احتمالاً برای شما خبری نیست که یکی از بهترین راهها برای هدایت ترافیک به سمت کسبوکارتان، ایجاد محتوای ثابت و با ارزش است.
با این حال، همچنین این احتمال وجود دارد که انجام آن به طور مداوم و با کیفیت می تواند / یک چالش باشد.
مشتریان من اغلب از این موضوع ابراز تاسف میکنند و نحوه تلاششان برای همگام شدن با آن را به اشتراک میگذارند، احساس میکنند الهام گرفتهاند تا بدانند چه چیزی ایجاد کنند، از پلتفرمهایی که باید استفاده کنند و کدام روندها را دنبال کنند، و چگونه زمان خود را برای ایجاد و ارسال پست مدیریت کنند.
من در 16 سال گذشته در رسانههای ملی، رسانههای اجتماعی، فهرستهای پخش ایمیل برای هر یک از شرکتهایم، پادکستها، سریالهای دیجیتالی محتوا تولید کردهام و این فهرست ادامه دارد. به همین دلیل، من در این راه چیزهای زیادی یاد گرفتم (اغلب از سختتر کردن آن از آنچه لازم بود) و میخواهم نکاتی را ارائه دهم تا به شما کمک کند تأثیر مورد نیاز خود را از محتوای خود دریافت کنید، بدون اینکه در این فرآیند دیوانه شوید:
- در وهله اول دلیل ایجاد خود را روشن کنید. هدف چیست؟ برای چه کسی آن را ایجاد می کنید؟ فراخوان اولیه برای اقدامی که می خواهید کسی را به سمت آن سوق دهید چیست؟ چگونه همه اینها به استراتژی بزرگتر شما وارد می شود؟
- جایی که قبلاً در حال تولید محتوا هستید (یا در نظر دارید شروع کنید) حسابرسی کنید و از خود بپرسید: “آیا واقعاً سوزن را حرکت می دهد یا من این کار را انجام می دهم زیرا احساس می کنید “باید”؟ اگر پاسخ “نه” است، ابتدا فکر کنید. اگر آهنگ یا کیفیتی است که ممکن است نیاز به تنظیم داشته باشد در مقابل اگر بتوانید کلاً خود را از ایجاد آن پلتفرم راحت کنید.
- ۱ تا ۳ مکان را انتخاب کنید که از اشتراکگذاری محتوا لذت میبرید (نشانههای خوب این است که آنها پلتفرمهایی هستند که از مصرف محتوا و همچنین لذت طبیعی از ایجاد آن لذت میبرید). از آنجا شروع کنید.
- در مورد ستون های محتوای خود شفاف سازی کنید (چه پیام های اصلی را به اشتراک می گذارید). آنها را به صورت مضامین هفتگی، دو هفتهای یا ماهانه برای محتوای خود ترسیم کنید. حتی بهتر از آن این است که آنها را در یک تقویم در ارتباط با اهداف تجاری خود، مانند راه اندازی محصول، ترسیم کنید.
- در زیر هر ستون، تعداد انگشت شماری از موضوعات را فهرست کنید که می توانید درباره آنها به اشتراک بگذارید. (مثال: ستون = ایجاد محتوا. موضوعات فرعی = ابزارهایی برای خودکار کردن پست، ابزارهایی برای تولید هشتگ، طراحی و قالب های زیرنویس برای پست های شما، نحوه استفاده مجدد از محتوا.)
- صحبت از repurposing محتوا … repurpose content. با روشی شروع کنید که به طور طبیعی برای شما پیش می آید. به عنوان مثال، دوست دارید ویدیو ضبط کنید، پس از آنجا شروع کنید. سپس از ابزاری مانند otter.ai برای کشیدن رونویسی استفاده کنید. آن سند نوشته شده را بردارید و آن را به یک ایمیل پخش کنید. آن را به یک پست وبلاگ تبدیل کنید. سپس آن را به پست های رسانه های اجتماعی کوچکتر تقسیم کنید.
- به طور مشابه، پستها، ایمیلها یا موارد دیگر را که عملکرد خوبی داشتند، بگیرید و دوباره به روشی جدید به اشتراک بگذارید. لازم نیست هر بار که به اشتراک می گذارید یک بینش کاملاً جدید داشته باشید. فقط قبل از استفاده مجدد به آن زمان کافی برای نفس کشیدن بدهید.
- از موقعیت های زندگی واقعی برای الهام بخشیدن به محتوا استفاده کنید. به عنوان مثال: آیا تجربه ای با کسب و کار دیگری داشتید که الهام بخش درسی باشد؟ به اشتراک بگذارید از درس ها، ابزارها یا منابعی استفاده کنید که برای مشتریان شما برجسته است و آنها را به اشتراک بگذارید. و/یا پشت صحنه کار خود را به اشتراک بگذارید.
- بخشی (های) را که برای شما ضروری نیست، دست بردارید تا از وزنه برداری کمتری استفاده کنید. این ممکن است طراحی، زیرنویسها، زمانبندی یا قالببندی یا کل قطعه کپی باشد. این بستگی به آنچه ایجاد می کنید و میزان راحتی شما با سپردن آن به یک فرد با استعداد که می تواند بخشی از آن را انجام دهد بستگی دارد.
نکته جانبی: به یاد داشته باشید که 100٪ از فالوورها و مشترکان شما هر بار آنچه را که به اشتراک می گذارید نمی بینند (در اینستاگرام به طور متوسط نزدیک به 6٪ است و در لیست ایمیل شما احتمالاً 20-50٪ بسته به اندازه لیست شما).
اگر بخواهم این قطعه را به عنوان مثال در نظر بگیرم، این را مینویسم، سپس یک ویدیو در مورد آن ضبط میکنم، سپس آن را به قطعات کوچکتر برای اینستاگرام تبدیل میکنم، و قطعه اصلی را به ایمیلی برای لیست و وبلاگی برای وبسایت خود تبدیل میکنم. . سپس آن را به دستیارم میسپارم تا آن را ثابت کند، آن طرحها را بسازد، آن را بر روی هر پلتفرم راهاندازی کنم و آن را به صورت زنده اجرا کنم.
در واقع، این دقیقاً همان کاری است که من انجام خواهم داد.
حالا نوبت شماست. کدام نوع (ها) را می توانید انتخاب کنید تا تولید محتوای خود را آسان تر و موثرتر کنید؟
مشتاقانه منتظرم ببینم چه چیزی خلق می کنید!