ها، می توانید به یک کشتی تحقیقاتی قطبی دولتی به نام Boaty McBoatface برسید.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان می شود، نظرات خودشان است، نه نظرات Inc.com.